مربیان آداب معاشرت / این مربیان با دریافت مبالغ قابلتوجهی، وظیفه آموزش رفتارهای ابتدایی مانند پوشش مناسب، رعایت بهداشت شخصی، و نحوه گفتوگوی محترمانه در پیامرسانهای کاری مانند اسلک (Slack) را بر عهده دارند.
رزالیندا راندال، یکی از مربیان ساکن مارین، میگوید در دو ماه گذشته میزان درخواستها برای خدماتش ۵۰ درصد افزایش یافته است. یکی از مدیران به راندال گفته که کارمند جدیدی مرتباً زبالههای خوراکی را روی میز ناهارخوری مشترک رها میکرده و تصور میکرده که نظافتچیها آن را جمع میکنند. در موردی دیگر، شرکتی از بوی بدن دو کارمند جدید شکایت داشته که برای هفتهها دوش نگرفته یا لباسشان را عوض نکردهاند.
راندال میگوید مدیران نمیخواهند مثل والدین با کارمندان برخورد کنند، بنابراین ترجیح میدهند مربی استخدام کنند تا مواردی مانند محل مناسب نصب برچسب اسم (همیشه سمت راست)، برقراری تماس چشمی، و نحوه درخواست مؤدبانه از رئیس را آموزش دهد. او برای هر کارگاه ۹۰ دقیقهای تا ۲۵۰۰ دلار دستمزد دریافت میکند.
برخی دیگر از مشکلات رایج، شامل پوشش نامناسب زنان، لحن نافرمانانه، و ناتوانی در برقراری ارتباط محترمانه با همکاران در فضای دیجیتال است.
این گزارش اشاره میکند که استخدام این مربیان ممکن است جایگزینی گرانقیمت برای واحد منابع انسانی باشد که اساساً همین وظایف را دارد. با این حال، شرکتها بهدلیل حساسیت موضوع و تعامل بیننسلی، ترجیح میدهند این آموزشها را به افراد بیرونی بسپارند.
گزارش واشینگتنپست نیز در سال گذشته از افزایش شدید تقاضا برای خدمات مربیان آداب معاشرت خبر داده بود. دلیل آن نیز افزایش حضور نسل زد در محیط کار و ترجیح آنها به فرهنگ کاری غیررسمیتر عنوان شده بود؛ موضوعی که باعث اصطکاک با نسلهای قدیمیتر شده است.
نویسنده: لوکاس روپک
منبع خبر:
شارا
/ چرا شرکتهای فناوری به مربیان آداب معاشرت برای نسل زد روی آوردهاند؟
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.