• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار: 1504اخبار امروز : 1
12

فرهاد دهنوی: رادیو اربعین خمس و زکات فعالیت رسانه‌ای ام است

  • کد خبر : 3298
  • 14 شهریور 1401 - 12:47
فرهاد دهنوی: رادیو اربعین خمس و زکات فعالیت رسانه‌ای ام است

فرهاد دهنوی تهیه کننده برنامه «عقیق» شبکه رادیویی اربعین با اشاره به آنکه همدلی با عزاداران اباعبدالله و روایت عاشقی آنها لذتی وصف ناشدنی دارد تصریح کرد: فعالیت در این شبکه را پرداخت خمس و زکات فعالیت رادیوی‌ام می‌دانم.

شبکه رادیو اربعین؛ هشتمین سال فعالیت خود را امسال نیز همانند سنوات قبلی از اولین روز ماه صفر آغاز کرده و تا پایان این ماه همراه با عاشقان و دل‌دادگان اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به‌ویژه عزادارانی که امسال به هر دلیل توفیق حضور در پیاده‌روی اربعین به عنوان بزرگ‌ترین نماد شکوه و اتحاد مسلمانان را در قامت عرض ارادت به امام حسین(ع) در محور اتحاد و هم‌بستگی و طنین انداختن موج آزادگی؛ مقاومت و ایثار بر دوش می‌کشند را نداشته به شکل ۲۴ ساعته به ارائه برنامه می‌پردازد.

این شبکه رادیویی که نخستین گام فعالیتش را با سکان‌داری دکتر رضا کوچک‌زاده تهمتن و تعداد افرادی کم‌تر از انگشتان یک دست در هشت سال پیش آغاز کرد؛ امروز در قامت سکان‌داری جواد تشکری به‌عنوان مدیر این شبکه رادیویی نه‌تنها به شکل ۲۴ ساعته به مخاطبان و علاقه‌مندان این شبکه رادیویی برنامه‌های مختلف و متنوعی را ارائه می‌کند که تلاش دارد در سایه همدلی با فعالان عرصه برنامه‌سازی؛ متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین برنامه‌های مرتبط با پیاده‌روی اربعین و مباحث مرتبط با فرهنگ عاشورایی را تولید و ارائه کند.

شبکه رادیویی اربعین نخستین گام فعالیتش را با سکان‌داری دکتر رضا کوچک‌زاده تهمتن و تعداد افرادی کم‌تر از انگشتان یک دست؛ هشت سال پیش آغاز کرد

یکی از برنامه‌های پرمخاطب این شبکه رادیویی برنامه عقیق است که در بازه زمانی ساعت ۱۸ تا ۲۴ روزهای زوج از آنتن شبکه رادیویی اربعین به شکل زنده و مستقیم با تهیه‌کنندگی فرهاد دهنوی به مخاطبان ارائه می‌شود.

برای آشنایی هرچه بیشتر با این شبکه رادیویی، فعالیت‌هایش و شناخت هرچه بیشتر از نحوه تولید برنامه‌های ویژه آن با فرهاد دهنوی تهیه‌کننده برنامه عقیق به گفت‌وگو نشستیم. دهنوی یکی از همان افراد اقلی‌ست که از آغاز فعالیت شبکه رادیویی اربعین از هشت سال پیش همدل و همراه این شبکه شنیداری بود.

رادیو اربعین خمس و زکات فعالیت رسانه‌ای ام است/ «عقیق»؛ روایت عاشقان اباعبدالله در گرم‌ترین رسانه جهان

عشق به اباعبدالله در تار و پود زندگی مردمان ایران‌زمین تنیده شده است

دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا فعالیت در شبکه رادیویی اربعین را خمس و زکات فعالیت رادیویی و رسانه‌ای خود دانست و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شبکه رادیویی و برنامه‌های آن در ساختار شکن بودن شیوه تولید و ارائه برنامه‌ها است. آن‌چنان که به‌عنوان مثال در برنامه‌های گفت‌وگو محور شاهد شکل گفت‌وگوی نظام‌مند براساس قاعده و اصول روایت‌های گفتگوی رسانه‌ای مانند دیگر شبکه‌های رادیو نیستیم. این‌جا گفت‌وگوها از همان عاشقی به اباعبدالله شکل می‌گیرد و بیشتر گفت‌وگوهای دلی و مردمی است و همین باعث جذب مخاطب حداکثری به این شبکه رادیویی شده است.

رادیو اربعین خمس و زکات فعالیت رسانه‌ای ام است/ «عقیق»؛ روایت عاشقان اباعبدالله در گرم‌ترین رسانه جهان

مردم؛ برنامه‌سازان اصلی رادیو اربعین هستند

بدون اغراق مشارکت مردم از زائران پیاده‌روی اربعین تا دیگر عاشقان اباعبدالله بالاترین سهم را در تولید برنامه‌های این شبکه رادیویی دارد. در حقیقت خود مردم؛ برنامه‌سازان اصلی شبکه رادیویی اربعین هستند

تهیه‌کننده برنامه عقیق با بیان آنکه بعد از ۲۸ سال تجربه فعالیت در رادیو و برنامه‌سازی؛ توفیق همراهی با شبکه رادیویی اربعین را مهم‌ترین بخش فعالیت رسانه‌ای خود می‌دانم یادآور شد: تجلی عینی این ضرب‌المثل آشنای ایرانیان که «آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند» را می‌توان در ثانیه به ثانیه برنامه‎ های این شبکه رادیویی لمس و تجربه کرد. چون اینجا نقل صحبت و روایت همه در این شبکه رادیویی از عاشقی و دلداگی به امام حسین(ع)؛ نهضت حسینی و فرهنگ عاشورایی است و این دلدادگی باعث بر دل نشستن تمامی روایت‌ها و گفت‌وگوهای این برنامه می‌شود.

دهنوی با بیان آنکه طبق نظریه مارشال مک‌لوهان نظریه‌پرداز بزرگ رسانه؛ رادیو به عنوان رسانه‌ای شینداری در تقسیم بندی رسانه‌ها بین سرد و گرم؛ به عنوان گرم‌ترین رسانه جهان شناخته می‌شود خاطرنشان کرد: گرمی این رسانه در کنار شور، شوق و عطش عاشقان و دلدادگان حسین و مکتب حسینی تمام برنامه‌های این شبکه رادیویی را متفاوت و مردمی کرده است. بدون اغراق مشارکت مردم از زائران پیاده‌روی اربعین تا دیگر عاشقان اباعبدالله بالاترین سهم را در تولید برنامه‌های این شبکه رادیویی دراد. در حقیقت خود مردم؛ برنامه‌سازان اصلی شبکه رادیویی اربعین هستند.

رادیو اربعین خمس و زکات فعالیت رسانه‌ای ام است/ «عقیق»؛ روایت عاشقان اباعبدالله در گرم‌ترین رسانه جهان

ارائه مهم‌ترین و دقیق‌ترین اخبار به زائران حسینی

تهیه‌کننده برنامه عقیق درباره بخش‌های مختلف این برنامه گفت: «عقیق» برنامه‌ای زنده است که از ساعت ۱۸ تا ۲۴ روزهای زوج به‌علاوه روزهای جمعه به شکل مستقیم از شبکه رادیویی اربعین به مخاطبان ارائه می‌شود. گفت‌وگو با استانداران و فرمانداران استان‌های مرزی و عضو ستاد اربعین؛ اعزام گزارشگر به مرزهای شلمچه؛ ایلام و دیگر بخش‌های مرتبط با خروج زائران پیاده‌روی اربعین به سمت کربلا از دیگر بخش‌های این برنامه است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در تمامی این برنامه‌ها با مسئولان هواشناسی، هواپیمایی، راهداری، هلال احمر، اورژانس، بهداشت و درمان به شکل مستقیم در ارتباط هستیم تا علاوه‌بر اطلاعات رسانی دقیق به زائران آخرین اخبار را از وضعیت زائران اباعبدالله‌الحسین به مخاطبان ارائه دهیم.

دهنوی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش‌مان آنست تا مهم‌ترین، دقیق‌ترین و جزئی‌ترین اطلاعات را در اختیار زائران پیاده‌روی اربعین قرار دهیم و از سوی دیگر در قامت حضور گزارشگران در مرزهای مختلف و در مسیر راه‌پیمایی گفت‌وگوهای مردمی را نیز به با همان نگاه گفت‌وگوهای دلی و لبریز از عشق به اباعبدالله به مخاطبان ارائه می‌دهیم. امیدواریم که تلاش ما مقبول درگاه امام حسین‌(ع) قرار گیرد.

به گزارش ایرنا؛ برنامه عقیق به تهیه‌کنندگی فرهاد دهنوی؛ گویندگی و اجرا جواد تشکری و صادق ستاری به عنوان دستیار تهیه روی موج اف.ام ردیف ۹۵/۵ مگاهرتز و همچنین نرم‌افزار کاربردی ایرانصدا روی تلفن همراه مخاطبان قابل دریافت است.

همچنین این شبکه رادیویی بر روی گیرنده‌های دیجیتال (رادیو نما) نیز در دسترس مخاطبان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=3298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.