• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
4

برنامه‌سازان تلویزیون هنوز هم می‌خواهند به سبک ۳۰ سال پیش سریال بسازند

  • کد خبر : 3341
  • 15 شهریور 1401 - 5:49
برنامه‌سازان تلویزیون هنوز هم می‌خواهند به سبک ۳۰ سال پیش سریال بسازند

تهران- ایرنا- بازیگر سریال «مریم مقدس» گفت: زمان روبه‌جلو حرکت می‌کند اما برنامه‌سازان تلویزیون هنوز هم می‌خواهند به سبک ۲۰ یا ۳۰ سال پیش سریال بسازند.

زهرا سعیدی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا و در توضیح علت کم کاری خود در سال های اخیر بیان کرد: این روزها هیچ کاری در رابطه‌ با بازیگری انجام نمی‌دهم؛ پیشنهاداتی که در یک سال و نیم گذشته داشته‌ام را نپسندیده‌ام. فیلمنامه‌ها و نقش‌ها را دوست نداشتم و به همین دلیل بازی نکرده‌ام. برنامه‌سازان تلویزیون دچار یک مشکل اساسی هستند و آن این که به علایق مخاطب توجه نمی کنند.

بازیگر سریال مریم مقدس (شهریار بحرانی ۱۳۷۹؛ شبکه ۲) ادامه داد: زمان روبه‌جلو حرکت می‌کند اما برنامه‌سازان تلویزیون هنوز هم می‌خواهند به سبک ۲۰ یا ۳۰ سال پیش سریال بسازند درحالی‌که برای امروز با این حجم عظیم از مطالب سرگرم کننده، در فضای مجازی باید بسیار هوشمندانه برنامه ساخت. البته شاید برنامه سازان به همان تعداد محدود تماشاگران سنتی تلویزیون قانع باشند اما برای جلب مخاطب جوان و نوجوان قطعا باید زحمت بیشتری بکشند.

برنامه‌سازان تلویزیون هنوز هم می‌خواهند به سبک ۳۰ سال پیش سریال بسازند

متاسفانه سطحی‌نگری مختص صدا وسیما نیست

بازیگر مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر (فرج‌الله سلحشور ۱۳۸۷؛ شبکه ۱) با تاکید بر اغفال تلویزیون نسبت به شیوه های انتقال پیام و ضعف فرهنگسازی تاکید کرد: در سال هایی که گذشت، تلویزیون می‌توانست برای موضوعاتی مانند اخلاقیات، به‌ صورت ریشه‌ای عمل کند که نکرد و صرفاً به نمایش سطحی اکتفا نمود.

وی افزود: اگر کسی دروغ نگوید، سخن ناروا نگوید، در امانت خیانت نکند، حقه‌باز و ریاکار نباشد و در تمام زمینه‌های زندگی صادقانه رفتار کند، تصویری از یک انسان‌ درست را ارائه می دهد؛ اعم از این که نمود مذهبی داشته باشد یا نداشته باشد و مگر هدف مذهب چیزی فراتر از تربیت یک انسان درست است؟ متاسفانه این سطحی نگری مختص صدا وسیما نیست. در جاهای دیگر هم این‌گونه رفتار می کنند و در هرجایی که مسئولی درکی از موقعیت و وظایفش نداشته باشد، خروجی خوبی را رقم نخواهد زد. مردم درک بالایی دارند و قدرشناس مدیران خوب هستند.

هنرپیشه سریال ستایش (سعید مطلبی ۱۳۸۹) تصریح کرد: مدیر مؤسسه هنرمندان پیش‌کسوت (عباس عظیمی) یک نمونه از مدیریت خوب است که همه اعضای موسسه به دلیل مدیریت خوبش از ایشان راضی هستند. او روحیات افراد را می‌شناسد و با خیرخواهی و درک بالا با اعضا رفتار می‌کند. مگر افراد به جز این چه می‌خواهند؟

برنامه‌سازان تلویزیون هنوز هم می‌خواهند به سبک ۳۰ سال پیش سریال بسازند

تهیه‌کننده برایش مهم نیست که لزوماً بازیگر خوب نقشی را بازی کند

سعیدی با اشاره به ریشه مشکلات سیما در برنامه سازی عنوان کرد: در گذشته تا همین چند سال پیش، معتبرترین و باتجربه‌ترین ‌های صداوسیما، تهیه‌کنندگان بودند اما امروز می‌بینیم که تهیه‌کننده فردی بسیار جوان و کم تجربه و یک جوان ۲۰ تا ۳۰ ساله. است. مشخص است که چنین فردی با رابطه آمده و نه ضابطه؛ آمده تا با کمترین هزینه بیشترین سود را ببرد. بر این‌ اساس می‌بینیم که کیفیت کارها بسیار پایین آمده است. در چنین شرایطی این تهیه کننده برایش مهم نیست که لزوماً بازیگر خوب نقشی را بازی کند؛ هرکسی که آمد و نقش را با کمترین دستمزدبازی کرد، اولویت دارد.

سعیدی به نکته ای اشاره کرد که به گفته او در مطبوعات ناگفته مانده و افزود: تمام بازیگران را سلبریتی می خوانند؛ به تصور این که همگی دستمزد میلیاردی می گیرند و از پرداخت مالیات معاف هستند و به همین دلیل آنها را هدف انواع و اقسام دشمنی ها و نفرت ها قرار می دهند، در حالی که تعداد بازیگرانی که چنین دستمزدهایی می گیرند، به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد. بقیه که پیکره اصلی این شغل را تشکیل می دهند، با دستمزدهای خیلی معقول کار می کنند.

برنامه‌سازان تلویزیون هنوز هم می‌خواهند به سبک ۳۰ سال پیش سریال بسازند

زمانی که انجام کار عذاب باشد انجام ندادنش بهتر است

بازیگر فیلم سینمایی شیخ مفید (فریبرز صالح، سیروس مقدم ۱۳۷۴) در پاسخ به این پرسش که آیا کم کاری وی به لحاظ معیشتی، مشکلاتی را برایش ایجاد نکرده، گفت: همیشه فرد مقتصدی بوده‌ام. به همین دلیل مشکلی ندارم. البته به همکارانم که به دلیل معیشت ناچار به حضور در کارهایی می‌شوند که خودشان نمی پسندند، حق می‌دهم. کار ما عشق ماست. زندگی ما لحظه‌ای است که روی صحنه یا جلوی دوربین مشغولیم .ولی زمانی که انجام کار عذاب باشد انجام ندادنش بهتر است.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام کار در کارنامه هنری خود را بیش از سایر آثارش می‌پسندد، گفت: کارهای بسیاری انجام داده‌ام که همه‌شان را دوست داشته‌ام؛ مثلاً صنوبر، نردبان آسمان، مریم مقدس، یوسف پیامبر و ملک سلیمان از جمله کارهای خوبی هستند که انجام داده‌ام و دوستشان دارم.

بازیگر فیلم سینمایی تگرگ و آفتاب (رضا کریمی ۱۳۹۳) خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه از این منظر، اوضاع بسیار درهم‌وبرهم است. قرارداد بسته می‌شود اما پرداخت‌ها به‌موقع صورت نمی‌گیرد. گاهی یک سال طول می کشد تا قسط آخر را تسویه کنند و حتی کارها نصفه کاره می‌ماند و نمی‌توانند ادامه دهند و این شلختگی و افت کیفیت در همه قسمت‌ها دیده می‌شود.

به گزارش ایرنا، زهرا سعیدی (زاده ۵ اسفند ۱۳۳۱ در آبادان) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی بیشتر با بازی در سریال مریم مقدس شناخته شد. او علاوه بر بازیگری، دستی هم در نوشتن دارد و رمانی با نام بی‌دل هوا را چاپ کرده‌است که دربارهٔ تاثیر جنگ هشت ساله ایران و عراق بر روی خانواده‌ها و زنان است.

سعیدی بازیگری را با تئاتر مدرسه آغاز کرد. فعالیت حرفه‌ای را در سال ۱۳۴۹ با گروه تئاتر شیراز آغاز کرد و پس از آن در سال ۱۳۶۹ به ایفای نقش در سریال‌های تلویزیونی پرداخت. او علاوه بر حضور در تئاتر و تلویزیون، فعالیت خود را در سینما نیز ادامه داد و در سال ۱۳۷۵ اولین فیلم سینمایی خود را تجربه کرد.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=3341

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.