• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1482اخبار امروز : 1
5

“اینترنشنال؛ تریبونی برای رژیم صهیونیستی”

  • کد خبر : 3363
  • 15 شهریور 1401 - 9:10
“اینترنشنال؛ تریبونی برای رژیم صهیونیستی”

ارتش رژیم صهیونیستی چند روز پیش برای اولین بار به یک شبکه فارسی زبان اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران که بر اساس برخی از ادعاهای رسانه ای، توسط عربستان سعودی حمایت مالی می شود، اجازه داد از پایگاه سامانه پدافندی گنبد آهنین فیلمبرداری کند، اقدامی که به گفته برخی از ناظران بین‌الملل به منظور ارسال پیام از سوی رژیم صهیونیستی به ایران انجام شده است.

به گزارش ایسنا، در این گزارش که در ۱۱ شهریورماه از شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال پخش شد، بابک اسحاقی، خبرنگار این رسانه، در راستای برجسته کردن توانمندی نظامی رژیم صهیونیستی در گزارش خود تاکید کرد: ارتش اسرائیل با استفاده گسترده از فناوری‌های پیشرفته نظامی به سوی آینده جنگ‌هایی پیش می‌رود که در آن سربازان به جای حضور در جبهه‌های جنگ در پشت میز کامپیوتر هستند.

در این گزارش، خبرنگار ایران اینترنشنال بدون اشاره به جنایات های ارتش رژیم صهیونیستی طی دهه های گذشته علیه مردم بی دفاع فلسطین از جمله تجاوز اخیر این رژیم به غزه که منجر به کشته شدن تعدادی از مردم این منطقه از جمله کودکان شد، می گوید که سامانه گنبد آهنین، ۹۷ درصد حملات راکتی از غزه را در جریان درگیری‌های اخیر با جهاد اسلامی خنثی کرده است.

اقدام شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال در تهیه گزارش از پایگاه گنبد آهنین با پروموت شدید رسانه های صهیونیستی همراه بود، چنان که حساب توییتر فارسی زبان  وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اقدام به بازنشر این گزارش کرد و در مورد این گزارش نوشت “گزارش ویژه ایران اینترنشنال از پایگاه سامانه دفاعی گنبد آهنین در اسراییل و مصاحبه با سربازانی که مسئولیت مهم دفاع از آسمان کشور را بر عهده دارند. این اولین باری است که ارتش اسراییل  به یک رسانه فارسی زبان اجازه تهیه گزارش از این پایگاه را می‌دهد ” البته  پروموت کردن اخبارشبکه ایران اینترنشنال  از سوی این حساب کابری امر جدیدی نیست و با نگاهی گذرا به این حساب کابری متوجه می شویم  که این حساب کاربری در موارد مختلف اقدام به بازنشر اخبار ضد ایرانی این شبکه به اصطلاح فارسی زبان کرده است.

"تریبونی برای جنایتکاران "
واکنش حساب کاربری وزارت خارجه اسرائیل به گزارش ایران اینترنشنال 

پایگاه خبری “وای‌نت” اسرائیل  نیز در گزارشی در این ارتباط چنین حضوری را «پیامی به ایران» دانست و نوشت: «برای اولین بار ارتش اسرائیل به شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان اجازه داد وارد پایگاه گنبد آهنین شود.»

همکاری و همسویی این شبکه تلویزیونی با رژیم صهیونیستی آنچنان آشکارا  و عینی است که  در اواخر مردادماه  و در اوج مذاکرات هسته ای و تلاش این شبکه تلویزیونی برای برجسته  کردن موارد اختلافی در طرفین مذاکره کننده،   «باراک راوید»، خبرنگار صهیونیست وبگاه عبری «واللا» و وبگاه آمریکایی «آکسیوس» در توئیتی این شبکه تلویزیون  را ابزار دست موساد خواند.

او در پاسخ به توئیتی در واکنش به نحوه پوشش اخبار مربوط به مذاکرات وین توسط این شبکه تصریح کرد «موساد بطور مرتب از این رسانه (ایران اینترنشنال) برای جنگ اطلاعاتی خود استفاده می‌کند.»

"تریبونی برای جنایتکاران "
اذعان خبرنگار اسرائیلی به استفاده موساد از ایران اینترنشنال برای ایجاد جنگ روانی علیه ایران

«راوید» پیش‌تر هم به این مسأله اشاره کرده و در توئیتی در خردادماه سال جاری به نحوه خبررسانی این شبکه پرداخته بود. این خبرنگار  در پیامی توئیتری به زبان عبری نوشته بود : این شبکه «گاهی به عنوان خط جریان اسراییل برای انتشار اطلاعات عمل می‌کند. رسانه‌های اسراییلی با اشتیاق گزارش‌های این شبکه را می‌بلعند و بدون این که پیشینه آن را به اسراییلی‌ها بدهند، منتشر می‌کنند”.

پوشش گسترده فعالیت‌های گروهک تروریستی منافقین  که دستش به خون هزاران  ایرانی بی‌گناه آلوده است از دیگر اقدامات این شبکه برای تریبون دادن به قاتلان و جنایتکاران است چنان که این شبکه در تیرماه ۱۳۹۷ با ادعای ” بیطرفی خبری”  اقدام به پخش  نشست سالانه گروهک منافقین با سخنرانی مریم رجوی و” رودی جولیانی” و” نیوت گرینگریچ”، دوتن از نزدیک‌ترین معتمدان دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا کرد، اقدامی که همزمان با واکنش گسترده افکار عمومی به خصوص  فعالان فضای مجازی روبرو شد. این شبکه علی‌رغم انتقادات صورت گرفته به این اقدام در سال های بعد از جمله سال ۱۳۹۹ هم  اقدام به تکرار این موضوع کرد.

"تریبونی برای جنایتکاران "
پوشش زنده نشست منافین در شبکه ایران اینترنشنال

یکی دیگر از اقدامات برجسته ضد ایرانی این شبکه تلویزیونی در سال های اخیر، گفت‌وگوی این شبکه با “یعقوب حر التسطری” سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه بعد از اقدام تروریستی این کروهگ در ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۷ در رژه نیروهای مسلح در اهواز بود.

سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال حمله تروریستی صورت گرفته در رژه نیروهای مسلح در اهواز را پاسخی به آنچه سرکوب عرب‌های اهوازی خواند، دانست و گفت: ما راهی جز مقاومت نداریم. مقاومت ملی اهواز عملیات امروز را علیه سپاه و نیروهای نظامی جمهوری اسلامی انجام داد.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر این که آیا الاحوازیه مسئولیت این حمله را بر عهده می‌گیرد، گفت: من می‌گویم که مقاومت ملی اهواز این کار را انجام داد.

"تریبونی برای جنایتکاران "
حمله گروهک تروریستی الاحوازیه به رژه نیروهای مسلح در اهواز

 پخش این مصاحبه  نیز با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شد و فعالان فضای مجازی این اقدام را در راستای همراهی با قاتلان ملت ایران و افراد بی گناه دانستند و  در این راستا حمید بعیدی نژاد  سفیر وقت ایران در لندن خواستار برخورد جدی نهاد نظارتی در انگلیس (آفکام) با شبکه ایران اینترنشنال به دلیل پخش مصاحبه سخنگوی گروه تروریستی “الاحوازیه” شد.

 حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توییتر خود با اشاره به حادثه تروریستی در اهواز نوشت: «شبکه ایران اینترنشنال در اقدامی بی‌شرمانه مصاحبه‌ای از سخنگوی گروه تروریستی که امروز افراد زیادی را به خاک و خون کشید، پخش کرد.

سفارت ایران در لندن ضمن محکومیت این اقدام، برخورد جدی نهاد نظارتی در انگلیس (آفکام) با این اقدام را به عنوان ترویج تروریسم و خشونت پیگیری فوری می‌کند.»

به گزارش ایسنا، به نظر می رسد تریبون دادن این شبکه تلویزیونی به جنایتکاران که بودجه مالی اش توسط رژیمی تامین می شود  که دستش به خون روزنامه نگاری چون “جمال خاشقجی”  و اعمال حبس های طولانی مدت برای فعالان مدنی عربستانی آلوده است، براساس ماموریت تعیین شده برای این شبکه در آینده نیز  ادامه خواهد داشت و در این راستا این موضوع مهم است که با افزایش آگاهی و سواد رسانه ای مردم، دادن آزادی بیشتر به رسانه های داخلی و تلاش برای جلب اعتماد مردم  به این رسانه ها، افکار عمومی را هر چه بیشتر متوجه ماموریت و اهداف ضد ایرانی این شبکه کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=3363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.