• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
4

آپارات گیم تعطیل شد

  • کد خبر : 3391
  • 15 شهریور 1401 - 13:32
آپارات گیم تعطیل شد

در پی جدال ادامه‌دار صداوسیما با هلدینگ صبا ایده که پلتفرم‌هایی چون فیلیمو و آپارات را اداره می‌کند، مالک آپارات حالا از تعطیلی سرویس «آپارات‌گیم» خبر داده و این اتفاق را به «هجمه‌های وارد شده» نسبت می‌دهد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد شکوری مقدم ـ مدیرعامل هلدینگ صبا ایده (مالک آپارات)  ـ در توضیحاتی درباره دلایل این اتفاق توضیح داد: همانطور که می‌دانید حدود دو ماه قبل، جناب آقای جبلی رییس محترم سازمان صدا و سیما در دانشگاه صنعتی شریف به حوزه گیم استریمینگ و آپارات گیم پرداختند و فضای آن را پر از محتواهای مستهجن و شیطان‌پرستی اعلام کردند. در پی آن، میزگردهایی در سازمان صدا و سیما برگزار شد و روزنامه‌ها این موضوع را تیتر کردند و همچنین به تمجید سرویس‌های مشابه، مثل توییچ پرداختند. در مکالمه‌ای هم که چند روز پیش، با مجموعه ساترا داشتم اعلام کردند که طی نامه‌هایی از سمت برخی نهادها، موظف به نظارت دقیق و درست بر این فضا شده‌اند.

وی توضیح داده است: با توجه به تجربه ۱۹ ساله ما در اکوسیستم دیجیتال کشور ما این بار از این که بخواهیم انرژی‌مان را صرف توضیح دادن و جنگ‌های رسانه‌ای متفاوت کنیم خسته شده‌ایم و می‌خواهیم نوع مواجهه‌مان را با این چالش تغییر دهیم. این میدان را به خودشان واگذار می‌کنیم. می‌توانند روی تلوبیون، سرویس استریمینگ راه اندازی کنند. علی‌رغم ‌میل باطنی و در نهایت تاسف و ناراحتی، آپارات گیم از روز جمعه ۱۸ شهریور برای همیشه خاموش می‌شود.

آپارات گیم از سال ۹۶ آغاز به کار کرده است و بنابر اظهارات مدیرانش در یک سال گذشته، ۷۱ هزار گیم استریمر داشته که برای نزدیک به ۲.۴ میلیون مخاطب تعاملی این و بیننده، محتوای آنلاین گیم تولید کرده اند.

مالک آپارات همچنین به کاربران وعده داده است که محتویات این سرویس را در کانال‌های کاربران حفظ خواهند کرد و تمامی پرداخت‌های بابت اشتراک و روبی، تا آخر شهریور ماه به طور دقیق بازپرداخت خواهد شد.

او با بیان اینکه از کار کردن دست بر نمی‌داریم اما زمین بازی‌مان را عوض می‌کنیم، اعلام کرده است که سرویس آپارات گیم تا انتهای سال میلادی جاری یک ماژول از یک پورتال گیم عربی خواهد شد.

شکوری مقدم گفته است: صداوسیما مطابق با تفاهمات مبهمی با وزارت ارشاد به ظاهر تنظیم‌گر مبهم این حوزه هستند که به اندازه کافی در سازمان‌های خودشان مسئله دارند. پرداختن به این پدیده‌های جدید، نیاز به افراد آگاه‌تری دارد که ممکن است در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یا شورای عالی فضای مجازی باشند.

او در پایان اظهار کرد: ما از مهاجرت کاربران و نخبگان به مهاجرت سرویس‌ها و شرکت‌ها رسیده‌ایم و این جای تاسف دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=3391

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.