• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1481اخبار امروز : 0
5

تاکید بر اجرایی شدن طرح اینترنت کودک

  • کد خبر : 3394
  • 15 شهریور 1401 - 14:39
تاکید بر اجرایی شدن طرح اینترنت کودک

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی بر «نظام رده‌بندی سنی محتوا و خدمات» در تنظیم‌گری همه عرصه‌های محتوایی برای کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، حامد حاجی ملامیرزایی در چهارمین جلسه کارگروه راهبردی و تدوین الگوی عملیاتی و مقررات عمومی صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی در تشریح «نظام رده‌بندی سنی محتوا و خدمات» آن را نقطه عطفی در سالم‌سازی، مفید و ایمن‌سازی فضای مجازی اختصاصی کودک عنوان کرد.

وی در این نشست که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر و اعضای حقیقی کارگروه راهبردی و تدوین الگوی عملیاتی و مقررات عمومی صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه این نظام با تلاش‌های مستمر و شبانه روزی و با مشارکت دستگاه‌های مربوطه استخراج و تنظیم شده است خاطرنشان کرد: تمام سعی بر آن بوده که این نظام فراگیر باشد و همه مصادیق تولید محتوایی در فضای مجازی را در بر بگیرد.

حاجی ملامیرزایی اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک به کمک فعالان مختلف در بخش خصوصی و دستگاهی، از طریق نشست‌های تخصصی B۲G که به همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار می‌شود، تدوین آیین‌نامه اجرایی دستگاه‌ها و بخش خصوصی این نظام‌نامه آماده و یک گام دیگر در مسیر تحقق فضای سالم، ایمن و مفید در حوزه کودک و خانواده برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از کودک و خانواده در فضای مجازی رسالت جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است ادامه داد: تمرکز ویژه بر سالم‌سازی فضای مجازی برای استفاده کودکان و با در نظر گرفتن نیازهای ایشان، اقدامی جدی است که ما در مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی آن را با همکاری همه دستگاه‌ها و فعالان مرتبط دنبال می‌کنیم.

حاجی ملامیرزایی خاطرنشان کرد: ایجاد دسترسی مدیریت شده با نظارت مستقیم خانواده در قالب فهرست سفید و امن، بر اساس میزان مفید و ایمن بودن اقدامی بوده که امروز ذیل نظام رده‌بندی محتوایی شکل گرفته است و در آینده نیز توسعه خواهد یافت.

تاکید بر اجرایی شدن طرح اینترنت کودک

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: علیرغم تمام تلاش‌هایی که تاکنون در حوزه محافظت از کودکان در فضای مجازی صورت گرفته است اما موارد مهمی در این حوزه وجود دارد که امید داریم با وجود نظام رده‌بندی محتوایی و هم افزایی ملی در عرصه کودک کشور محقق خواهد شد.

بنا بر این گزارش، چهارمین جلسه کارگروه راهبردی و تدوین الگوی عملیاتی و مقررات عمومی صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، در راستای اجرایی‌سازی بند الف ماده ۴_۱ سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی که در جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور مصوب شده بود، امروز به میزبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

معرفی طرح اینترنت کودک و ارائه نظام نامه رده‌بندی سنی محتوا و خدمات دستور جلسه امروز این کارگروه بود که توسط رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی ارائه و تشریح شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=3394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.