• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1481اخبار امروز : 0
5

بزرگداشتی برای رضا ژیان با اجرای نمایشنامه حمید جبلی

  • کد خبر : 3426
  • 16 شهریور 1401 - 6:14
بزرگداشتی برای رضا ژیان با اجرای نمایشنامه حمید جبلی

آیین نکوداشت رضا ژیان بازیگر فقید تئاتر، سینما و تلویزیون روز شنبه ۱۹ شهریور ماه به بهانه هفتاد و سومین زادروز این هنرمند برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، تعدادی از هنرمندان عرصه های مختلف تئاتر، سینما و تلویزیون همزمان با فرا رسیدن هفتاد و سومین سالروز تولد رضا ژیان بازیگر فقید و صاحب نام کشورمان آیین نکوداشت و ویژه برنامه نمایشی را با همکاری مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهند کرد. 

در این ویژه برنامه طبق اعلام روابط عمومی تئاتر شهر که روز شنبه نوزدهم شهریور ماه در تالار قشقایی این مجموعه برگزار خواهد شد، نمایش «عشق روی خرپشته» به نویسندگی ، مشاوره و طراحی حمید جبلی ،کارگردانی مجید برومند و بازی حسین نامور، مهسا عزیز پوری، الهام تونتابی، علی علی اصغری، امیرحسین اسکندری، فرنوش قره کولچیان و مجید بروند نیز اجرا می شود.

حسین نامور دستیار کارگردان، محمدرضا جعفری مدیر صحنه، مونا طباطبایی طراح گریم، پریا پور فرامرزی منشی صحنه، داریوش افشاری اتاق فرمان، علیرضا تیموری مدیر تدارکات، محمد سعید جابری و پوریا پور فرامرزی عکاسان، مریم رستمی نظارت و هماهنگی و علی باقری طراح پوستر نیز دیگر عوامل اجرایی این پروژه را تشکیل می دهند.  

مجید برومند کارگردان نمایش «عشق روی خرپشته» در یادداشتی به بهانه اجرای این پروژه و تقدیم آن به مرحوم رضا ژیان نوشته است: 

«طی مدت سی سال فعالیت در عرصه هنر و صحنه مقدس تئاتر جای خالی یک اتفاق را احساس می کردم، دلم می خواست برای بزرگان و پایه گذاران کارگاه نمایش و استادم جناب حمید جبلی کاری انجام بدم که،آیندگان جوان راه هنر، ادامه دهنده آن باشند، تا اینکه این افتخار نصیبم شد نمایش «عشق روی خرپشته» را با گروه هنرجویان عزیزم و حمایت اسطوره خودم حمید جبلی نمایشی را اجرا ببرم که سال ها پیش تعدادی از بهترین های تئاتر  در آن حضور داشتند. صحنه ای که تمامی عاشقان تئاتر به آن دلبستگی خاصی دارند ؛ اجرا در تئاتر شهر. 

از استاد حمید جبلی که پس از بیست و یک سال به من اجازه داد تا این نمایشنامه را بار دیگر روی صحنه ببرم، یک دنیا قدردانم. من از سید محمد جواد طاهری رئیس مجموعه تئاتر شهر و سایر همکاران این مجموعه و همچنین محمد ژیان بزرگوار هم که برای همکاری و میزبانی از این اتفاق سبز نهایت همراهی و همکاری را با ما داشتند، قدردانی کرده و امیدوارم این راه ادامه داشته باشد.»

نمایش «عشق روی خرپشته» به نویسندگی حمید جبلی از جمله آثار نمایشی به صحنه رفته به کارگردانی مرحوم رضا ژیان در تئاتر شهر است که بهمن و اسفند سال ۱۳۸۰ با بازی رضا ژیان، شراره درشتی، سید جواد طاهری، نازنین گودرزیانی، بهمن روشنی، سعید لشگری ، ترلان طیبان و میثم یوسفی در تالار سایه این مجموعه روی صحنه رفت. 

شهریور ماه سال ۱۳۹۵ نیز به بهانه شصت و هفتمین زاد روز مرحوم رضا ژیان جشن امضا و رونمایی از کتاب «دوستان با محبت» به نویسندگی حمید جبلی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=3426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.