• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار: 1504اخبار امروز : 0
6

سینما در قرن ۱۴ سوژه «برسد به دست فردا» شد/ علیرضا رضاداد و مجید شیخ‌انصاری از گذشته و آینده سینما می‌گویند

  • کد خبر : 3502
  • 18 شهریور 1401 - 6:38
سینما در قرن ۱۴ سوژه «برسد به دست فردا» شد/ علیرضا رضاداد و مجید شیخ‌انصاری از گذشته و آینده سینما می‌گویند

تهران- ایرنا- تازه‌ترین قسمت برنامه تلویزیونی «برسد به دست فردا» با حضور علیرضا رضاداد و مجید شیخ‌انصاری روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

به گزارش ایرنا، بررسی آنچه بر سینما در قرن ۱۴ گذشت، موضوع جدیدترین قسمت برنامه تلویزیونی برسد به دست فرداست که با حضور سینماگران و صاحب‌نظران هنر هفتم ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه جمعه ۱۸ شهریورماه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

مروری بر ماجرای سینماتوگراف و رضاشاه، قرن ۱۴ و گسترش فرصت فراگیری هنر، روزگار هنر و هنرمندان در قرنی که گذشت، حرکت خیال در تصویر سینما، سینما و روایت روز، نگاهی به سینمای جنگ در ایران، بررسی ارتباط سینما و آموزش‌های آکادمیک»، مروری بر تغییرات سینمای پس از انقلاب، آینده‌نگاری سینما، فرصت‌ها و ‌تهدیدها، الزامات هم‌گامی هنر هفتم با پیشرفت‌های جهانی و رقابت تلویزیون و سینما؛ سازنده یا مخرب از جمله مهمترین مباحث این قسمت از برنامه تلویزیونی برسد به دست فرداست.

علیرضا رضاداد سینماگر و دبیر چندین دوره جشنواره فیلم فجر و مجید شیخ‌انصاری از دیگر سینماگران کشور، میهمانان برنامه هستند که پیرامون مسائل سینمایی با منصور ضابطیان و کیانا فرهی به گفت‌وگو نشسته‌اند.

همچنین معرفی مستند هامون‌بازها به کارگردانی مانی حقیقی ‌که روایتی است از پشت صحنه فیلم سینمایی هامون به کارگردانی داریوش مهرجویی بخش دیگری از برسد به دست فردا است.

برسد به دست فردا به نویسندگی و تهیه‌کنندگی علی زارعان و کارگردانی فواد صفاریان‌پور، کاری‌ است از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما، که می‌کوشد علاوه بر بررسی اساسی‌ترین مسائل قرن گذشته، تصویری از آینده را برای مخاطب ترسیم کند.

این برنامه با اجرای علی‌رضا شجاع‌نوری، در هر قسمت یکی از موضوعات و حوزه‌های مهم و اثرگذار اجتماعی را در قالب آیتم‌های متنوع، با دو رویکرد «بررسی تحولات یک سده گذشته» و «آینده‌نگاری و آینده‌پژوهی» مورد بررسی قرار می‌دهد.

گفت‌وگو پیرامون گذشته و آینده موضوع برنامه، با حضور کارشناسان و متخصصان، از جمله آیتم‌های این برنامه است که در این بخش منصور ضابطیان با «نگاه به آینده» و کیانا فرهی با «مرور گذشته و رویدادهای قرن ۱۴» به بحث و تبادل نظر با میهمانان برنامه می‌پردازند.

اردشیر رستمی دیگر راوی این برنامه است که در حال و هوایی شاعرانه سرفصل‌های متنوعی را مطرح می‌کند و معین‌الدین زارعان در یک آیتم به معرفی مستندهای ساخته شده در سینما و تلویزیون کشور می‌پردازد، مستندهایی که تصویری روشن از قرن ۱۴ را برای مخاطب عرضه می کند.

از دیگر آیتم‌های این برنامه می‌توان به «دانستنی‌های قرن۱۴(مستند کوتاه)» و «پدیده‌های قرن۱۴؛ (رویدادها و حوادث) اشاره کرد.

برسد به دست فردا شامگاه جمعه هر هفته پخش می‌شود. بازپخش اول این برنامه ساعت ۱۶ روز بعد از پخش، بازپخش دوم دوشنبه هر هفته ساعت ۹ صبح و بازپخش سوم جمعه هفته بعد ساعت ۱۶ است.

قسمت‌های اول تا نوزدهم این برنامه با بررسی موضوعاتی چون «طنز در قرن ۱۴»، «بررسی تحولات جمعیتی ایران در قرن ۱۴»، «شهرهای تاب‌آور قرن ۱۴»، «یکصد سال نفت»، «حوزه علمیه»، «محیط زیست» و «مرور تاریخ صد ساله‌ی حرم رضوی»، «ارتباطات»، «یک‌صد سال معماری، «رادیو»، «یک سده سبک زندگی ایرانیان»، «اینترنت و ارتباطات نوین»، «نوستالژی»، «خانه و خانواده»، «آیین و مناسک ایرانیان»، «کودتای ۲۸ مرداد»، «یک قرن پزشکی در ایران» و «تاریخ یک‌صد ساله چاپ، نشر و مطبوعات ایران» با حضور صاحب‌نظران روی آنتن رفته است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=3502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.