• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1481اخبار امروز : 0
5

تولید مستندی درباره تخریب دیواره شمالی رشته کوه البرز

  • کد خبر : 3533
  • 19 شهریور 1401 - 7:55
تولید مستندی درباره تخریب دیواره شمالی رشته کوه البرز

تهران- ایرنا- مجموعه مستند «نیمرخ شمالی البرز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی احمدی زرین‌کلایی تولید جدید شبکه مستند در ۱۰ قسمت حدود ۳۰ دقیقه‌ای آماده پخش شد.  

به گزارش ایرنا، این مجموعه مستند که روزهای پایانی تولید را پشت سر می‌گذارد درباره دیواره شمالی رشته کوه البرز ساخته شده و به بررسی آسیب‌هایی که در سالهای اخیر به حیات وحش این منطقه وارد شده، می‌پردازد. 
احمدی زرین کلایی دراین‌باره گفت: بخش شمالی البرز به دلیل  همجواری با دریا و کوهستان از اکوسیستم ویژه ای برخوردار است. این مستند حیات وحش و محیط زیست این منطقه در بخش‌هایی که در استان مازندران قرار دارد را مورد بررسی قرار داده است.

وی افزود: حفظ و حراست از دیواره شمالی رشته کوه البرز به دلیل اهمیت ویژه این منطقه بسیار ضروری است، این در حالی است که توجهی به این نقطه جغرافیایی نشده، هرج و مرج و ازدحام زیست بوم منطقه را با خطر نابودی مواجه کرده، دریا، کوهستان و دشت هایش در حال تخریب هستند، رودخانه‌ها آلوده هستند و تردد افرادی که برای فتح قله دماوند به این منطقه می روند فضای مخربی را ایجاد کرده‌است. 

این مستندساز گفت: برای ساخت این مجموعه مستند پژوهش مفصلی انجام شد، تصویربرداری هم یک سال طول کشید، حالا کار در مرحله صداگذاری است و تا مهر ماه برای پخش از شبکه مستند آماده خواهد شد.

تولید مستندی درباره تخریب دیواره شمالی رشته کوه البرز

نیمرخ شمالی البرز تولید شبکه مستند سیماست و از عوامل آن می‌توان به  تصویر بردار:علی احمدی زرین کلایی، علی غلامرضا پور، رحمان نعیمایی، جبریل شعبانی،  رحمان اسحاقی، تصویر بردار هوایی، رامین وحدانی فرد، جواد صمدی، تدوین:  فرشاد افشین پور، زهرا اکبری، مشاور کارگردان: ماهان  احمدی زرین کلایی، مدیر تولید: ابراهیم قریشی، دستیار کارگردان: داود آب پیکر و راهنمایان محلی: یحیی غلامی، یزدان سینکایی، نوربخش آب پیکر، اسماعیل آب پیکر،  ابوالفضل محمد نژاد اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=3533

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.