• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
6

ابوالفضل رازانی نظام العلمائی گواهینامه درجه یک هنری گرفت

  • کد خبر : 3570
  • 19 شهریور 1401 - 13:04
ابوالفضل رازانی نظام العلمائی گواهینامه درجه یک هنری گرفت

مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر روز شنبه ۱۹ شهریور در دیدار با ابوالفضل رازانی نظام العلمائی گواهینامه درجه یک هنری این هنرمند پیشکسوت را در رشته «کارگردانی پویانمایی» به وی اعطا کرد.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده از صندوق اعتباری هنر، پوراحمدی خطاب به این هنرمند در این دیدار گفت: مایه افتخار است که گواهینامه درجه یک هنری را به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پاس قدردانی از چند دهه زحمات و خدمات شما به فرهنگ و هنر این سرزمین به شما تقدیم کنیم.

وی با اشاره به سابقه کاری و آموزشی استاد رازانی اظهار داشت: ایشان از پیشکسوتان صاحب سبک این حوزه هستند و با تلاشی که در عرصه‌آموزش جوانان داشتند، توانستند هنرمندان بسیاری را در رشته انیمیشن معرفی کنند که قابل تقدیر است.

رازانی در این دیدار با تعریف خاطراتی از سال‌ها فعالیت خود گفت: عرصه هنر مقدس است و من در درجه نخست تلاش کردم با آموزش فرزندانم آنها نیز در مسیر هنر گام بردارند.‌تک تک جوانان این سرزمین مانند فرزندان من هستند و تا زنده هستم برای آموزش آنها در حد توان تلاش خواهم کرد.

ابوالفضل رازانی نظام العلمایی متولد سال ۱۳۲۶ در شهر بروجرد، انیماتور و مدرس دانشگاه است. وی کار خود را از سال ۱۳۴۸آغاز کرده است.

از آثار او می‌توان به انیمیشن‌های “کارو اندیشه”، “ماه پیشونی”، “تهاجم”، “گشت و گذار”، “یک دست صدا ندارد”، “نفوذ” و… اشاره کرد.

ابوالفضل رازانی نظام العلمایی از جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی از جمله جشنواره‌های فجر، هند، بیلبائو، هیروشیما و شانگهای جوایزی دریافت کرده‌است. او ضمن تدریس در دانشگاه‌های هنری مختلف، عضو آسیفای بین‌المللی و مدیر عامل کارگاه فیلم تهران بوده است.

انتهای پیام 

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=3570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.