• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
4

دولت لایحه «تشکیل سازمان نظام روزنامه‌نگاری» را به مجلس ارائه می‌دهد

  • کد خبر : 359
  • 05 مرداد 1401 - 17:29
دولت لایحه «تشکیل سازمان نظام روزنامه‌نگاری» را به مجلس ارائه می‌دهد

همدان – ایرنا – معاون پارلمانی رییس جمهور از تاسیس سازمان نظام روزنامه نگاری کشور خبر داد و گفت: لایحه تشکیل این سازمان با هدف حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه به زودی به مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد حسینی روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز خبرنگار در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی شهر همدان، اظهار داشت: خبرنگاران و اهالی رسانه با مشکلات و بلاتکلیفی هایی از قبیل بیمه سر و کار دارند که برای رفع این مسائل، تاسیس سازمان نظام روزنامه نگاری کشور به همت دولت سیزدهم در حال بررسی است.  

وی اضافه کرد: این موضوع در چندین جلسه کمیسیون فرهنگی مطرح شده و مراحل نهایی را می گذراند تا به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور ابراز امیدواری کرد که این سازمان حمایتی به زودی به نتیجه برسد تا جامعه رسانه ای کشور از پشتیبانی و حمایت‌های لازم برخوردار شوند.

حسینی با اشاره به انجام سی‌امین سفر استانی رییس جمهور به همدان، گفت: سفر دولت به استان همدان منشا خیر و برکات بسیاری برای مردم این منطقه است و اعتبارات مورد نیاز پروژه های مختلف برای تکمیل وبهره برداری تخصیص می یابد.  

وی از رسانه ها خواست مصوبات سفر رییس جمهور را پیگیری کنند و تا رسیدن به نتیجه مطلوب اجرای آنها را مطالبه کنند.  

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اقدامات سازنده و ارزنده دولت سیزدهم در حوزه های گوناگون تاکید کرد: برخی رسانه های خارجی این نقاط مثبت را نادیده گرفته و عده ای نیز در داخل با آنها همنوایی می کنند.  

حسینی خاطر نشان کرد: براساس آخرین گزارش‌ها درآمدهای نفتی کشور ۶ برابر شده و همچنین در سفر رییس جمهور روسیه توافق ۴۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری این کشور در بخش‌های مختلف صورت گرفته که رخدادهای بی نظیری است و باید به آگاهی مردم برسد.  

او با اشاره به سیاست دولت سیزدهم درخصوص توسعه و تقویت مراودات تجاری کشورمان با ۱۵ کشور همسایه، تصریح کرد: موفقیت‌ها و دستاوردهای دولت باید به درستی بیان شود و در این بین نقد منصفانه را هم پذیرا هستیم.  

معاون پارلمانی رییس جمهور، ارتقای سواد رسانه ای مردم را ضروری دانست و گفت: رسانه های داخلی و خبرنگاران بصیر  و آگاه با شناسایی شگردها و شیوه های رسانه های معاند باید هوشیار باشند تا القائات دشمن باعث فریب افکار عمومی نشود.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.