• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1482اخبار امروز : 1
5

بازگشایی «مدرسه تلویزیونی ایران» از دوم مهر

  • کد خبر : 4068
  • 29 شهریور 1401 - 8:28
بازگشایی «مدرسه تلویزیونی ایران» از دوم مهر

تهران- ایرنا- مدیر شبکه آموزش با اعلام این خبر که «مدرسه تلویزیونی ایران» از دوم مهر آغاز به کار می‌کند و هر روز پنج ساعت برنامه خواهد داشت گفت: در این مدرسه از معلم بازیگرها استفاده می‌کنیم و آموزش آمیخته با سرگرمی است.

به گزارش ایرنا، در آستانه آغاز سال تحصیلی  ۱۴۰۲-۱۴۰، نشست خبری علی عبدالعالی، مدیر شبکه آموزش سیما درباره بازگشایی «مدرسه تلویزیونی ایران» امروز برگزار شد. 

در ابتدای این نشست مدیر شبکه آموزش تاکید کرد: آن چه به عنوان تحول و عدالت آموزشی می‌شناسیم با مدرسه تلویزیونی ایران رقم خواهد خورد.

عبدالعالی گفت: طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران دو اتفاق را دنبال می کند. اتفاق اول عدالت آموزشی است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید کوتاهی های این حوزه را جبران کنیم. یکی از تعابیر رهبری از عدالت آموزشی این است که ساختار نظام آموزشی باید به سمتی حرکت کند که نحوه برخورداری از نظام آموزشی برای یک دانش آموز در شمال شهر تهران با دانش آموزی در مناطق محروم برابر باشد که البته هم اکنون این طور نیست و حتی قبولی های کنکور و نصیب آموزشی دانش آموزان مناطق مختلف ایران هم یکسان نیست.

مدیر شبکه آموزش‌ ادامه داد: هدف اول راه اندازی مدرسه آموزشی تلویزیونی حرکت به سمت عدالت آموزشی است یعنی هر کسی که در خانه تلویزیون دارد بتواند به بهترین محتوای آموزشی دسترسی رایگان داشته باشد. ما در حالی که دسترسی بالای ۹۹درصد آنتن تلویزیون و حدود ۶۰میلیون دستگاه گیرنده در کشور داریم اما  با توجه به آمار وزارت آموزش و پرورش در دو سال اخیر که شرایط همه گیری کرونا وجود داشت، پنج میلیون دانش آموز با مشکل ادامه تحصیل مواجه شدند.

بازگشایی «مدرسه تلویزیونی ایران» از دوم مهر

عبدالعالی افزود: هدف دوم تحول آموزشی است. یعنی امروز وقتی یک انیمیشن کوتاه برای دانش آموزان در فضای مجازی چهار میلیارد بازدید دارد به این معناست که شیوه آموزش و پرورش تغییر کرده و باید توام با سرگرمی و تفریح باشد و از همین روست که می‌گوییم در مدرسه تلویزیونی ایران یادگیری خوشمزه است.

وی تاکید کرد : مدرسه تلویزیونی ایران تنها یک کلاس درس نیست بلکه ما سعی کردیم آموزش های این مدرسه همراه با جذابیت های بصری و سرگرمی باشد. یعنی همانطور که بچه ها به تماشای کارتون علاقه مندند طراحی کلاس های درس هم باید به گونه ای باشد که بچه ها منتظر آغاز آن باشند. 

به گزارش ایرنا، مدرسه تلویزیونی ایران در اسفند ۱۳۹۸ و در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور راه اندازی شد.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=4068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.