• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1482اخبار امروز : 0
5

بازتاب سخنرانی رئیسی در سازمان ملل، در رسانه‌های جهان عرب

  • کد خبر : 4149
  • 30 شهریور 1401 - 16:47
بازتاب سخنرانی رئیسی در سازمان ملل، در رسانه‌های جهان عرب

رسانه‌های عرب‌زبان ضمن پوشش گسترده صحبت‌های سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهارات او در زمینه‌های مختلف را در اولویت خبرهای خود قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنرانی سید ابراهیم رئیسی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، چهارشنبه شب انجام شد و در رسانه‌های جهان عرب بازتاب پیدا کرد.

شبکه خبری «اخبار الان» به نقل از رئیس‌جمهور ایران نوشت که «برخی کشورها از برنامه هسته‌ای ایران به عنوان دستاویزی برای فشار به تهران سوءاستفاده می‌کنند» و بخش عربی شبکه «یورنیوز» نوشت «آقای رئیسی در سازمان ملل اعلام کرد که تهران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست.»

شبکه «النجباء» عراق هم این صحبت رئیسی را که گفته بود «از حقوق بشر و حقوق مستضعفان جهان حمایت می‌کنیم»، برجسته کرده است.

شبکه «المنار» در گزارشی اعلام کرد که رئیس‌جمهور ایران عکس شهید حاج قاسم سلیمانی را در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بالا برد.

شبکه «روسیا الیوم» هم ضمن پوشش سخنان رئیس‌جمهور ایران در سازمان ملل به نقل از رئیسی نوشت: نظام جهانی کنونی، دیگر از حمایت برخوردار نیست و نظام جدیدی در حال شکل گیری است.

«المرکز الفلسطینی للاعلام» هم به پوشش سخنان رئیسی در حمایت از فلسطین پرداخت و از او نقل کرد: رژیم صهیونیستی که بیش از هفتاد سال آپارتاید، تجاوزگری و کشتار زنان و کودکان منطقه را در کارنامه سیاه خود دارد، بزرگ‌ترین زندان روی زمین را در غزه برپا کرده است و استمرار شهرک‌سازی و تصاویر شیون و گریه مظلومان فلسطینی در اثر غصب اراضی،‌ منازل و مزارع آنان، و کشتار فرزندانشان، به همه نشان می‌دهد هفت دهه ظلم و اشغالگریِ اسرائیل پایان ندارد. این رسانه، این جمله رئیس‌جمهور ایران را به عنوان تیتر گزارش خود انتخاب کرد: «رژیم اشغالگر قدس نمی‌تواند شریک صلح و امنیت باشد».

شبکه خبری «السومریه» نیز با انتشار تصاویر مربوط به بالا بردن عکس سردار سلیمانی توسط رئیسی، نوشت که رئیس‌جمهور ایران در سخنرانی روز چهارشنبه خود در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل خواستار مجازات دونالد ترامپ شد.

بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک هم سخنرانی رئیس‌جمهور ایران را پوشش خبری داد و به نقل از رئیسی نوشت که «آیا توسل به سلاح اتمی جهان را به سمت عدالت سوق داد؟ کشته شدن صدها هزار کودک یمنی و عراقی و سوری در خدمت کدام آرمان بشری بوده است؟»

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=4149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.