• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار: 1502اخبار امروز : 0
7

گزارشی از وضعیت روزنامه‌ها در روزهای پیش‌ رو

  • کد خبر : 4203
  • 02 مهر 1401 - 11:57
گزارشی از وضعیت روزنامه‌ها در روزهای پیش‌ رو

در پی تعطیلی‌های پیش‌رو و با وجود انتقادهایی مبنی بر وضعیت نامساعد کاغذ برای انتشار، برخی‌ روزنامه‌ها اعلام کرده‌اند که منتشر نمی‌شوند، اما برخی نیز اعلام کرده‌اند که در روزهای غیرتعطیل انتشار پیدا می‌کنند.

از میان روزنامه‌هایی که خبرنگار بخش رسانه ایسنا به گفت‌وگو با مدیران آنها پرداخته، روزنامه شرق اعلام کرده است که در روزهای پیش‌رو منتشر نخواهد شد.

مهدی رحمانیان ـ مدیر مسئول روزنامه شرق ـ درباره‌ی انتشار این روزنامه در روزهای آینده به ایسنا گفت: با توجه به وضعیت تعطیلی‌ها و اینکه یک روز در میان است و به دلیل رو به راه نبودن سیستم توزیع، شرق تا روز چهارشنبه ـ ششم مهرماه ـ منتشر نمی‌شود.

به گفته مدیرمسئول شرق این روزنامه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (ششم و هفتم مهر ماه) منتشر خواهد شد.

رحمانیان در ادامه درباره‌ی وضعیت کاغذ نیز با ابراز تاسف یادآور شد: وضعیت کاغذ بسیار نامساعد است. وزارت ارشاد اعلام کرده بود کاغذ می‌آورد که بخش خصوصی هم به دلیل اعلام ارشاد از آوردن کاغذ صرف نظر کرده است و حالا نه در بخش خصوصی کاغذ هست و نه ارشاد کاغذ می‌دهد.

بهروز بهزادی ـ رئیس شورای سیاستگذاری روزنامه اعتماد ـ نیز درباره‌ انتشار این روزنامه طی روزهای آینده توضیح داد: روزنامه اعتماد در هفته‌ی جاری به غیر از روزهای تعطیل منتشر خواهد شد. اما اگر چاپخانه‌ها باز نکنند تصمیم به انتشار آنلاین خواهیم گرفت. روزنامه اعتماد معمولا بر اساس تقویم، در روزهای تعطیلی منتشر نمی‌شود و در روزهای عادی در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.

او درباره‌ی وضعیت کاغذ، با بیان اینکه کاغذ همچنان گران است، به ایسنا گفت: کاغذ در حال حاضر ارزان نشده که هیچ، گران‌تر هم شده است.

روزنامه اطلاعات هم طی روزهای آینده منتشر خواهد شد. اما به گفته‌ی علیرضا خانی ـ سردبیر روزنامه اطلاعات ـ این روزنامه در روز دوشنبه (چهارم مهر ماه) منتشر نخواهد شد.

همچنین روزنامه همشهری نیز تا روز چهارشنبه (ششم مهر ماه) منتشر نخواهد شد.

روزنامه ایران ورزشی نیز تا روز چهارشنبه تعطیل خواهد بود. اما به گفته‌ی حمیدرضا عرب از دبیران این روزنامه ورزشی، سایت این روزنامه فعال خواهد بود.

روزنامه دنیای اقتصاد نیز در روزهای آینده منتشر خواهد شد. به گفته‌ی علیرضا بختیاری ـ  مدیرمسئول این روزنامه ـ دنیای اقتصاد در ایام غیرتعطیل منتشر می‌شود و تعطیل نخواهد بود.

بختیاری همچنین درباره‌ی وضعیت کاغذ به ایسنا گفت: بازار کاغذ بازار خوبی نیست و قیمت‌ها گران است. شرایط برای روزنامه‌های مکتوب سخت است؛ البته کاغذی که ارشاد برای وارد کردن آن اقدام کرده بود، بخشی از آن وارد شده است و در حال توزیع است. البته اختلاف نظرهایی درباره‌ی قیمت‌گذاری آن وجود دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=4203

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.