• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
3

«امین تارخ» به بازیگری اعتبار افزونی بخشید

  • کد خبر : 4230
  • 03 مهر 1401 - 8:13
«امین تارخ» به بازیگری اعتبار افزونی بخشید

رییس صدا و سیما، معاون سیما و مرکز سیما فیلم، در پیام‌هایی جداگانه در گذشت امین تارخ را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، متن پیام تسلیت پیمان جبلی – رییس سازمان صدا و سیما – به این شرح است:

«درگذشت استاد امین تارخ را به خانواده، اهالی هنر و مردم هنر دوست ایران تسلیت می‌گویم. بازی‌های درخشان او در نقش ابوعلی سینا، شیخ حسن جوری در سریال سربداران، شوذب در سریال معصومیت از دست رفته و ده‌ها نقش ماندگار دیگر در آثاری مانند جراحت، خسته دلان، شیخ مفید، مادر، دلشدگان، پاییزان، سارا و … همیشه در ذهن نسل های مختلف باقی خواهد ماند. استاد تارخ نقاب در خاک کشید ولی یادش در دلها ماناست. برای آن عزیز تازه سفر کرده، رحمت الهی و برای بازماندگان آن مرحوم، صبری سزاوار این غم خواهانم. روحش شاد و یادش گرامی‌باد.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، متن پیام تسلیت محسن برمهانی – معاون سیما – نیز به شرح زیر است: 

«قلب هنرمندی از تپش ایستاد که خون تازه‌ای به رگ‌های فرهنگ و مرام هنرپیشگی در سینما و تلویزیون و تئاتر ایران می‌دمید، چرا که او به حرفه بازیگری اعتبار افزونی بخشید و به درستی عنوان هنرمند ملی را دریافت کرد.
استاد امین تارخ هنرپیشه‌ای بزرگ، توانمند و صاحب سبک بود که بخشی از خاطرات خوش و فراموش نشدنی ملت ما در پای تلویزیون را خلق کرد و موجب پرورش نسلی از بازیگران جوان هم شد.
در کارنامه مرحوم تارخ اسامی آثار فاخر و ماندگاری چون«سربداران»، «بوعلی سینا»، «شیخ مفید»، «معصومیت از دست رفته»، «اغما»و … ثبت شده که نشان از رسالت و تعهد وی در ثبت تاریخ و فرهنگ ملی و باورهای معرفتی و ارزشی این سرزمین است.
اینجانب درگذشت این هنرمند فقید را خدمت خانواده محترم ایشان و جامعه هنری تسلیت عرض می‌کنم و برای بازماندگان از خداوند متعال طلب صبر و برای آن هنرمند والا مقام رحمت واسعه الهی مسئلت دارم.»

و اما پیام تسلیت سیمافیلم در پی درگذشت هنرمند پیشکسوت امین تارخ هم به این شرح است:

«خبر درگذشت زنده‌یاد امین تارخ بازیگر پیشکسوت عرصه تلویزیون، تئاتر و سینمای کشورمان که حضور پررنگ و تاثیرگذاری در آثار تلویزیونی داشت، تاثر خانواده هنر و مردم عزیز را برانگیخت.

 زنده‌یاد تارخ با بازی در سریال‌هایی نظیر سربداران، آپارتمان، اغما، جراحت، معصومیت از دست رفته و… نقش‌های ماندگاری را خلق و جای خود را در دل مردم باز کرد.

خبر درگذشت این هنرمند بااخلاق، موجب اندوه و تاثر خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان شد.

مرکز سیمافیلم درگذشت این هنرمند پیشکسوت و گرانقدر را به خانواده ایشان، اهالی رسانه ملی و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید.»

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=4230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.