• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
5

روابط فرهنگی تهران-دوشنبه پس از ۱۴ سال وقفه توسعه یافت

  • کد خبر : 4466
  • 12 مهر 1401 - 8:40
روابط فرهنگی تهران-دوشنبه پس از ۱۴ سال وقفه توسعه یافت

تهران- ایرنا- وزرای فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان پس از ۱۴ سال وقفه در روابط فرهنگی و هنری، در نخستین دیدار، تهران- دوشنبه بر همکاری‌های دوجانبه و همچنین توسعه روابط و تعاملات فرهنگی و هنری در همه عرصه ها تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز سه شنبه – ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱ – در دیدار با خانم زلفیه دولت زاده همتای تاجیکستانی خود  در تالار وحدت تهران برای نخستین بار در دولت مردمی پای میز مذاکره نشسته و پس از گفت و گوی فراوان در نهایت با امضای تفاهم نامه همکاری بر توسعه روابط و تعاملات فرهنگی در همه عرصه ها و حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه تاکید کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن خیر مقدم به همتای تاجیک خود به برگزاری و افتتاح هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان  در روز گذشته در محل کوشک باغ هنر تهران اشاره کرد و این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری را فرصتی مناسب برای توسعه همکاری های فرهنگی و هنری در همه زمنیه ها عنوان کرد.

رئیس شورای هنر کشور در ادامه همچنین با اشاره به گفت و گوی دو جانبه با همتای تاجیکستانی خود، از اعلام آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران برای همکاریهای همه جانبه در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری و رسانه ای از جمله سینما، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی، کتاب و ادبیات ، چاپ و نشر و … خبر داد.

اسماعیلی ا اشاره به رویکرد جدید دولت مردمی در حوزه سیاست خارجی، گفت: طی یکسال اخیر بیش از هشت وزیر فرهنگ از کشورهای مختلف منطقه در تهران حضور پیدا کرده‌ و در قالب چندین سفر با وزرای فرهنگ سایر کشورها دیدار و مذاکراتی صورت گرفته است که در راستای این دیدارهای مشترک، تفاهم‌نامه های فرهنگی و هنری خوبی به امضای طرفین رسید.

به گزارش ایرنا، هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران پس از چهارده سال وقفه با حضور وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان در منطقه فرهنگی گردشگری اراضی عباس‌آباد تهران گشایش یافت.

هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت فرهنگ جمهوری تاجیکستان و سفارت تاجیکستان در ایران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از روزهای آینده نیز در شهرهای شیراز و تبریز برگزار می شود.

این رویداد فرهنگی شامل اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری از جمله گروه نمایش، گروه موسیقی، قرائت شعر توسط شعرای تاجیکستانی و برگزاری نمایشگاه نقاشی، عکس، هنرهای دستی و لباس‌های ملی آن کشور می‌شود.

در آیین افتتاحیه این رویداد بزرگ فرهنگی هنری، نظام‌الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در ایران و جمعی از هنرمندان تاجیکستان و ایران نیز حضور داشتند. 

دیدار با حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دیگر برنامه های زلفیه دولت زاده بود. همچنین وی قرار است در گشایش هفته فرهنگی تاجیکستان در شهرهای تبریز و شیراز نیز حضور یابد.

خبر در حال تکمیل شدن است …

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=4466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.