• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل اخبار: 1501اخبار امروز : 0
4

شانزدهمین دوفصلنامه «نشانی» منتشر شد

  • کد خبر : 4693
  • 01 آبان 1401 - 9:18
شانزدهمین دوفصلنامه «نشانی» منتشر شد

شانزدهمین دوفصلنامه «نشانی» توسط مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوفصل‌نامه «نشانی» بازتاب فعالیت بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور و حاصل تلاش کارشناسان و مربیان ادبی این بخش است که هر شش ماه یک بار منتشر می‌شود و دفتر شانزدهم آن مربوط به فصل بهار و تابستان سال ۱۴۰۰ است که به‌تازگی منتشر شده است.

فرزانه رحمانی انتخاب مطالب و گردآوری آثار این دوفصل‌نامه و ایمان اوجیان کار گرافیک و صفحه‌آرایی آن را بر عهده داشته‌اند.

دوفصلنامه «نشانی» شامل بخش‌هایی همچون؛ نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان، شعرنامه، داستان‌نامه، کتاب‌نامه و نامه‌های ماندگار از بزرگان هنر و ادبیات است. هم‌چنین بخشی با عنوان «دلنامه» به معرفی اعضای قدیمی بخش مکاتبه‌ای، دل‌نوشته‌ها و خاطره‌های آن‌ها از دوران عضویت‌شان می‌پردازد، اعضایی که اکنون هر کدام جز چهره‌های مطرح کشور در حوزه‌های ادبی، فرهنگی و هنری هستند.

مطالب این شماره به شرح ذیل است:

«هر نامه یک پنجره است، هر پنجره یک دعوت است» به قلم انسیه موسویان، «درست بنویسیم» از حسن ذوالفقاری، شعرهایی از سیدمحسن حسینی؛ شاعر و مربی ادبی کانون استان لرستان، تیمورآقامحمدی؛ نویسنده و شاعر و رضاچایچی؛ شاعر معاصر، داستان «پیراهن گمشده‌ی هِداگابلر» از نویسنده‌ی فقید، اصغر عبدالهی، معرفی کتاب‌های «چه کسی نامه را به شیشه چسبانده بود؟» به قلم طاهره شهابی و «خیابان هزار درخت» به قلم طاهره مسافری، انعکاس ویژه برنامه‌ی «نامه‌ای به محیط‌بان» از برنامه‌های آفرینش‌های ادبی استان مرکزی در صفحه‌ی کارنامه، نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان سراسر کشور، نامه‌ی کوبی بین برایانت؛ بسکتبالیست به هفده سالگی‌اش و مکاتبه‌ی بین مهدی آذر یزدی و محمدعلی اسلامی‌ندوشن، دلنامه‌ای از بهنوش بساک‌کاظمی و سمیه آورند و معرفی فیلمِ پستچی (نامه‌های نخوانده‌ی پابلو) به قلم سیدمحسن حسینی.

بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی که پیشینه‌ای طولانی دارد ابتدا با نام «مرکز بررسی آثار» آغاز به کار کرده است و در حال حاضر بیش از ۶ هزار عضو کودک و نوجوان در سراسر کشور آموزش‌های تخصصی در زمینه نوشتن خلاق، شعر و داستان را در قالب نامه از مربیان خود دریافت می‌کنند.

کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی که به مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دسترسی ندارند، بیشترین اعضای مکاتبه‌ای را تشکیل می‌دهند.

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نوشتن شعر یا داستان در اقصی نقاط کشور که امکان حضور در کارگاه‌های ادبی مراکز ثابت و سیار کانون را ندارند، می‌توانند آثار خود را از طریق نامه یا به صورت الکترونیکی (ایمیل) به مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان خود ارسال و از همین مسیر آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر یا داستان را دریافت کنند.

شانزدهمین‌شماره فصلنامه مذکور با ۸۴ صفحه منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=4693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.