• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1482اخبار امروز : 1
5

آنچه فیک‌نیوزها مطرح می‌کنند با واقعیت متفاوت است

  • کد خبر : 4738
  • 03 آبان 1401 - 10:14
آنچه فیک‌نیوزها مطرح می‌کنند با واقعیت متفاوت است

مدیرعامل خبرگزاری مهر گفت: آن چیزی که بعضاً در رسانه‌های غربی که پرچمدار فیک نیوزها هستند نسبت به شرایط دنیا القا می‌شود، از جمله ایران با آن چیزی که در واقع رخ می‌دهد متفاوت است.

محمد شجاعیان مدیرعامل خبرگزاری مهر، با اشاره به تأثیر برگزاری هجدهمین مجمع سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه در حل مشکلات و معضلات ایجاد شده فیک نیوزها در سطح جهان، گفت: برگزاری این نشست و اجلاسیه و مجمع عمومی که هجدهمین مجمع سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه در تهران و به میزبانی ایرنا یک پیام مهم برای افکار عمومی دنیا دارد.

وی ادامه داد: در شرایطی که رسانه‌های غربی مستمرا در یک ماه اخیر فضایی را القا می‌کنند که انگار در ایران و پایتخت ایران به صورت خاص تحولاتی اتفاق می‌افتد که وضعیت جامعه را پریشان می‌کند، با این وجود ما میزبان تقریباً نیمی از نمایندگان رسانه‌ای نیمی از دنیا هستیم؛ شاید از نظر جغرافیایی بیش از این باشد که در واقع این پیام باید به دنیا مخابره شود.

مدیرعامل خبرگزاری مهر در ادامه گفت: آن چیزی که بعضاً در رسانه‌های غربی که پرچمدار فیک نیوزها هستند نسبت به شرایط دنیا القا می‌شود، از جمله ایران با آن چیزی که در واقع رخ می‌دهد متفاوت است. پیام این اجلاسیه به نظرم این می‌تواند باشد که ما دنیای واقعی را باید از دریچه رسانه‌های واقعی و متعهد ببینیم نه رسانه‌هایی که برای ابر قدرت‌هایی که می‌خواهند قدرت خود را مستولی بدهند بر قدرت کشورهای مستقل ساخته شده اند. این اجلاسیه و سازمان یکی از کارکردهای ویژه اش تعریف شده بود همین موضوع بود. اینکه با اتحادی که بین این رسانه‌ها و کشورها شکل می‌گیرد، ما متعهد به درج اخبار درست و دقیق نسبت به منابع و کشور خودمان باشیم.

شجاعیان گفت: این اجلاسیه پایه‌ای برای تفاهم‌های بعضاً دو جانبه بین رسانه هاست که مبتنی بر آن رسانه‌ها متعهد می‌شوند اخبار دقیق را از منابع متقابل خودشان و از رسانه‌های متقابل خودشان نسبت به آن کشور دریافت کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با این تفاهم و اتحادی که شکل می‌گیرد به ویژه کشورهای آسیا و اقیانوسیه تلاش خود را به قبل نسبت به جمهوری اسلامی و رسانه‌های ایران هم نسبت به آن کشورها متقابلاً بیشتر کنند. ایران این تعهد را از قدیم داشته و همچنان پایبند به آن خواهد بود که در کشورهای آنها اخبار را از منابع دقیق و درست دریافت کند. این اتفاق مهمی می‌تواند باشد که امیدواریم شاهد مستحکم‌تر شدن این اتحادیه و این سازمان باشیم.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=4738

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.