• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1482اخبار امروز : 1
3

انتشار اخبار رسمی به چند زبان، فیک‌نیوزها را به حاشیه می‌راند

  • کد خبر : 4750
  • 04 آبان 1401 - 6:46
انتشار اخبار رسمی به چند زبان، فیک‌نیوزها را به حاشیه می‌راند

رییس خبرگزاری باختر می‌گوید اگر خبرگزاری‌های اخبار خود را به چند زبان منتشر کنند، فضای عرض اندام فیک‌نیوزها کمتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان اوآنا بزرگترین اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه و متشکل از ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور جهان است. هجدهمین مجمع عمومی این سازمان از یکم تا چهارم آبان در تهران برگزار شد. در حاشیه این اجلاس گفت‌وگوی کوتاهی با عبدالواحد ریان، رئیس خبرگزاری باختر افغانستان داشته‌ایم. خبرگزاری باختر متعلق به وزارت فرهنگ و اطلاعات افغانستان است و دفتر مرکزی آن در کابل قرار دارد. این خبرگزاری اخبار خود را به زبان‌های فارسی، انگلیسی، پشتو، عربی، ازبکی، اردو و چند زبان دیگر منتشر می‌کند. گفت‌وگو با عبدالواحد ریان را در ادامه بخوانید:

* همانطور که می‌دانید این روزها اخبار جعلی چالش بزرگی برای رسانه‌ها به شمار می آیند. به نظر شما برگزاری نشست‌هایی نظیر اوآنا چه نقشی در مقابله کردن با این اخبار جعلی به عبارتی فیک نیوز ها دارد؟

از شما به خاطر انجام این گفت‌وگو و انعکاس نظر اهالی رسانه بسیار ممنونم. به عقیده من برگزاری چنین نشست‌هایی نقشی مثبت در جهت نشر اخبار واقعی همه کشورها دارد. اینکه افراد جامعه از واقعیت جامعه مطلع بشوند موضوع بسیار مهمی است. اگر اخبار کشورها بویژه کشورهای مسلمان، تنها به یک زبان منتشر شود فضا برای برخی رسانه‌ها برای درست کردن اخبار جعلی ایجاد می‌شود. در نتیجه اخبار دنیا باید به چندین زبان دنیا منتشر شود تا مردم کشورها به اخبار واقعی دست یابند. همچنین سرعت انتقال اخبار نیز شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

* با توجه به تحولات اخیر در ایران برخی رسانه‌های غربی سعی در مخدوش کردن چهره ایران دارند. نظر شما درباره وضعیت واقعی ثبات و امنیت کشور و مهمان نوازی مردم ایران چگونه است؟

ثبات و امنیت خوبی بر ایران حاکم است. مردم ایران بسیار مهمان نواز هستند و ایران کشور دوست و بردار افغانستان محسوب می‌شود.

همچنین موضوعی در رابطه با افغانستان هم مطرح است. کشورهای غربی تلاش می‌کنند نشان دهند که افغانستان با جنگ، انفجار و ناامنی دست و پنجه نرم می‌کند. اما واقعیت این است که مردم افغانستان اکنون تحت کنترل یک حکومت واحد هستند و مشکلی وجود ندارد. در واقع این کشور نسبت به زمانی که افغانستان در اشغال آمریکایی‌ها بود، از ثبات بیشتری برخوردار است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=4750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.