• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار: 1511اخبار امروز : 2
4

اخبار دروغ رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرند اما اخبار صحیح نه

  • کد خبر : 4753
  • 04 آبان 1401 - 7:18
اخبار دروغ رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرند اما اخبار صحیح نه

مدیر عامل خبرگزاری دولتی بلغارستان می‌گوید اخبار دروغ به طور کاملاً رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد اما اکثر آژانس‌های خبری جهان، برای ارائه خبر صحیح درخواست پول می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، «اوآنا» (OANA) نام اختصاری و مخفف The Organization of Asia-Pacific News Agencies است در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ (۱ دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تأسیس شد. در حال حاضر ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور قاره آسیا و اقیانوسیه در این سازمان عضویت دارند و جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که سه خبرگزاری آن شامل ایرنا، فارس و مهر در اوآنا عضو هستند. هجدهمین مجمع عمومی این سازمان از یکم تا چهارم آبان در تهران برگزار شد.

کیریل الکساندروف والچف، مدیر عامل خبرگزاری دولتی بلغارستان یکی از حاضران در این‌رویداد بود. او پیش‌تر گفته در نظام آکادمیک بلغارستان، رشته ایرانشناسی وضعیت بسیار خوبی دارد و ایرانشناسان بلغاری ضمن مطالعات و پژوهش‌های آکادمیک در این حوزه، به ترجمه آثار شعرای ایرانی نیز اقدام کرده‌اند. خروجی علمی مدرسان ایرانشناسی بالغ بر بیش از ۵۰ کتاب ترجمه شده و ۲۰ کتاب پژوهشی بوده است.

این‌مدیر بلغاری رسانه در حاشیه اجلاس اوآنا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آشناییش با شعر و ادب فارسی به ویژه سعدی و استفاده از شعر وی در سخنرانیش در مجمع عمومی گفت: مطالعات زیادی در رابطه با زبان‌ها و فرهنگ‌های باستان داشته‌ام و مطالب زیادی در خصوص حافظ و سعدی می‌دانم و اندیشه سعدی را می‌شناسم. همچنین این فرصت را داشته‌ام که سفری به شیراز و اصفهان داشته باشم و از اماکن دیدنی آن دو شهر بازدید کنم.

وی در ادامه با اشاره به چند بیت از اشعار سعدی گفت: اندیشه‌های شعرای ایرانی بسیار هوشمندانه است.

الکساندروف والچف در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت ایران و مشاهداتش در کشور اشاره کرد: اگر مسابقه مهمان نوازی برگزار شود ایرانی‌ها برنده خواهند شد.

مدیرعامل خبرگزاری بلغارستان در خصوص علت گسترش اخبار جعلی بخصوص در دوره کرونا افزود: بزرگترین مشکل این است که اخبار دروغ به طور کاملاً رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد اما اکثر آژانس‌های خبری جهان، برای ارائه خبر صحیح درخواست پول می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=4753

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.