• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
4

شماره جدید مدیریت ارتباطات با محور بررسی خشونت منتشر شد

  • کد خبر : 4849
  • 05 آذر 1401 - 13:46
شماره جدید مدیریت ارتباطات با محور بررسی خشونت منتشر شد

شماره ۱۵۰ ماهنامه مدیریت ارتباطات با محور بررسی خشونت و آسیب شناسی ارتباطات سیاسی منتشر شد و روی پیشخان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شماره ۱۵۰ ماهنامه مدیریت ارتباطات با محوریت بررسی مطالبی از جمله «از کوچ اجباری تا چرخه شوم خشونت و پرونده‌هایی درباره پلتفرم داخلی، آسیب شناسی ارتباطات سیاسی بر پایه خشونت» منتشر شده و به‌تازگی روی پیشخان مطبوعات آمده است.

معرفی بخش‌های مختلف این شماره به شرح زیر است:

امیرعباس تقی‌پور، مدیرمسئول ماهنامه در سرمقاله خود از ضرورت رسانه آزاد در شرایط فعلی گفته و اینکه رسانه آزاد چون دماسنج جامعه عمل می‌کند. علی ورامینی هم در بخش سخن سردبیر از این نوشته که پروژه پلتفرم داخلی دستوری از پیش شکست‌خورده است.

در ادامه مروری بر مطالبی که در این شماره منتشر شده است: کوچ اجباری آنچه با فیلترشدن اینستاگرام و واتس‌اپ برای کاربران ایرانی پیش آمد، برایشان ناآشنا نبود. آنها بسته به سن و سال‌شان و میزان و نحوه استفاده‌شان از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی پیش از این فیلترشدن تلگرام، توئیتر، وایبر و فیس‌بوک را به چشم دیده و هر بار از یکی به دیگری کوچیده بودند. هرچند این بار بنا به نظر کارشناسان فضای مجازی، تعیین اینکه کوچ بعدی ایرانیان چه سمت‌وسویی خواهد داشت، پیچیده‌تر از دفعات قبل است؛ پیچیده از این بابت که این روزها جامعه ملتهب ما در بی‌اعتمادترین وضعیت بین دولت و ملت به سر می‌برد. حال در چنین شرایطی کسانی می‌خواهند میلیون‌ها کاربر در خارج و داخل کشور را به سمت پلتفرمی سوق بدهند که تماماً در اختیار حاکمیت است. در این پرونده صاحب‌نظران این حوزه درباره امکان یا امتناع این امر سخن گفته‌اند؛ مینا والی، حامد بیدی، مسعود زمانی، محمد کشوری، رضا قربانی، محمد رهبری و مرضیه ادهم از جمله کسانی هستند که در این باره قلم زده‌اند.

چرخه شوم در پرونده دیگری به بحث ارتباطات سیاسی پرداخته شده و اینکه «رابطه خشونت‌آمیز میان معترضان و حاکمیت چه تبعاتی برای جامعه در پی خواهد داشت؟» برخی سیاست‌مداران اصرار دارند که کنش‌ها باید به سمت خشونت‌پرهیزی برود و رفتارهای خشونت‌آمیز دو طرف را نقد می‌کنند. اینان معتقدند که آن روی سکه راهبردهای خشونت‌آمیز، خطر بیگانه‌سازی افکار عمومی با جنبش است؛ چراکه پایبندی معترضان به رفتارهای خشونت‌آمیز باعث می‌شود این ابزارها تا مدت‌زمانی در سپهر سیاسی و اجتماعی جامعه باقی بماند و نمی‌توان به‌آسانی، آن را از کف خیابان جمع کرد.

گفت‌وگو با دکتر جلالی ندوشن، روان‌پزشک و مهدی مقدری، کنشگر سیاسی از جمله مطالب این پرونده هستند. جز این دکتر بابک زمانی، نورولوژیست از نسبت خشونت و مغز در این پرونده نوشته است. از آقای رقابی تا نیت‌گرایی وحید آگاه، استاد حقوق ارتباطات و عمومی دانشگاه علامه طباطبایی از حق بر اینترنت گفته است. اشکان قشقایی در مقاله‌ای با نام «خیابان مهم‌ترین رسانه است» از این نوشته که حتی در دوران جدید هم کماکان خیابان چیزهای بیشتری برای گفتن دارد تا رسانه‌ها.

نیوشا طبیبی، نویسنده و پژوهشگر فرهنگ غذا این بار به سراغ چلوکبابی رقابی رفته و تأثیری که او در معرفی غذای ایران در جهان داشت. نیما معین پور، باستان‌شناس فناوری در مقاله‌ای به دفاع از نیت‌گرایی و قصد مندی در ارتباطات بین‌فردی گفته و مصطفی سلیمانی، روان‌شناس هم از مختصات انسان دیجیتال نوشته است. جعبه ابزار روابط عمومی اما بخش جدیدی هم از شماره پیش در ماهنامه مدیریت ارتباطات اضافه شده که در آن متون مهم و جدید حوزه روابط عمومی ترجمه می‌شود. این بخش با حمایت دپارتمان ارتباطات دیجی کالا انجام می‌شود. در شماره جدید و در فصلی که از کتاب «چه باشد آنچه خوانندش روابط عمومی» انتخاب شده، شما به‌عنوان یک متخصص روابط عمومی، یاد خواهید گرفت که از ابزارها و تاکتیک‌ها برای دستیابی به اهداف ارتباطی خود کمک بگیرید. در این متن، در فصل‌های مربوط به حوزه‌های عملکردی مهم، با بحث عمیق‌تری در مورد هر یک از این موارد مواجه خواهید داشت، حوزه‌هایی مانند: روابط رسانه‌ای، ارتباطات کارکنان، تحقیق و برنامه‌ریزی استراتژیک و رسانه‌های اجتماعی. این متن را محسن محمودی ترجمه کرده است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=4849

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.