• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار: 1504اخبار امروز : 0
5

۶۰ یادداشت حسین انتظامی در «نمای نزدیک» منتشر شد

  • کد خبر : 4939
  • 01 دی 1401 - 6:41
۶۰ یادداشت حسین انتظامی در «نمای نزدیک» منتشر شد

کتاب «نمای نزدیک» شامل ۶۰ یادداشت از حسین انتظامی معاون سابق مطبوعاتی و سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شد و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «نمای نزدیک» شامل ۶۰ یادداشت سیاسی، فرهنگی اجتماعی از حسین انتظامی، روزنامه نگار و معاون سابق مطبوعاتی و سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به تازگی از سوی انتشارات کتاب نیستان وارد بازار نشر شده است.

انتظامی این یادداشت‌ها را به بهانه تولد و درگذشت برخی از چهره‌های فرهنگی و برخی دیگر را به بهانه برخی از رویدادهای خاص در سپهر سیاسی اجتماعی ایران نوشت و در صفحه خود در اینستاگرام و یا وبلاگ شخصی اش منتشر کرده است.

«نمای نزدیک» روایت و زاویه دید یک روزنامه نگار که از قضا در بالاترین پست‌های اجرایی فرهنگی در زمان خود مسئولیت داشته است به نمایش می‌گذارد. نگارنده از سویی در مقام روزنامه نگار و مطالبه گر می‌نشیند و طرح موضوع می‌کند؛ مطالبه گر است، واکاوی می‌کند و یک موضوع خاص سیاسی و اجتماعی را از همین منظر پیش چشم مخاط می‌گستراند و از سوی دیگر او در مقام یک مدیر عالی از منظر مسئولیت، تجره و توان اجرایی خود سعی می‌کند تا ابعاد تحقق مطالباتی که در یادداشت بیان کرده را بازگو کند.

مخاطب می‌تواند از خلال این یادداشت‌ها به متن‌هایی دست پیدا کند که طی آن یک مدیر به محاکمه و اعتراض به ساختارهایی می‌نشیند که خودش نیز سهمی در ایجاد آن داشته است.

انتظامی با وجود سابقه طولانی مطبوعاتی خود، در مواجهه با رسانه و فضای عمومی معمولاً حد و مرزهایی برای خود تعریف کرده است که او را به اصطلاح در زمره افراد کمتر در دسترس برای رسانه قرار داده است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=4939

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.