• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار: 1511اخبار امروز : 2
7

نهمین شماره «پژوهش‌نامه رسانه بین‌الملل» روی پیشخوان آمد

  • کد خبر : 5016
  • 12 دی 1401 - 12:51
نهمین شماره «پژوهش‌نامه رسانه بین‌الملل» روی پیشخوان آمد

نهمین شماره دوفصلنامه علمی و میان‌رشته‌ای «پژوهش‌نامه رسانه بین‌الملل» منتشر شد و روی پیشخوان آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین شماره دوفصلنامه علمی و میان‌رشته‌ای «پژوهش‌نامه رسانه بین‌الملل» در ۳۳۶ صفحه و ۱۱ مقاله علمی- پژوهشی به تازگی منتشر شده و روی پیشخان آمده است.

در نهمین شماره پژوهش نامه رسانه بین‌الملل به تعدادی از تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط با فعالیت رسانه‌های برون‌مرزی و با تأکید بر یافته‌ها و پیشنهادهای رسانه‌ای آینده نگرانه پرداخته شده است.

عناوین مقالات نهمین شماره «پژوهشنامه رسانه بین‌الملل» عبارتند از: مطالعه تطبیقی دیپلماسی دیجیتال آمریکا، بریتانیا، چین و روسیه؛ پروژه‌های گاپ و داپ ترکیه از منظر حقوق بین‌الملل و رسالت رسانه‌ها؛ توئیپلماسی امارات‌متحده‌عربی درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی؛ نقش اخبار جعلی رسانه‌ها در عملکرد دیوان بین‌المللی کیفری با تأکید بر پرونده کنیا؛ تحریم‌های آمریکا علیه ایران از منظر عهدنامه مودت ۱۹۵۵ (با تأکید بر دیدگاه اندیشکده‌ها و رسانه‌های آمریکایی)؛تبلیغات خصمانه در نظام آزادی رسانه‌ها در چارچوب حقوق بین‌الملل؛ تبیین روابط ترکیه، قطر و عربستان سعودی از دیدگاه سازه‌انگاری اجتماعی از ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ (با تأملی بر نقش رسانه‌)؛همگرایی فراآتلانتیک در دوره بایدن، روندها و چالش‌ها، با تأکید بر رویکرد رسانه‌ای؛ بازخوانی سیر تطور نظرات فوکویاما به عملکرد جریان نو محافظه‌کاری از بوش تا ترامپ؛ بررسی مسئله ثبات سیاسی در کشور عراق طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ (با ارائه راهکارهای رسانه‌ای)؛تحول در سیاست تحریمی آمریکا: از ابزار بازدارندگی تا جنگ (با تأکید بر رویکردهای رسانه‌ای)

بر اساس گواهی صادره از «کمیسیون بررسی نشریات علمی» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، «پژوهش نامه رسانه بین‌الملل» از شماره چهار (سال ۱۳۹۸) دارای رتبه علمی «ب» (علمی- پژوهشی) است. «پژوهشنامه رسانه بین‌الملل» از شماره ۷ (سال ۱۴۰۰)، به صاحب امتیازی مشترک معاونت برون مرزی صداوسیما و دانشگاه صداوسیما منتشر می‌شود. دکتر احمد نوروزی (معاون برون مرزی صداوسیما)، دکتر احمد کاظمی (مدیر پژوهش‌های کاربردی معاونت برون مرزی)، دکتر محمدقلی میناوند و دکتر محمود ترابی اقدم، به ترتیب مدیر مسئول، جانشین مدیر مسئول، سردبیر و مدیر داخلی این نشریه میان رشته‌ای هستند. تعدادی از اساتید برجسته حوزه‌های ارتباطات، مدیریت رسانه، مطالعات رادیو و تلویزیون، روابط بین‌الملل و حقوق بین‌الملل در دانشگاه‌های تراز اول کشور عضو هیئت تحریریه، هیئت مشاوران علمی و داوران پژوهش نامه رسانه بین‌الملل هستند.

آرشیو مقالات این نشریه علمی در پایگاه اختصاصی آن به نشانی http://imrl.arc.irib.ir و همچنین سایت پژوهش‌های کاربردی معاونت برون مرزی صداوسیما به آدرس http://arc.irib.ir قابل دسترسی است.

پژوهشگران به ویژه در حوزه‌های ارتباطات سیاسی، مطالعات رادیوها و تلویزیون‌های بین المللی و روابط و حقوق بین الملل برای ارسال مقالات علمی- پژوهشی و طی کردن فرایند داوری می‌توانند به سایت‌های مذکور مراجعه نمایند.

محورها و اولویت‌های موضوعی نشریه علمی «پژوهش نامه رسانه بین‌الملل» عبارتند از: شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی برون‌مرزی صداوسیمای ج. ا ایران (پرس تی وی، هیسپان تی وی، العالم، الکوثر، سحر، هوسا تی وی، آی فیلم و …)؛ دیپلماسی رسانه‌ای ایران با کشورها و مجامع منطقه‌ای و بین المللی؛ دیپلماسی فرهنگی، سایبری، حقوقی و هنری ایران و سایر کشورها؛ تحلیل راهبردی تحولات منطقه‌ای و بین المللی از منظر رسانه‌ای؛ نقاط قوت و ضعف رسانه‌های بین المللی و برون مرزی ایران و سایر کشورها؛ جایگاه قواعد حقوق بین الملل ارتباطات در رسانه‌های بین المللی و شبکه‌های اجتماعی؛ نقش رسانه‌های بین المللی در ارتباطات سیاسی جهانی و روابط بین المللی؛ مخاصمات منطقه‌ای و بین المللی از منظر حقوق بین الملل بشر و بشردوستانه با تأکید بر دیپلماسی حقوقی؛ دیوان بین المللی کیفری در مواجهه با جنایات بین المللی از منظر رسانه‌ای؛ تحولات منطقه‌ای و جهانی از منظر حقوق بین‌الملل با تأکید بر دیپلماسی حقوقی؛ امکان سنجی تأسیس ائتلاف‌ها و بلوک‌های رسانه‌ای منطقه‌ای و جهانی؛ گام دوم انقلاب اسلامی و رسالت رسانه‌های برون مرزی و محور مقاومت است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.