• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار: 1512اخبار امروز : 0
4

حلقه وصل به ایستگاه ۱۱۰ رسید

  • کد خبر : 5100
  • 02 بهمن 1401 - 12:30
حلقه وصل به ایستگاه ۱۱۰ رسید

صد و دهمین شماره ماهنامه «حلقه‌وصل»، با نگاهی به برخی مؤسسات و فعالیت‌های مردمی در زمینه اقتصاد مقاومتی، آموزش اقتصادی و کارآفرینی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صد و دهمین شماره ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی حلقه وصل منتشر شد. نگاهی فرهنگی به اقتصاد، موضوع اصلی این شماره این‌مجله است.

سرمقاله این شماره، به تشریح ویژگی‌های نظام دیوان‌سالارانه دولتی پرداخته است. در این یادداشت نشان داده شده که این نوع مدیریت در شکل بی‌قاعده و لجام‌گسیخته‌ای که در ایران نمونه آن وجود دارد، در تمام عرصه‌ها به ناکارآمدی منجر می‌شود و به طریق اولی، برای مدیریت عرصه‌های فرهنگی به بن‌بست می‌رسد. از این رو باید راهکارهایی بیرون از این نظم سرکش کشف شود و در تمام عرصه‌ها، از جمله فرهنگ و اقتصاد به کار گرفته شود.

به بهانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی، در «لعل» این شماره، هشت عنوان از جدیدترین کتاب‌ها در زمینه زندگی و سیره این شهید بزرگوار معرفی شده است. تمام این کتاب‌ها در سال ۱۴۰۱ رونمایی یا به بازار کتاب عرضه شده است. علاوه بر معرفی کتاب، توضیحات کوتاهی از نویسندگان این کتاب‌ها درباره متن و موضوع کتاب نیز در این پرونده در اختیار مخاطبان قرار دارد.

پرونده «رواق» که بررسی مسائل مبنایی و نظری اختصاص دارد، در این شماره بازارپردازی فرهنگی را به عنوان یکی از مسائل مطرح در حوزه اقتصادِ فرهنگ مورد بررسی قرار داده است. به جز آن بررسی رویکردهای فرهنگی و اقتصادی دولت‌های مختلف دیگر موضوعی است که در این پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

پرونده «سرو» که به معرفی چهره‌ها و مؤسسات جبهه فرهنگی انقلاب اختصاص دارد، در این شماره با عنوان «پرچمداران نبرد اقتصادی» منتشر شده است. در یکی از گفتگوهای این پرونده، قاسم رستمپور، درباره طرح «جهادگران کارآفرین» که از چند سال پیش در قالب کمیته امداد امام خمینی (ره) آغاز شده، به ارائه توضیح پرداخته است. گزارشی از فعالیت‌ها و تولیدات مؤسسه آموزش اقتصادی «مفتاح»، دیگر مطلب این پرونده را به خود اختصاص داده است. این مؤسسه از چند سال پیش به عرصه آموزش اقتصادی به کودکان و نوجوانان وارد شده و هم اکنون در سراسر کشور دوره‌هایی را برای کودکان و نوجوانان و همچنین مربیانی که با این گروه‌های سنی ارتباط دارند، برگزار می‌کند. سید مهدی زریباف در دیگر گفتگوی این پرونده، درباره موضوع «عدالت» و دستاوردهای مؤسسه خود در این زمینه سخن گفته است. همچنین بررسی دو پایگاه «اقتصادگرام» و «مسیر اقتصادی» در گفتگوهای جداگانه با سردبیران این دو پایگاه، دو مطلب دیگر «سرو» هستند.

پرونده «خلوص» صد و دهمین شماره حلقه وصل به بازنشر گفتگوی همسر شهید نواب صفوی با نشریه پاسدار اسلام پرداخته است. این گزارش برای نخستین بعد از ۴۰ سال و به بهانه سالگرد شهادت شهید نواب صفوی منتشر شده است.

طنازان حلقه وصل نیز، در «هلاهل» این شماره، به موضوع اقتصادِ فرهنگ نگاهی ویژه داشته‌اند. در این پرونده شعر، کارتون و نثرهای طنز در رابطه با این موضوع به چاپ رسیده است.

صد و دهمین شماره حلقه وصل در ۶۴ صفحه منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.