• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1481اخبار امروز : 0
4

دهمین شماره «گاه نقد» با پرونده مهاجرت در ادبیات داستانی منتشر شد

  • کد خبر : 5170
  • 10 بهمن 1401 - 9:59
دهمین شماره «گاه نقد» با پرونده مهاجرت در ادبیات داستانی منتشر شد

دهمین شماره مجله «گاه نقد» با محوریت موضوع مهاجرت در ادبیات داستانی و روایی منتشر شد و روی پیشخان آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین شماره مجله گاهِ نقد به‌تازگی با عنوان مهاجرت در ادبیات داستانی و روایی منتشر شده و روی پیشخان آمده است. این‌شماره از مجله مذکور به مقوله مهاجرت در ادبیات می‌پردازد.

قالب آثار بررسی‌شده در این‌پرونده بیشتر رمان هستند، اما مجموعه‌داستان و روایت نیز در آن‌ها مشاهده می‌شود. «گفتار»، «نوشتار» «نقدوار» و «رهیار» بخش‌های این شماره را تشکیل می‌دهند که هرکدام به شکل‌های گوناگون ادبیات مهاجرت را در برخی از کتب منتشرشده معرفی و نقد می‌کند.

در ابتدا، حسین زحمتکش زنجانی، سردبیر این شماره در بخش گفتار با اشاره به جریان‌های فعال در نوشتن رمان و داستان ایرانی، نمایی از ادبیات مهاجرت را در سال‌های اخیر در دو حوزه تألیف و ترجمه ترسیم می‌کند. در بخش نوشتار به موضوعات «نسبت ادبیات مهاجرت و ادبیات دفاع مقدس»، «تعلیق هویت و سوژه سرگردان در ادبیات مهاجرت»، «تغییرات خانواده در فرایند مهاجرت» و موضوعاتی از این دست پرداخته می‌شود. در بخش نقدوار برخی از کتب ادبیات مهاجرت در چهار دسته رمان، روایت، مجموعه‌داستان و نمایشنامه معرفی و نقد می‌شود. موضوع بخش رهیار تازه‌های کتاب است. در این بخش تلاش شده است تازه‌ترین کتاب‌های مرتبط با موضوع در دو قالب رمان و روایت در این شماره معرفی شود.

مجله «گاهِ نقد» توسط سامانه کارشناسی کتاب مجمع ناشران انقلاب اسلامی، با توجه به خلأ موجود در نقد تخصصی حوزه‌های مختلف کتاب تدوین و در حوزه‌های گوناگون ادبیات داستانی، تاریخ، علوم اجتماعی، فلسفه، زبان فارسی و درست‌نویسی، روان‌شناسی و دین عرضه می‌شود.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5170

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.