• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1482اخبار امروز : 1
6

دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات فعال شود

  • کد خبر : 5173
  • 11 بهمن 1401 - 6:19
دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات فعال شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فعال شدن فعالیت کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تأکید کرد و گفت: امیدواریم در این دوره بتوانیم به اهداف مدنظر قانونگذار در این حوزه دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و هفتمین جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و نخستین جلسه کمیسیون با ریاست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ امروز یکشنبه دهم بهمن ماه در محل این وزارتخانه برگزار شد.

وزیر فرهنگ در ابتدای این جلسه در خصوص اهمیت و جایگاه والای این کمیسیون گفت: کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، مجموعه مغتنمی برای نظام به شمار می‌رود که بر اساس قانون به تصویب رسیده است و تحقق اهداف ترسیم شده آن لازم الاجرا است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از سال‌ها تلاش دبیر سابق کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در خصوص حضور فرشاد مهدی پور، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ به عنوان دبیر جدید این کمیسیون گفت: آقای مهدی پور از چهره‌های باسابقه و شناخته شده اهالی رسانه محسوب می‌شود که امیدواریم با توجه به انگیزه‌های قوی که ایشان برخوردار است، کمیسیون و دبیرخانه آن فعال‌تر از گذشته عمل کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه می‌بایست در دوره جدید فعالیت کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تمامی ظرفیت‌های کمیسیون فعال شود، گفت: امیدواریم در این دوره بتوانیم به اهداف مدنظر قانونگذار در این حوزه دست پیدا کنیم و در نتیجه با همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط دوره‌ای درخشان برای کمیسیون رقم خورد.

بیست و هفتمین جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با دستور جلسه «بررسی موانع اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات»، «تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی ارتقای زیرساخت سامانه» و «بررسی نحوه اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» و با حضور نمایندگانی از نهادهای مرتبط در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.