• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1481اخبار امروز : 0
5

مقابله با کودتای آمریکایی در پرو/ایران حامی همه مستضعفان جهان است

  • کد خبر : 5217
  • 25 بهمن 1401 - 7:57
مقابله با کودتای آمریکایی در پرو/ایران حامی همه مستضعفان جهان است

قطعاً وظیفه هیسپان تی وی به عنوان تنها رسانه اسپانیولی زبان ایران این است که به جنگ نظام کودتای امپریالیستی برود که به صورت غیرقانونی بر پرو حاکم شده است.

خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و ادب _ محمدعلی تخت‌رونده: پرو یکی از غنی‌ترین کشورهای آمریکای لاتین از منابع طبیعی به ویژه مواد معدنی است. از دیرباز که استعمارگران اسپانیایی ذخایر قابل توجه از نقره و طلای کشورهای آمریکای جنوبی از جمله پرو را غارت کردند تا همین امروز این رویه شوم ادامه دارد و حالا استعمارگران آمریکایی جای اسپانیایی‌ها را در آمریکای لاتین با قلدری هرچه تمام‌تر می‌خواهند پر کنند. و امروزه از سوی شرکت‌های فراملیتی تحت فرمان ایالات متحده پرو به عنوان یک مرکز دارای منابع بسیار سودآور، در نظر گرفته می‌شود.

دولت چپگرای کاستیو تمام منابع ارزشمند ملی را به نفع مردم فقیر و محروم پرو ملی کرد تا از چنگ اندازی شرکت‌های غارتگر آمریکایی در امان بمانند ولی همواره روش آمریکا در این گونه موارد توسل به کودتاهای کثیف نئوامپریالیستی توسط عوامل حقیر خود است. چراکه با استقرار دولت‌های طرفدار واشنگتن در آمریکای لاتین از جمله پرو که با حمایت ارتش روی کار می آیند منابع ملی به شرکت‌ها و بانک‌های خصوصی و گردن کلفت یانکی واگذار می‌شود تا در ازای اندک دریافتی از بلیط حمایت سران کاخ سفید برخوردار شوند.

درست مانند این چند وقت که لیزا کِنا سفیر ایالات متحده هر روز مقابل دوربین‌ها ظاهر می‌شود و از دولت فعلی پرو حمایت می‌کند.

البته این بار در پرو نه ارتش که پارلمان طرفدار واشنگتن در دسامبر ۲۰۲۲ علیه پدرو کاستیو رئیس‌جمهوری منتخب ملت پرو کودتا کرد. و سپس وزیر دفاع پرو به نیروهای مسلح این کشور دستور داد تا علیه کاستیو اقدام کنند. روشی که آمریکایی‌ها از زمان دکتر آلنده در شیلی تا امروز به همین گونه با اندک تغییراتی در پیش گرفته‌اند.

حالا گلدمن ساکس، غول بانکداری سرمایه‌گذاری ایالات متحده وقیحانه اعلام کرده مس پرو، نفت جدید است و نوشته که نقش حیاتی مس به عنوان ارزان‌ترین ماده رسانا در دستیابی به اهداف آب و هوایی «پاریس» را نمی‌توان دست کم گرفت.

قطعاً وظیفه هیسپان تی وی به عنوان تنها رسانه اسپانیولی زبان ایران این است که به جنگ نظام کودتای امپریالیستی برود که به صورت غیرقانونی بر پرو حاکم شده است. تا مردم پرو تحت تأثیر شانتاژ گسترده رسانه‌های ایالات متحده دچار سردگمی و بدتر از آن فراموشی نشوند. آمریکا دوباره می‌خواهد از طریق انجام کودتاهای سریالی در آمریکای لاتین، رژیم‌های وابسته به خود را سرکار بیاورد و اگر موفق شود دومینوی کودتا در آمریکای لاتین به راه می‌افتد. و چنین اطلاع رسانی صرفاً نمی‌تواند از طریق برنامه «شکاف اقتصادی» هیسپان تی وی که روزهای دوشنبه هر هفته به روی آنتن می‌رود، انجام شود.

در واقع تمام ظرفیت هیسپان تی وی باید متمرکز شود روی پرو. رسانه‌های آمریکا با بزک کردن اقدامات دولت کودتا در پرو می‌خواهند هم به مردم پرو و هم به دیگر ملت‌های آمریکای لاتین این طور القا کنند که در صورت پذیرش رژیم‌های کودتایی زیر بلیط ایالات متحده هم از شر تحریم‌های واشنگتن خلاص می‌شوند و هم با رفاه اقتصادی روبرو خواهند شد.

هیسپان تی وی باید با روشنگری شبانه روزی برای مردم پرو به آنان این انذار را بدهد که از فردای روی کار آمدن ژنرال پینوشه در شیلی جوخه‌های تیرباران دسته جمعی در روستاها تنها رفاهی بود که واشنگتن برای مردم شیلی به ارمغان آورد. هیسپان تی وی باید کتاب جنایات پینوشه آمریکایی را برای مردم پرو دوباره بازخوانی کند خصوصاً ننگ ابدی در نسل کشی استادیوم ناسیونال.

کودتای پرو اگر دوام بیاورد احتمالاً در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد راه افتادن موج نوینی از کودتاهای منطقه‌ای در آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا خواهیم بود که منافع کشورمان را با چالش‌های جدی روبرو خواهد کرد پس هیسپان تی وی از امروز باید تمام هم غمش در آمریکای لاتین مقابله رسانه‌ای شبانه روزی با دولت کودتایی برسر کار آمده در پرو باشد.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5217

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.