• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار: 1478اخبار امروز : 0
6

صدوچهارمین شماره قلک ویژه خانه تکانی عید روی پیشخان آمد

  • کد خبر : 5338
  • 02 فروردین 1402 - 20:37
صدوچهارمین شماره قلک ویژه خانه تکانی عید روی پیشخان آمد

صد و چهارمین شماره ماهنامه قلک ویژه اسفند ۱۴۰۱ با مطالبی درباره خانه تکانی عید منتشر شد و روی پیشخان آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدوچهارمین شماره ماهنامه قلک ویژه اسفندماه همراه با شعر، داستان‌، بازی و سرگرمی و مطالبی درباره خانه تکانی عید، پذیرش تفاوت‌های فردی و کنترل خشم و عصبانیت به‌تازگی منتشر شده و روی پیشخان آمده است.

در شماره اسفند این نشریه که هدف از انتشار آن آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان ۳ تا ۱۰ سال است، برای آشنایی کودکان با مشاغل در بخش مجموعه داستان «این چه کاریه؟» نوشته نسترن فتحی با تصویرگری میثم موسوی همراه با «بیجو» این بار هم با یک شغل جدید آشنا می‌شویم.

داستان «نت سکوت» نوشته الهه ایرانفرد و تصویرگری آناهیتا لیمویی تلاش دارد تا به بچه‌ها بیاموزد تفاوت‌های شخصیتی آدم‌ها را ببینند و آنها را مهم بدانند مثل آنکه کسی می‌تواند برونگرا و پر سروصدا باشد و کسی دیگر آرام و درونگرا باشد و همه در کنار هم می‌توانند دنیای بهتری داشته باشند.

داستان «خانه تکانی» نوشته فرید صالحی و تصویرگری ویدا کریمی از دیگر مطالبی است که در این شماره می‌خوانیم. بچه‌ها با خواندن این داستان که درباره حال و هوای پیش از سال نو و خانه تکانی است، متوجه می‌شوند می‌توان از وسایلی که شاید به نظرمان کهنه شده‌اند، دوباره استفاده یا بعضی دیگر را بازیافت کرد.

در صدوچهارمین ماهنامه قلک، در صفحه «کاردستی» کودکان یاد می‌گیرند با پوست میوه یک خرچنگ نارنجی درست کنند.

داستان «شای‌شای و بادکنک جادویی» نوشته شهرزاد شهرجردی با تصویرگری آناهیتا لیمویی یکی دیگر از مجموعه داستان‌های سریالی ماهنامه قلک است که در این شماره نیز بچه‌ها همراه با «شای شای» یاد می‌گیرند چگونه با دوستانشان ارتباط بگیرند، اگر از هم ناراحت شدند چگونه خشم خود را کنترل کنند و سپس مشکل را حل کنند.

در این شماره قلک، بچه‌ها در بخش اخبار قِل قُلَکی با عنوان «از پنجره خونه چندتا درخت می‌بینی؟» نوشته زهرا جلائی‌فر و تصویرگری میثم موسوی از اخبار روز مطلع می‌شوند و با بیانی طنز نکات مهمی را می‌آموزند.

«چی بود؟ چی شد؟ یه توپ گرد و کوچیک» سروده زهرا موسوی با تصویرگری نیلوفر میرمحمدی و عکاسی فرهاد سلیمانی، داستان «همسایه‌های مادربزرگ» نوشته مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو، مهندس کل دنیا سروده زهرا موسوی با تصویرگری سحر کریمیان شیرازی نیز از دیگر مطالب این شماره است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5338

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.