• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار: 1478اخبار امروز : 0
4

نخستین ” ویژه نامه کتاب ایران ” روی پیشخوان آمد

  • کد خبر : 5350
  • 02 فروردین 1402 - 20:44
نخستین ” ویژه نامه کتاب ایران  ” روی پیشخوان آمد

نخستین شماره ویژه نامه کتاب ایران با همکاری مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران و دبیرخانه جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو منتشر و روی پیشخوان آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین شماره ویژه نامه کتاب ایران با همکاری مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران و دبیرخانه جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو به‌تازگی منتشر شده و روی پیشخوان آمده است.

این ویژه‌نامه شامل سه فصل رمان بزرگسال، روایت و تاریخ‌شفاهی و کودک و نوجوان به معرفی چهارصد اثر که مرتبط با موضوعات تاریخ انقلاب از مشروطه تا انقلاب اسلامی پرداخته است.

در فصل دوم گفت‌وگوهایی با اساتید و نویسندگان حوزه تاریخ و ادبیات شامل: موسی حقانی، مهدی جمشیدی، احمد شاکری، سعید فخرزاده، محسن پرویز، جواد کامور بخشایش، یاسر عسگری، رضا قریبی، قاسم تبریزی، سید صادق رضایی، جعفر مراد حاصلی، احمد عطایی، محمود عظیمی‌پور، وجیهه سامانی، حسین زحمتکش، حامد اشتری، هادی حکیمیان، مجید ملامحمدی، علی‌اکبر والایی، مهدی فیروزجایی، راضیه تجار، سپیده انوشه، سجاد خالقی، سمیه ذوقی، طاهره مشایخ، طیبه پازوکی، عبدالرحمن اونق و محمدعلی مرادیان است.

فصل سوم نیز حاوی ۴۲ یادداشت درباره برترین آثار مرتبط با تاریخ انقلاب اسلامی تنظیم شده است.

جایزه شهید سیدعلی اندرزگو با موضوع مقابله با تطهیر چهره پهلوی‌ها و مقابله با تحریف تاریخ انقلاب در سال ۹۶ تأسیس شد و هر دو سال کتاب‌هایی را که درباره تاریخ انقلاب نوشته شده باشد را معرفی می‌نماید.

تا کنون دو دوره از این جایزه برگزار شده و دور سوم آن نیز در شهریورماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، بنابراین مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران با همکاری دبیرخانه این جایزه برخی از آثاری که در این دو دوره، به دبیرخانه جایزه شهید اندرزگو ارسال شده است را در ویژه نامه «کتاب ایران» معرفی کرده است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.