• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار: 1478اخبار امروز : 0
8

میزان پرداخت تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۱ اعلام شد

  • کد خبر : 5414
  • 07 فروردین 1402 - 23:52
میزان پرداخت تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۱ اعلام شد

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با ارائه گزارشی از پرداخت بیش از ۱۴۹ میلیارد تومان تسهیلات مالی به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، با تبریک سال نو و همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، رفع دغدغه های معیشتی، رفاهی، مالی و ضروری فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و در کنار آن، تقویت بنیه مالی کسب و کارهای فرهنگی و هنری را از مهمترین مأموریت های صندوق اعتباری هنر برشمرد و افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی منسجم، رایزنی ها و پیگیری های انجام گرفته با نهادهای پولی و مالی در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۴۹ میلیارد تومان تسهیلات به اعضای واجد شرایط پرداخت شد.

رئیس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر با تاکید براینکه در حوزه ارائه تسهیلات به اعضای این صندوق گام های رو به جلویی را نسبت به سال های قبل برداشته شده است توضیح داد: رشد ۳۵۷ درصدی در حوزه تسهیلات قرض الحسنه ضروری، رشد ۳۳۱ درصدی در ارائه تسهیلات بلاعوض و رشد ۲۲۴ درصدی تسهیلات کارآفرینی را بر اساس اسناد و آمار موجود، گواه این مدعا دانست.

پوراحمدی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بودجه ای و هدف گذاری صندوق در پاسخگویی ۱۰۰ درصد به نیاز متقاضیان، تحقق هدف جز با استفاده از ظرفیت مالی موسسات معتبر پولی و بانکی در سراسر کشور از طریق تعمیم و گسترش روابط، امکان پذیر نبود که این مهم با همکاری خوب بانک های عامل محقق شد. بر همین اساس در سال ۱۴۰۱، پنج هزار و۲۷۷ نفر از اعضا به‌ منظور اخذ بیش از ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری (بدون بهره) به بانک عامل معرفی شدند که نسبت به مدت مشابه در سال های قبل از رشد ۳۵۷ درصدی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: صندوق اعتباری هنر در در سال۱۴۰۱، با پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به ۲ هزار و ۳۱۰ نفر از اعضایی که دچار مشکل معیشتی بودند، آنان را تحت پوشش حمایتی خود قرار داد. این رقم نسبت به مدت مشابه از رشد ۳۳۱ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنرهمچنین گفت: در ادامه حمایت از جامعه هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور، صندوق اعتباری هنر به منظور تقویت کسب و کارهای فرهنگی در سال ۱۴۰۱ با تخصیص بیش از ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه، ۳۳۴ پروژه فرهنگی و هنری را تحت پوشش این نوع تسهیلات قرار داد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با عنایت به تأکیدات رهبرفرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر ازدواج، فرزندآوری و جلوگیری از حرکت کشور به سمت پیری جمعیت، صندوق اعتباری هنر با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ ازدواج و همچنین ترغیب و تشویق جوانان به فرزندآوری برای دومین سال متوالی، موضوع جوان سازی جمعیت را در دستور کار خود قرار داد. در سال۱۴۰۱ ، تمامی اعضای صندوق که در بازه زمانی مهر ۱۴۰۰ تا اسفندماه ۱۴۰۱ صاحب فرزند شدند و یا اقدام به ازدواج کردند نیز تحت عنوان دو طرح شمیم (ازدواج) و جوانه (فرزندآوری) علاوه بر پرداخت مبلغ پنج میلیون تومان بلاعوض از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار شدند.

به گفته وی، در سالی که گذشت، به یکهزار و ۵۵۱ نفر از اعضای صندوق (۱۰۵۷ نفر مشمول طرح جوانه و ۴۹۴ نفر در طرح شمیم) هدیه بلاعوض و قرض الحسنه ضروری، بیش از هفت میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و بیش از ۴۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ضروری تخصیص یافت.

پوراحمدی تاکید کرد: برغم ادامه دار بودن شیوع کرونا و همچنین کم‌رنگی ناخواستۀ فعالیت‌های هنرمندان با عزم و اراده جمعی در این صندوق سالی که گذشت توانستیم در حد توان به وعده‌های خود در راستای حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور جامۀ عمل پوشانده و در حد بضاعت خویش هر آنچه در توان داریم برای این قشر فرهیخته کشورمان در نظرگرفته و گامی هرچند کوچک را در جهت رفع دغدغه های رفاهی، مالی و ضروری فعالان و پیشکسوتان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و در کنار آن، تقویت بنیه مالی کسب و کارهای فرهنگی و هنری برداریم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همچنین، کاهش دغدغه های معیشتی، درمانی و تأمین نیازهای بیمه ای و ارائه تسهیلات به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را از وظایف ذاتی این صندوق عنوان کرد و گفت: بدون تردید مسئولان صندوق اعتباری هنر از این پس نیز تمام تلاش و عزم جدی خود را برای حمایت و پشتیبانی از جامعه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی سراسر کشور به‌کار می بندند تا بهترین ها را برای اعضای این صندوق رقم بزنند.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.