• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار: 1478اخبار امروز : 0
5

کمیته رتبه بندی پایگاه‌ های خبری نتایج رتبه‌بندی دور پنجم را منتشر کرد

  • کد خبر : 5562
  • 06 اردیبهشت 1402 - 10:12
کمیته رتبه بندی پایگاه‌ های خبری نتایج رتبه‌بندی دور پنجم را منتشر کرد

 به‌گزارش روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته رتبه بندی پایگاه‌های خبری ضمن اعلام نتایج، توجه به نکات زیر را ضروری می‌داند:

۱٫ رتبه بندی پایگاه‌های خبری به‌منظور ایجاد رقابت سالم و حرفه‌ای و تشخیص جایگاه واقعی هر پایگاه خبری و با هدف ارتقای سطح کیفی رسانه‌های کشور انجام شده‌ است‌.

۲٫ نتایج رتبه‌بندی، حاصل ارزیابی دقیق و راستی آزمایی مستندات مربوط به خوداظهاری پایگاه‌های خبری در دو کمیته کارشناسی و داوری نهایی بوده است.

۳٫ دامنه زمانی ارزیابی پایگاه‌های خبری از مهرماه ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ۱۴۰۱ بوده است.

۴٫ به امتیاز پایگاه‌های خبری غیر سراسری، اختصاصی (تک‌زمینه‌ای) به‌غیر از ورزشی و اقتصادی و نیز پایگاه‌های خبری غیر فارسی‌ زبان ۱۰ درصد افزوده خواهد شد.

۵٫ شماری از پایگاه‌های خبری شرکت کننده در این دوره از رتبه‌بندی، مستندات ارسالی خود را با دامنه‌ای مغایر با دامنه دارای مجوز ارسال کرده‌اند که تعدادی از آن‌ها پس از اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در ۲۸ اسفندماه، دامنه لینک‌های ارسالی را طی نامه‌ای به اطلاع هیات نظارت بر مطبوعات رسانده‌اند اما برای رسانه‌هایی که نسبت به ارسال نامه اقدام نکرده، یا دامنه معرفی شده مورد تایید هیات نظارت بر مطبوعات نبوده و یا نامه مذکور را پس از موعد مقرر ارسال نموده‌اند، مطابق اعلام قبلی امتیازات بدون احتساب نمراتِ بخش‌های مذکور محاسبه شده است.

۶٫ به امتیاز نهایی پایگاه‌های خبری فعال در پیام‌رسان‌های بومی، به‌شرط دارا بودن مخاطب بالای ۲ هزار نفر در آن پیام‌رسان، به‌ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲ درصد(تا حداکثر ۱۰ درصد) افزوده شده است.

۷٫ در ترکیب کمیته داوری دور پنجم رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری آقایان بیژن مقدم، محمدصادق عرب، حبیب‌الله عباسی، محمد کریمی و محمد لسانی حضور داشته‌اند.

نتایج ارزیابی پنجمین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.