• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار: 1478اخبار امروز : 0
12

حمایت از رسانه ها باید بر مبنای تولید محتوا باشد

  • کد خبر : 5632
  • 16 اردیبهشت 1402 - 10:14
حمایت از رسانه ها باید بر مبنای تولید محتوا باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نمایندگان تعدادی از تشکل‌های مطبوعاتی گفت: حمایت از رسانه ها باید برای تولید محتوا و توسعه مخاطب باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با جمعی از نمایندگان تشکل‌های صنفی مطبوعاتی با اشاره به ضرورت حمایت از مطبوعات کاغذی و مجازی گفت: تصویب اختصاص یک درصد از بودجه هزینه‌ای کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور برای امور فرهنگی و رسانه‌ای و توزیع ۵۰ درصد آن توسط وزارت ارشاد سبد حمایتی از مطبوعات در بودجه ۱۴۰۲ را به طور چشمگیری ارتقا می بخشد که این حمایت باید برای تولید محتوا و توسعه مخاطب هزینه شود.

وی در این دیدار پس از شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه‌های افراد که در قالب شورای مشورتی مطبوعات داخلی گرد هم می آیند به فعالیت‌ها و اقدامات وزارت فرهنگ برای رفع چالش‌های صنفی و حقوقی مطبوعات و اهالی رسانه اشاره کرد و گفت: مجموعه وزارت فرهنگ در راستای تعامل با اهالی رسانه، از پیشنهادات راهگشا در زمینه ارتقای جایگاه مطبوعات و رسانه حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

اسماعیلی با یادآوری اقدامات معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ در جهت تقویت اقتصاد مطبوعات و امنیت شغلی اهالی رسانه گفت: تصمیمات اتخاذ شده در زمینه افزایش آگهی‌های دولتی به مطبوعات، پرداخت یارانه حمایتی، توزیع کاغذ با قیمت مناسب و گسترش چتر حمایتی صندوق اعتباری هنر از خبرنگاران و روزنامه نگاران و الزام اجرای آئین نامه‌های حامی نیروی انسانی توسط صاحبان امتیاز نمونه‌ای از اینگونه اقدامات است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که گذار از دولت اسلامی به معنای حکمرانی اسلامی به سوی جامعه اسلامی از اهداف متعالی دولت مردمی است، گفت: نظام آرمانی که در سیاست‌های کلان و سخنان رهبر معظم انقلاب تبیین می‌شود، آنچنان که باید در بطن سیاست گذاری اجرایی کشور جاری نشده است بر این اساس جریان حمایتی باید با انگاره‌های فرهنگی مورد نظر رهبر معظم انقلاب پیوند بخورد؛ موضوعی که تحت عنوان اصلاح انقلابی ساختارهای فرهنگی از آن یاد می‌شود.

وی یادآور شد: وزارت فرهنگ امسال پنج گزاره فرهنگی برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی را به عنوان شاخصه‌های اصلی فعالیت، به نهادهای تأثیرگذار در عرصه فرهنگ ابلاغ کرده که با کمی سازی این شاخص‌ها می‌توان به نظام داوری بی طرفانه برای سنجش میزان تحقق آنها دست یافت و بخش عمده حمایت‌های حوزه رسانه باید برای تولید محتوا و جریان سازی فکری در این راستا صرف شود.

وزیر فرهنگ در پایان با بیان این که تنظیم گری در عرصه رسانه در تقابل با آزادی اندیشه نیست، تاکید کرد: آزادی اندیشه را دستاورد انقلاب اسلامی می‌دانیم و از گفتگوهای اقناعی با اهالی رسانه عمیقاً استقبال خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.