• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار: 1504اخبار امروز : 1
5

همایش رویکردهای انتقادی به فرصتهاوچالشهای ارتباطات برگزار می‌شود

  • کد خبر : 5666
  • 22 اردیبهشت 1402 - 1:13
همایش رویکردهای انتقادی به فرصتهاوچالشهای ارتباطات برگزار می‌شود

همایش ملی «رویکردهای انتقادی به فرصت‌ها و چالش‌های ارتباطات شبکه‌ای در فضای مجازی» توسط دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش ملی «رویکردهای انتقادی به فرصت‌ها و چالش‌های ارتباطات شبکه‌ای در فضای مجازی» توسط دانشگاه علامه طباطبایی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی، ساترا و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، برگزار می‌شود.

محمدعلی رحیمی‌نژاد، دبیر اجرایی همایش ملی «رویکردهای انتقادی به فرصت‌ها و چالش‌های ارتباطات شبکه‌ای در فضای مجازی» گفت: این همایش در نظر دارد ضمن ارزیابی تأثیرات فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی، بر شیوه‌های بهینه استفاده از آن با بهره گرفتن از آرا نخبگان و اندیشمندان نائل شود.

وی افزود: از همین‌رو دانشگاه علامه طباطبایی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نخستین همایش ملی در این زمینه را در ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌کند.

رحیمی‌نژاد گفت: تاکنون سه جلسه تخصصی جهت پیشبرد اهداف همایش برگزار و ۱۱۲ چکیده نیز از سوی پژوهشگران به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی ادامه داد: مهمترین اهداف برگزاری همایش شامل ایجاد انگیزش و رغبت در دانشجویان و استادان گروه‌های علوم ارتباطات، علوم اجتماعی و علوم سیاسی در راستای مشارکت در فعالیت‌های علمی-پژوهشی، کاربردی‌سازی نظریات علمی ارائه شده توسط استادان جهت یاری‌رسانی علمی به دستگاه فرهنگی کشور، تولید علوم انسانی اسلامی در حوزه حکمرانی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بهره‌گیری از نخبگان و دانشجویان ممتاز علوم انسانی در جهت برگزاری برنامه‌های جانبی علمی-پژوهشی همایش، کاربردی‌سازی مفاهیم علمی مرتبط با فضای مجازی در جهت آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان رشته‌های مرتبط از طریق بهره‌مندی از اساتید برجسته داخلی، ارزیابی عملکرد نهادهای حاکمیتی در قبال فضای مجازی و ارتباطات شبکه‌ای با رویکردهای انتقادی و بهره‌گیری از مسئولان اجرایی حاضر دستگاه فرهنگی کشور در همایش در راستای ترغیب انگیزش علمی_اجرایی دانشجویان و استادان و بهره‌مندی مسئولان از آورده‌های پژوهشی در این زمینه است.

دبیر اجرایی همایش ملی «رویکردهای انتقادی به فرصت‌ها و چالش‌های ارتباطات شبکه‌ای در فضای مجازی» در ادامه در خصوص محورهای همایش گفت: محورهای اصلی این همایش شامل «رویکردهای انتقادی و پژوهشی به فضای مجازی»، «فضای مجازی و هویت»، «فضای مجازی و حکمرانی» و «آینده‌پژوهی فضای مجازی» است.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی cncc.atu.ac.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.