• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار: 1499اخبار امروز : 0
4

عرضه تاریخچه نظامی محرمانه اینترنتی در بازار نشر

  • کد خبر : 5758
  • 10 خرداد 1402 - 16:13
عرضه تاریخچه نظامی محرمانه اینترنتی در بازار نشر

کتاب «دره نظارتی؛ تاریخچه نظامی محرمانه اینترنتی» نوشته یاشا لوین با ترجمه مریم قهرمانی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «دره نظارتی؛ تاریخچه نظامی محرمانه اینترنتی» نوشته یاشا لوین به‌تازگی با ترجمه مریم قهرمانی توسط انتشارات منتشر و راهی بازار نشر شده است.

یاشا لوین (زاده ۲۲ فوریه ۱۹۸۱) نویسنده این‌کتاب روزنامه‌نگار تحقیقی، نویسنده و گزارشگر روسی _ آمریکایی، در اتحاد جماهیر شوروی به دنیا آمد و در سان‌فرانسیسکوی کالیفرنیا بزرگ شد. کتاب پیش رو، ششمین کتاب لوین است.

این کتاب، به تعبیر نویسنده‌اش تلاشی برای بازیابی بخشی از یک‌تاریخ گمشده است. کتاب از گذشته آغاز می‌شود و به توسعه آنچه ما امروز اینترنت می‌نامیم در طول جنگ ویتنام می‌پردازد. اما با نگاه به تجارت نظارت خصوصی که بر بخش اعظم دره سیلیکون حاکم است، با بررسی هم‌پوشانی موجود و مداوم بین اینترنت و پیچیدگی صنعتی ارتش که نیم قرن قبل ایجاد شده، و با پرده‌برداری از روابط نزدیک بین سازمان‌های اطلاعاتی ایالات‌متحده و جنبش ضددولتی حریم خصوصی که در پی افشاگری‌های ادوارد اسنودن پدید آمد، به سرعت به زمان حال می‌رسد. دره سیلیکون؛ دره نظارتی نشان می‌دهد که طی این سال‌ها تغییرات اندکی رخ داده است؛ اینترنت به‌عنوان یک سلاح ارائه شده و توسعه یافت و امروز همچنان یک سلاح باقی مانده است. منافع نظامی آمریکا همچنان بر تمام بخش‌های این شبکه، حتی بخش‌هایی که ظاهراً مخالفت دارند، حاکم است.

در این کتاب یاشا لوین، منشأ مخفی اینترنت را کشف می‌کند و در ردیابی آن، به یکی از پروژه‌های نظارتی ضدشورش پنتاگون می‌رسد.

این اثر فقط یک داستان در مورد اِن اِس اِی یا سایر برنامه‌های داخلی دولت ایالات متحده نیست. لوین در این کتاب به بررسی تجارت موجود در حوزۀ نظارت خصوصی می‌پردازد؛ تجارتی که غول‌های صنعت فناوری مانند گوگل، فیس‌بوک و آمازون را تقویت می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه این شرکت‌ها از کاربران خود برای کسب سود جاسوسی می‌کنند و در عین حال وظیفۀ خود به‌عنوان پیمانکاران نظامی و اطلاعاتی را انجام می‌دهند.

این‌کتاب با ۵۲۸ صفحه و قیمت ۲۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5758

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.