• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
4

از حساسیت و آلرژی تا صرفه‌جویی آب و برق در شماره جدید «قلک»

  • کد خبر : 678
  • 12 مرداد 1401 - 7:27
از حساسیت و آلرژی تا صرفه‌جویی آب و برق در شماره جدید «قلک»

شماره ۹۷ ماهنامه «قلک» ویژه مرداد با موضوعاتی چون صرفه‌جویی آب و برق منتشر شد و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جدیدترین شماره ماهنامه قلک که برای مردادماه به دکه نشریات آمده، به موضوعاتی چون آشنایی با حساسیت یا آلرژی بدن انسان به برخی خوراکی‌ها، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق و داستان، شعر و بازی‌های دیگر پرداخته شده است.

این نشریه که وارد هشتمین سال انتشار و فعالیت خود شده است، اولین نشریه‌ای است که به صورت تخصصی توجه خود را به آموزش سبک زندگی و مفاهیم اقتصادی برای گروه سنی ۳تا۷سال معطوف کرده و برای رسیدن به این مهم، گروهی از نویسندگان، تصویرگران و متخصصان روانشناسی کودک و اقتصاددانان کودک فعالیت می‌کنند.

داستان تصویری «حساسیت هاچسه» که ماجرای حساسیت و عطسه کردن مداوم «هاچسه» است، به موضوع حساسیت یا آلرژی داشتن بدن انسان به برخی مواد یا خوراکی‌ها و واکنش‌های مختلفی که هر فرد نشان می‌دهد، پرداخته است.

بچه‌ها در هر شماره و در بخش اخبار «قِل قُلَکی»، نوشته زهرا جلایی‌فر و تصویرگری میثم موسوی از اخبار روز مطلع می‌شوند و با بیانی طنز نکات مهمی می‌آموزند. در بخش اخبار این شماره با عنوان «دستگیری دزد روی هوا!» مطالبی درباره یک دزد اتومبیل که در هوا معلق ماند، جلوگیری از جا به جایی یک دکل به دلیل وجود یک لانه پرنده در بالای آن، یک تیم فوتبال که ۴۱ گل به خودش زد و صرفه جویی در مصرف برق می‌خوانیم.

گزارش تصویری از جشن تولد هشت سالگی قلک که با حضور نویسندگان و تصویرگران حوزه کودک و نوجوان از جمله مصطفی رحماندوست، فریدون عموزاده خلیلی، لاله جعفری، سمیرا قیومی و مخاطبان ماهنامه برگزار شد، یکی دیگر از مطالبی است که در این شماره چاپ شده است.

در نود و هفتمین شماره این نشریه که به آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان می‌پردازد، در بخش «بچه‌های دنیا»، با فرهنگ، آداب و رسوم، اقتصاد و طبیعیت کشور «کُره» آشنا می‌شویم.

از دیگر مطالبی که در قلک ۹۷ می‌خوانیم می‌توان به شعر «تابستان» سروده زهرا موسوی و تصویرگری سحر کریمیان‌شیرازی، داستان «آب بازی مامان شای‌شای و دایی دام‌دام» نوشته شهرزاد شهرجردی و تصویرگری ویدا کریمی که به صرفه‌جویی در مصرف آب پرداخته، داستان «مریم و مانی در مهدکودک» نوشته مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو و «این چه کاریه؟» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی که به آشنایی با مشاغل پرداخته، اشاره کرد.

طراحی جلد این شماره را ویدا کریمی برعهده داشته و تصویری از سفر و تفریحات تابستانی در کنار ساحل طراحی کرده است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=678

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.