• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1481اخبار امروز : 0
3

محمد فیلی: مردم شمر را باور کرده بودند/ تلویزیون خوش‌حساب نیست

  • کد خبر : 742
  • 12 مرداد 1401 - 19:33
محمد فیلی: مردم شمر را باور کرده بودند/ تلویزیون خوش‌حساب نیست

تهران- ایرنا- بازیگر نقش شمر در سریال «مختارنامه» گفت: بازخوردهای مردم از شمر جالب و مشخص بود که خیلی نقش را باور کرده بودند؛ به همین دلیل چه کسانی که فحش دادند و چه کسانی که تعریف کردند واکنششان نشان از اثرپذیری نقش داشت، از لحاظ پرداخت، تلویزیون خوش‌حساب نیست و کار ۶ ماه پیش را هنوز تسویه نکرده‌ است.

محمد فیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا در مورد تنوع نقش‌های خود یادآور شد: نقش‌های من همه شکلی هستند، مثبت و منفی و جدی و کمدی اما یکی هست که از همه منفی تر است و آن نقش شمر در سریال مختارنامه است.

وی در توضیح واکنش‌های مردم پس از پخش مختارنامه از تلویزیون نسبت به وی و نقش شمر بیان کرد: بازخوردهای مردم جالب و در مواجهه شان با من مشخص بود که خیلی نقش را باور کرده بودند؛ چه کسانی که فحش دادند و چه کسانی که تعریف کردند واکنششان نشان از اثرپذیری نقش داشت.

محمد فیلی: مردم شمر را باور کرده بودند/ تلویزیون خوش‌حساب نیست

تلویزیون خوش‌حساب نیست

بازیگر سریال روزی روزگاری (امرالله مهرجو ۱۳۷۱) در پاسخ به این پرسش که به دلیل تجربه کار با شبکه نمایش خانگی شرایط این رسانه را چگونه می بیند، اظهار داشت: وضعیت نمایش خانگی تاحدود زیادی امیدوارکننده است، کاش تلویزیون هم در مورد تولیداتش این گونه با حساسیت برخورد می کرد، فعالان نمایش خانگی به دلیل حساسیتی که دارند خروجی بهتری هم دارند، ضمن این که پرداخت هایشان هم خوب است.

فیلی ادامه داد: از لحاظ پرداخت هم تلویزیون خوش‌حساب نیست؛ به عنوان مثال کاری را برای تلویزیون انجام داده ام و بیش از ۶ ماه هست که کار تمام و پخش هم شده اما هنوز حقوق من پرداخت نشده است.

وی با اشاره به عدم پرداخت به موقع حق الزحمه از سوی تهیه‌کنندگان تلویزیونی یادآور شد: این مشکلی است که با تهیه کنندگان تلویزیون داریم. شاید اگر در خود تلویزیون کار کنید این شرایط نباشد اما برای کسانی که بیرون از فضا با تلویزیون کار می کنند ظاهرا این گونه است که پولی را می گیرند و نگه می دارند و به بچه ها نمی دهند و از سود این پول خرد خرد بدهی هایشان را می دهند و این سیستمی که از قبل بوده است را به هم می ریزد و از بین می برد.

هنرپیشه سریال چاردیواری (سیروس مقدم ۱۳۸۸) گفت: سینمای خانگی این حسن را دارد که بلافاصله بعد از اتمام کار، حقوق را تسویه می‌کنند.

فیلی تاکید کرد: این رسانه اسپانسر دارد و اسپانسر کار خوبی را می‌خواهد که پولش برگشت داشته باشد، به همین دلیل حساسیت بیشتری در انتخابشان در مورد متن، شکل کار و گروهی که انتخاب می‌کنند، دارند. در نتیجه خروجی حرفه‌ای‌تر و بهتری دارند اما تهیه‌کنندگانی که از بیرون برای سازمان کار می‌کنند بعضاً از آدم‌هایی استفاده می‌کنند که حاضرند برای بازی‌کردن پول هم بدهند و مشخص است که چنین رویکردهایی کیفیت کار را پایین می‌آورد.

وی اضافه کرد: در نتیجه در شبکه نمایش خانگی حرفه‌ای‌تر برخورد می‌شود.

محمد فیلی: مردم شمر را باور کرده بودند/ تلویزیون خوش‌حساب نیست

داستان‌های فاجعه باعث قهر مردم از تلویزیون شده است

بازیگر نقش سلطان محمد خوارزمشاه در مجموعه جلال‌الدین (شهرام اسدی و آرش معیریان ۱۳۹۱-۱۳۹۳) در توضیح نواقص آثار تولیدی در تلویزیون بیان کرد: داستان‌ها فاجعه است و همین موضوع باعث شده است که مردم ما با تلویزیون قهر کنند و به سمت کارهایی بروند که با بخش خصوصی کار کنند و به آنجا گرایش پیدا کنند. این موضوع بسیار بد است کاش گروهی راه می‌افتاد و جلوی برخی از کارها را می‌گرفت.

وی با اشاره به عجله برای جمع کردن یک کار و به سرعت روی آنتن بردن آن، اضافه کرد: وقتی زمان برایشان مهم باشد، روی کیفیت آن تاکید می شود و هرشکلی از خروجی پذیرفته نیست؛ در نتیجه اگر عجله برای روی آنتن رفتن وجود نداشته باشد، کارها این‌گونه نمی‌شود.

فیلی گفت: ما بازیگران بسیار خوبی داریم که ادعایی ندارند، سرکار می‌آیند و دستمزد معمول را می‌گیرند و کار خوب هم ارائه می‌دهند اما متأسفانه این آدم ها در اولویت نیستند و کسانی که رفاقتی و زدوبندی کار می‌کنند در کارهای تلویزیون ورود می‌کنند و کارها را پیش می‌برند.

این هنرمند با اشاره به مشکلات کار با تلویزیون و بی‌تعهدی تهیه‌کنندگان در انتخاب بازیگر بیان کرد: یکی از مشکلاتی که این روزها داریم این است که برای کاری قرارداد می‌بندیم اما پس از مدتی شما را برای کار نمی‌خواهند. به این دلیل که بدون خبر فردی دیگر را جایگزین می‌کنند. فردی که احتمالاً با مبلغی کمتر کار را پذیرفته است. بعد ما در این بی‌خبری در خانه نشسته‌ایم و منتظر هستیم که ما را برای کار صدا کنند.

وی ادامه داد: مثلاً همین اواخر قراردادی امضا کرده ام اما هیچ خبری از آن نیست چندین بار تماس گرفته ام و هربار می گویند به زودی با شما تماس می گیریم.

بخشی در سینما برای گیشه حاضر است هر فیلمی را بسازد

بازیگر فیلم سینمایی روز شیطان ( بهروز افخمی ۱۳۷۳) در پاسخ به این پرسش که وضعیت تولیدات سینما را چطور می‌داند، گفت: در سینما مجموعه تولید به گیشه فکر کرده و بر همین اساس بنیان عوامل فیلم خود را به‌درستی انتخاب می‌کنند، قصه‌ها قصه‌های خوبی هستند و هر قصه‌ای برای ساختن انتخاب نمی‌شوند؛ یعنی قصه‌هایی که تماشاچی پسند باشند برای ساخت انتخاب می‌شوند و قصه‌هایی که مردم‌دوست داشته باشند. بعضاً فیلم‌ها آن‌چنان فروش بالایی دارند که باعث حیرت می‌شوند اما تلویزیون چون درآمدی از پخش سریال ندارند (تازه هزینه‌ای هم برای آن کرده‌اند) و صرفاً تولید شده‌اند که زمان مشخصی از جدول پخش را پر کنند و در طول سال به سازمان تحویل داده شوند به همین دلیل حساسیت برایشان خرج نمی‌شود.

فیلی ادامه داد: نسل جدید بازیگران امروز در سینما بسیار خوب کار می‌کنند و ضمن توانمندی ای که دارند افرادی تحصیل‌کرده هم هستند و با اطلاعات بهتری کار می‌کنند. در نتیجه جوان‌هایی را در این عرصه می‌بینیم که امیدی هستند که جوایز بزرگی را در دنیا بگیرند کمااینکه می‌بینیم کج دار و مریز هم چنین جوایزی گرفته می‌شود.

بازیگر فیلم سینمایی خروج (ابراهیم حاتمی‌کیا ۱۳۹۸) با اشاره به نقاط ضعف سینما عنوان کرد: اما بخشی هم در سینما هست که صرفاً از منظر تجاری و برای پول درآوردن انجام می‌شود و در آن حاضرند هر فیلمی را بسازند که اصلاً جنبه هنری ندارد و بیشتر به سمت لودگی و مسخره‌بازی می‌رود.

وی افزود: پرده سینما وسوسه‌انگیز است و بسیارند آدم‌هایی که دوست دارند در این قاب دیده شوند، به همین دلیل بارها دیده‌ایم که افراد حاضرند پول‌های کلانی هزینه کنند تا نقش اول را بگیرند اما این که خروجی چه می‌شود خدا می‌داند.

این هنرمند تاکید کرد: این موارد به‌علاوه تولید سفارشی که به دلیل اعمال‌نظر سرمایه‌گذار و پیاده‌سازی سلیقه و نظرش در کار روی می‌دهد، نهایت خروجی کار را هرچه بیشتر از ماهیت هنر و ارکان آن دور می‌سازد.

محمد فیلی: مردم شمر را باور کرده بودند/ تلویزیون خوش‌حساب نیست

حتی به قراردادی که با ما می‌بندند، پایبند نیستند

بازیگر مجموعه تلویزیونی بانوی عمارت (عزیزالله حمیدنژاد ۱۳۹۷) در نهایت با اشاره به پسرفت آثار تلویزیون در مقایسه با دهه‌های گذشته بیان کرد: امیدوارم روزی این موضوعات کارشناسی و بررسی شوند که چرا در دهه ۶۰ کارهای بسیار خوبی داشتیم، همچنان که در این دوران کارهای «الف ویژه» هم زیاد داشتیم، کارهایی که به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز بوده‌اند و به قول امروزی‌ها کارهای خاطره‌ساز کم نبود؛ اما می‌بینیم که این دست از کارها دهه ۷۰ کم می‌شود و در دهه ۸۰ کمتر و در دهه ۹۰ چیزی نداریم و این بسیار بد است.

فیلی یادآور شد: این مشکلات از ابتدا وجود نداشت چنانچه در دوره محمد هاشمی (سیاستمدار ایرانی و برادر کوچک‌تر علی اکبر هاشمی رفسنجانی که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۲ ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت) کارهای بسیار خوب و شسته‌ورفته‌تری تولید شد درحالی‌که آن روزها تلویزیون مانند امروز جا نیفتاده بود اما امروز به‌رغم تکثر و تعدد وسایل و تکنولوژی بالایی که داریم و تعداد زیاد آدم‌هایی که در تلویزیون کار می‌کنند و حقوق می‌گیرند در قیاس با آن سال‌ها چیزی نداریم.

وی تاکید کرد: آن زمان انسانی تر و اسلامی تر با ما برخورد می‌شد اما امروز پولمان را که نمی‌دهند هیچ حتی به قراردادی که با ما می‌بندند هم پایبند نیستند.

بازیگر سریال پرونده‌های مجهول (جمال شورجه ۱۳۸۰) اظهار داشت: وی افزود: مردم امروز کوله باری حرف و غم و غصه دارند که امیدوارم این شرایط تمام شوند و آنان در رفاه و آسایش بیشتری باشند؛ انشالله جلوی این قیمت‌های افسارگسیخته گرفته شود و مردم شاد باشند و کسی از ترس پول غم نان نداشته باشد.

محمد فیلی: مردم شمر را باور کرده بودند/ تلویزیون خوش‌حساب نیست

به گزارش ایرنا، محمد فِیلی (زادهٔ ۲۲ فروردین ۱۳۲۹ در شیراز) بازیگر سینما و تلویزیون است. از معروف‌ترین نقش‌های تلویزیونی که وی تاکنون بازی کرده‌است می‌توان به نسیم بیگ و بسیم بیگ در سریال روزی روزگاری، مموش در سریال تفنگ سرپر و نقش شِمر بن ذی الجوشن در سریال مختار نامه اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.