مصور-سنجاب که در نمایشگاه الکامپ رسما معرفی شد، ابزاری برای جستجو، تجزیه و تحلیل و رصد پیجهای اینستاگرامیست. مارکترها میتوانند را با استفاده از فیلترهایی مانند حوزه فعالیت، مکان، تعداد فالوور، قیمت، عملکرد تبلیغاتی و… صفحات را جستجو و تجزیهوتحلیل اینفلوئنسر را مشاهده کنند. نرخ تعامل، رشد فالوور، توزیع جنسیت و سن مخاطبان پیج، نمونه تبلیغ اجرا شده از دیگر موارد قابل ارزیابیست.قابلیت دیگر سنجاب امکان زیر نظر گرفتن پیجهای اینستاگرامی است. شما این امکان را دارید پیج خود یا رقبایتان را رصد کنید و علاوه بر دریافت تحلیل دقیق از پیج، استوری و پستهایی که پیج مورد نظر شما را تگ کرده اند را مشاهده کنید.
مخاطبان اصلی و مزیت رقابتی سنجاب
مجتبی ابوطالبی مدیر عامل جریان در گفتوگو با دیام برد و با اشاره به دو مزیت رقابتی اصلی این ابزار گفت: «سنجاب دارای دو مزیت رقابتی اصلی است. اول تشخیص محتواهای تبلیغاتی و بررسی تاثیر آنها و تشخیص مبدا و مقصد لینکهای تبلیغاتی و دومین مورد خواندن و ثبت اطلاعات استوریها است که با جزییات آن را به مخاطبان ارائه میدهد.»
او کسبوکارها و اینفلوئنسرها را مخاطبان اصلی سنجاب دانست و توضیح داد: «سنجاب در جهت انتخاب و تحلیل پیجهای تبلیغاتی برای انتخاب ناشر مناسب تبلیغ و تحلیل رقبا هم در زمینه تولیدمحتوا و هم در زمینه ارائه الگوی تبلیغاتی درست برای کسبوکارهافعالیت میکند. مثلا یک فروشگاه پوشاک میتواند بررسی کند که سایر فروشگاههای پوشاک با چه کسانی تبلیغ انجام دادند و بهترین نتیجه را دریافت کردند. از طرفی سنجاب به اینفلوئنسرها نیز کمک میکند تا الگوهای انتشار محتوا و همچنین روند انتشار تبلیغات در اینستاگرام را بررسی کنند.»
راهکاری جامع برای تحلیل اینستاگرام
اپلیکیشن سنجاب چهار راهکار اصلی برای تحلیل دادهها در اینستاگرام دارد.
- آنالیز کامل پیج
- پیشنهاد اینفلوئنسر
- رصد رقبا
- یافتن اینفلوئنسر مناسب برند