شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در این مقاله، گریسون جیمز، متخصص عملکرد تجاری مشارکتی، سه نوع مکالمه ضروری را که مدیران باید با افراد خود داشته باشند، شناسایی میکند: مکالمات یادگیری، مکالمات طراحی و مکالمات تحقق.
مکالمات یادگیری برای ایجاد زمینهای برای تصمیمگیری آگاهانه و ایجاد تعهدات معنادار ضروری هستند. این مکالمات بر بررسی دیدگاههای متفاوت و کاوش در مسایل و راهحلهای احتمالی تمرکز میکنند.
مکالمات طراحی برای تصمیمگیری و تعیین اولویتها ضروری هستند. این مکالمات بر شناسایی مشکلات و راهحلهای بالقوه، و ایجاد تعهدات برای اقدام تمرکز میکنند.
مکالمات تحقق برای اجرای وعده ها و ایجاد ارزش برای مشتریان ضروری هستند. این مکالمات بر تعیین مشتری، نتایج مورد انتظار، و نحوه مدیریت وعده ها تمرکز میکنند.
جیمز استدلال میکند که این سه نوع مکالمه مکمل یکدیگر هستند و برای موفقیت هر سازمانی ضروری هستند. او همچنین پیشنهاد میکند که مدیران باید از آگاهی خود از نوع مکلمهای که در حال انجام هستند و اینکه به دنبال چه نوع نتیجه ای هستند، آگاه باشند.
در اینجا چند نکته برای بهبود مکالمات رهبری آورده شده است:
زمان کافی برای مکالمه بگذارید. مکالمات خوب به زمان نیاز دارند تا شکل بگیرند.
به دیگران گوش دهید. به نظرات و دیدگاههای دیگران با احترام گوش دهید.
صریح و صادق باشید. از بیان نظرات و عقاید خود به طور مستقیم نترسید.
بازخورد بخواهید. از دیگران بخواهید که در مورد نحوه مکالمه شما بازخورد دهند.
با بهبود مکالمات خود، میتوانید رهبری موثرتری داشته باشید و تیم خود را به موفقیت برسانید.
منبع خبر:
شارا
/ سه نوع مکالمه ضروری برای مدیران
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.