شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || بخشبندی بازار هدف به کسبوکارها کمک میکند تا کمپینهای بازاریابی و روابط عمومی مؤثرتری ایجاد کنند. برای شروع، لازم است بازار کلی شناسایی و تحقیقاتی انجام شود تا الگوها و نیازهای مخاطبان درک شود.
سپس معیارهای تقسیمبندی تعیین میشوند که میتوانند شامل ویژگیهای جمعیتی، جغرافیایی، روانشناختی و رفتاری باشند.
در ادامه، دادهها جمعآوری و تحلیل میشوند تا پروفایلهای دقیقی از هر بخش ایجاد شود. این پروفایلها باید بهگونهای باشند که شخصیت و نیازهای مخاطبان را بهخوبی نشان دهند.
سپس، جذابیت هر بخش بر اساس اندازه بازار، پتانسیل رشد و سودآوری ارزیابی میشود. پس از این مرحله، بخشهای هدف انتخاب و پیامهای متناسب با هر بخش ایجاد میشود.
در نهایت، استراتژیهای ارتباطی و محتوایی برای هر بخش تنظیم میشوند تا پیامها به بهترین شکل ممکن به مخاطبان منتقل شوند.
/ راهنمای ۷ مرحلهای برای بخشبندی بازار هدف
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.