• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 1 July - 2025
9

تغییر معیار اصلی فیسبوک به «بازدیدها»

  • کد خبر : 13786
  • 27 آبان 1403 - 12:51
تغییر معیار اصلی فیسبوک به «بازدیدها»

فیسبوک / شرکت متا، مالک شبکۀ اجتماعی فیس‌بوک، اعلام کرده است که معیار اصلی سنجش عملکرد محتوا را به «بازدیدها» تغییر می‌دهد تا با اینستاگرام همسو شود.

شرکت متا، مالک شبکۀ اجتماعی فیس‌بوک، اعلام کرده است که معیار اصلی سنجش عملکرد محتوا را به «بازدیدها» تغییر می‌دهد تا با اینستاگرام همسو شود.

این تغییر شامل انواع محتوا از جمله ویدیوها، عکس‌ها و پست‌های متنی می‌شود. آدام موسری، مدیر اینستاگرام، در تابستان گذشته اعلام کرده بود که داشتن یک معیار و سنجۀ یکسان در سراسر پلتفرم، درک عملکرد محتوا را برای سازندگان آسان‌تر می‌کند. برای ریلز، بازدید به معنای تعداد دفعات پخش ویدیو است؛ درحالی‌که برای سایر محتواها، بازدید به معنای تعداد دفعاتی است که محتوا روی صفحۀ کاربر ظاهر می‌شود و هر بار مشاهده توسط یک کاربر به‌عنوان یک بازدید شمارش می‌شود.

متا همچنین شمارش بازدیدها را به پست‌های شبکۀ اجتماعی تردز (Threads) اضافه کرده است تا شفافیت بیشتری در عملکرد محتوا برای سازندگان فراهم کند. اگرچه این معیار ممکن است برای برندها مفید باشد، اما برای کاربران عادی چندان اطلاعاتی ارائه نمی‌دهد؛ چراکه نشان می‌دهد که پست چند بار دیده شده است، اما دلیل آن را توضیح نمی‌دهد. این تغییرات در راستای استراتژی گسترده‌تر متا برای ایجاد یک اکوسیستم منسجم‌تر برای سازندگان محتوا و بازاریابان است.با تمرکز بر بازدیدها به‌عنوان معیار اصلی، متا قصد دارد درک عملکرد محتوا را ساده‌تر کرده و کاربران را به تعامل بیشتر با پلتفرم‌ها تشویق کند.

تغییر معیار اصلی فیسبوک به «بازدیدها» و تأثیرات آن بر فضای شبکه‌های اجتماعی

تغییر معیار اصلی فیسبوک به «بازدیدها» می‌تواند تأثیرات متعددی بر فضای این پلتفرم و به‌طور کلی بر شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.

  1. همگام‌سازی با اینستاگرام و ساده‌سازی تحلیل‌ها: با یکسان‌سازی معیارهای سنجش عملکرد محتوا در فیسبوک و اینستاگرام، سازندگان محتوا و بازاریابان می‌توانند به‌راحتی عملکرد خود را در هر دو پلتفرم مقایسه و تحلیل کنند. این همگام‌سازی می‌تواند به بهبود استراتژی‌های بازاریابی و افزایش کارایی کمپین‌ها منجر شود.
  2. افزایش تمرکز بر تعداد بازدیدها: با تأکید بر بازدیدها به‌عنوان معیار اصلی، ممکن است سازندگان محتوا بیشتر به تولید محتوایی بپردازند که بازدیدهای بیشتری جذب کند، حتی اگر این محتوا تعامل کمتری ایجاد کند. این تغییر می‌تواند به افزایش محتوای سطحی و کاهش کیفیت محتوا منجر شود.
  3. تغییر در الگوریتم‌های نمایش محتوا: الگوریتم‌های فیسبوک ممکن است باتوجه‌به این تغییر، محتواهایی را که بازدیدهای بیشتری دارند، بیشتر به کاربران نمایش دهند. این امر می‌تواند به افزایش رقابت برای جلب‌توجه کاربران و تغییر در نحوۀ تولید و انتشار محتوا منجر شود.
  4. تأثیر بر استراتژی‌های تبلیغاتی: تبلیغ‌دهندگان ممکن است باتوجه‌به این تغییر، استراتژی‌های خود را بازنگری کنند و به‌جای تمرکز بر تعاملات، بر افزایش بازدیدها متمرکز شوند. این امر می‌تواند به تغییر در نحوۀ طراحی و ارائۀ تبلیغات در فیسبوک منجر شود.

 

در مجموع، تغییر معیار اصلی فیسبوک به «بازدیدها» می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر نحوۀ تولید، انتشار و مصرف محتوا در این پلتفرم و سایر شبکه‌های اجتماعی داشته باشد. این تغییر نیازمند تطبیق و بازنگری در استراتژی‌های کاربران، سازندگان محتوا، متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات و بازاریابان است.


منبع خبر:
مصور
/ تغییر معیار اصلی فیسبوک به «بازدیدها»

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=13786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.