• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 1 July - 2025
6

تعطیلی کوتاه‌مدت تیک‌تاک به عنوان «نمایش روابط عمومی عمدی»برای ایجاد «حس پانیک» مورد انتقاد قرار گرفت

  • کد خبر : 20677
  • 01 بهمن 1403 - 23:38
تعطیلی کوتاه‌مدت تیک‌تاک به عنوان «نمایش روابط عمومی عمدی»برای ایجاد «حس پانیک» مورد انتقاد قرار گرفت

نمایش روابط عمومی /

نمایش روابط عمومی/ شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || توقف تصمیم تیک‌تاک برای تعطیلی تنها ۱۲ ساعته این اپلیکیشن – و سپس بازگرداندن دسترسی به این اپ چین‌محور در روز یکشنبه پس از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب – به نظر می‌رسید که یک اقدام روابط عمومی عمدی باشد که هدفش ایجاد واکنش عمومی بود، به گفته کارشناسان سیاست.

جوئل تایر، وکیل فناوری مستقر در واشنگتن و رئیس موسسه پیشرفت دیجیتال گفت: «تعطیلی اولیه تیک‌تاک یا ناشی از بی‌کفایتی شرکتی بود یا یک حرکت عمدی روابط عمومی برای ایجاد حس پانیک ساختگی.» او افزود: «با توجه به تغییر موضع آن، فرض می‌کنم که این دومی است.»

این اپلیکیشن محبوب اشتراک‌گذاری ویدیو، در شب شنبه دسترسی همه کاربران آمریکایی را قطع کرد، اما روز یکشنبه بعد از ظهر خدمات را دوباره فعال کرد پس از آنکه ترامپ وعده داد که تیک‌تاک را از طریق دستور اجرایی نجات دهد، دستوری که اجرای قانون فروش سهام شرکت مادر بایت‌دنس را به تأخیر می‌اندازد.

شرکت از ترامپ برای «ارائه وضوح و اطمینان لازم به تأمین‌کنندگان خدمات ما که از هیچ‌گونه جریمه‌ای مواجه نخواهند شد» تشکر کرد.

عبارت “روابط‌عمومی عمدی” به معنای اقداماتی است که به طور هدفمند و با برنامه‌ریزی خاصی در زمینه روابط عمومی انجام می‌شود تا واکنش‌ها یا تاثیرات خاصی در افکار عمومی ایجاد کند.

به عبارت دیگر، این نوع روابط ‌عمومی با قصد و هدف خاصی برای تحت تأثیر قرار دادن دیدگاه‌ها یا احساسات مردم در قبال یک موضوع یا رویداد طراحی می‌شود، مانند اقداماتی که برای ایجاد بحران مصنوعی یا تحریک واکنش‌های عمومی انجام می‌شود.

عنوان دیگر “روابط‌عمومی عمدی” می‌تواند “استراتژی روابط‌ ‌عمومی هدفمند” یا “تحریک روابط‌عمومی” باشد. این عبارات نیز به نوعی اشاره به اقدامات برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند در روابط‌عمومی دارند که با قصد خاصی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی به کار گرفته می‌شوند.


منبع خبر:
شارا
/ تعطیلی کوتاه‌مدت تیک‌تاک به عنوان «نمایش روابط‌عمومی عمدی»
برای ایجاد «حس پانیک» مورد انتقاد قرار گرفت

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=20677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.