• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 1 July - 2025
5

اهمیت روابط عمومی برای سازمان‌های خیریه

  • کد خبر : 23635
  • 27 بهمن 1403 - 8:37
اهمیت روابط عمومی برای سازمان‌های خیریه

اهمیت روابط عمومی / هرگاه یک برند، فرد یا سازمان در معرض دید عموم قرار گیرد، روابط عمومی وارد عمل می‌شود. روابط عمومی به این معناست که چگونه این کسب‌وکارهای کوچک، چهره‌های عمومی و سازمان‌های ملی در گفتگوها شرکت می‌کنند و نحوه ارتباط‌شان با مخاطبان خود را تنظیم می‌کنند تا هدف و پروژه خود را منتقل کنند.

در دنیای امروز که بیشتر تحت تاثیر تصویر، ادراکات و شهرت است، اهمیت روابط عمومی روز به روز در حال رشد است.

اما یک حوزه وجود دارد که اهمیت روابط ‌عمومی‌ خوب معمولاً نادیده گرفته می‌شود، در حالی که شاید برای موفقیت در آن حتی بیشتر از دنیای تجاری ضروری است؛ بخش غیرانتفاعی. برای خیریه‌ها، روابط عمومی معمولاً تحت چتر بازاریابی قرار دارد؛ بنابراین، برای حمایت از ابتکارات بازاریابی و ایجاد درآمد خیریه، همچنین بالا بردن آگاهی عمومی و جذب حمایت‌های مالی و داوطلبانه، ضروری است.

برخلاف سازمان‌های سودآور، خیریه‌ها تقریباً به طور کامل به سخاوت جامعه محلی وابسته هستند. به عنوان مثال، سازمان ellenor باید هر سال حدود ۷ میلیون پوند برای ادامه فعالیت‌های خود جمع‌آوری کند.

حامیان، اهداکنندگان و داوطلبان زمانی، پول و مهارت‌های خود را برای کمک به این سازمان صرف می‌کنند، بنابراین خیریه باید اطمینان حاصل کند که هر پنی که برای بازاریابی خرج می‌شود – یا به طور کلی تمام هزینه‌هایی که مستقیماً به ارائه خدمات نمی‌رود – به دقت بررسی و حسابرسی می‌شود. برای نشان دادن صداقت خود به جامعه، خیریه باید دو هدف اصلی را دنبال کند: اثبات نیاز خود به منابع مالی و شفافیت در نحوه مصرف آن‌ها.

این‌جاست که روابط عمومی وارد می‌شود
در قلب روابط عمومی، استراتژی‌ها و ابزارهایی قرار دارند که یک خیریه برای تاثیرگذاری بر ادراکات عمومی استفاده می‌کند. روابط عمومی شیوه‌ای است که یک سازمان غیرانتفاعی از آن برای صحبت با مخاطبان، معرفی برند خود و بالا بردن آگاهی از خدماتش استفاده می‌کند. این به معنای کاهش ریسک، مدیریت شهرت و یافتن راه‌های مؤثر برای دسترسی و ایجاد تاثیر در جامعه است.

امروزه بسیاری از خیریه‌ها از تاکتیک‌های مشابهی برای جذب اهداکنندگان استفاده می‌کنند – پخش بروشور، تکان دادن سطل‌ها، در زدن درها – اما روابط عمومی می‌تواند تفاوت کلیدی ایجاد کند، البته اگر به درستی انجام شود.

برای ellenor، روابط عمومی همچنین برای جذب مشارکت‌ها و جمع‌آوری منابع مالی جهت ادامه فعالیت‌هایش با بیماران مبتلا به بیماری‌های محدودکننده زندگی و خانواده‌هایشان حیاتی است. این تنها به معنی به اشتراک‌گذاری آنچه که خیریه انجام می‌دهد نیست، بلکه باید درباره تغییرات واقعی و ملموسی که کار ellenor به ارمغان می‌آورد، صحبت شود؛ تغییراتی که شامل کمک به افراد محلی و خانواده‌هایشان برای مقابله با چالش‌های بیماری‌های محدودکننده زندگی است.

چگونه روابط عمومی در ellenor به عمل تبدیل می‌شود؟
اولین گام استفاده از مجموعه‌ای از کانال‌های مختلف است تا بتوان با انواع مخاطبان مختلفی که در جوامع کنت و بکسلی تحت پوشش هستند، ارتباط برقرار کرد. ellenor، با رد اشتباه رایج که مراقبت‌های تسکینی فقط برای افراد مسن است، خدمات خود را به نوزادان، کودکان و بزرگسالان در همه سنین ارائه می‌دهد.

این کانال‌ها شامل تبلیغات پولی (مثل کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک در موتورهای جستجو)، خبرنامه‌های ایمیلی، تبلیغات مستقیم، و استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان است. این خیریه همچنین از بازاریابی محتوا، مانند مقالات خبری و مطالعات موردی، برای گسترش پایگاه حمایت‌کنندگان خود استفاده می‌کند و به‌علاوه محتوای بهینه‌سازی شده برای موتور جستجو (SEO) برای جذب علاقه جدید منتشر می‌کند.

ساختار فرهنگی و اجتماعی اقتصادی جامعه محلی ellenor نیز این تنوع را بازتاب می‌دهد. به لحاظ مذهبی، سیک‌ها بیش از ۹ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و از نظر قومیتی، این منطقه ترکیبی از افراد سیاه‌پوست، سفیدپوست، عرب و آسیایی است. این یعنی پیام‌های روابط عمومی و استراتژی‌های اصلی باید نه تنها با افراد در سنین و مشاغل مختلف همخوانی داشته باشد، بلکه باید برای تمامی مذهب‌ها و فرهنگ‌ها نیز قابل درک باشد.


منبع خبر:
شارا
/ اهمیت روابط عمومی برای سازمان‌های خیریه

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=23635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.