• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 1 July - 2025
10

۴ نقطه تنش در جنگ کاخ سفید ترامپ با رسانه‌های سنتی

  • کد خبر : 25423
  • 09 اسفند 1403 - 10:38
۴ نقطه تنش در جنگ کاخ سفید ترامپ با رسانه‌های سنتی

جنگ کاخ سفید ترامپ / یک ماه پس از آغاز دومین دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، روابط کاخ سفید با رسانه‌هایی که آن را پوشش می‌دهند، دچار تغییرات شدیدی شده است. این تغییرات به شکلی صورت می‌گیرد که تفاوت زیادی با روش‌های معمولی که سال‌ها در رسانه‌ها و کاخ سفید رایج بوده‌اند، دارند.

جنگ کاخ سفید ترامپ / به گفته پام جنکینز، رئیس روابط عمومی جهانی و رئیس بهداشت عمومی جهانی در مجموعه Weber Shandwick، رویکرد کاخ سفید در رابطه با رسانه‌ها، مانند بسیاری از دیگر تصمیمات این دولت، با روال‌های سنتی فاصله دارد و این موضوع شگفت‌آور نیست. “این دولت به دلیل تمایل خود به شکستن روال‌های موجود، به‌طور طبیعی انقلابی عمل می‌کند.”

در اینجا، به بررسی برخی از اقدامات جنجالی دولت ترامپ در خصوص رسانه‌های سنتی می‌پردازیم.

اعتراض تیم ترامپ به دفترچه دستورالعمل AP
در تاریخ ۱۱ فوریه، کاخ سفید یک خبرنگار مجاز از خبرگزاری AP (آسوشیتد پرس) را از پوشش رویدادهای دفتر بیضی شکل و از سوار شدن به هواپیمای Air Force One منع کرد. دلیل این تصمیم، عدم تطابق AP با دستور اجرایی ترامپ در خصوص تغییر نام خلیج مکزیک به “خلیج آمریکا” بود. تیم ترامپ به‌ویژه از دفترچه دستورالعمل AP انتقاد کرد که برخی موارد مانند نوشتن “Black” با حرف بزرگ و استفاده از “they” به‌عنوان ضمیر مفرد برای افراد غیر دوتایی را پذیرفته است. این تغییرات از نظر ترامپ نماد یک جنگ فرهنگی هستند که به‌دنبال تحمیل دیدگاه‌های خاص بر جامعه آمریکایی است.

رسانه‌های جایگزین در کاخ سفید
در نخستین کنفرانس خبری خود در ۲۰ ژانویه، کارولین لوویت، سخنگوی جدید کاخ سفید اعلام کرد که یک صندلی چرخشی برای رسانه‌های جدید در اتاق مطبوعات کاخ سفید اختصاص خواهد یافت. این صندلی به طور خاص به محتوا‌سازان، اینفلوئنسرها و پادکست‌ها اختصاص می‌یابد و به آن‌ها فرصت داده می‌شود تا در هر کنفرانس اولین سوالات را بپرسند. اولین افرادی که این صندلی را اشغال کردند، موسس Axios، مایک آلن، و متیو بویل از بریتبارت بودند. این اقدام، بیشتر به‌عنوان تلاشی برای جذب رسانه‌هایی خارج از جریان اصلی برای ارائه اخبار به نفع کاخ سفید در نظر گرفته شد.

لغو اشتراک‌های خبری دولتی
دولت ترامپ از طریق وزارتخانه‌های مختلف مانند وزارت امور خارجه، دستوری برای لغو اشتراک‌های خبری غیرضروری صادر کرده است. این تصمیم شامل رسانه‌هایی مانند The Economist، نیویورک تایمز، Politico، بلومبرگ نیوز و برخی دیگر می‌شود. این اقدام به‌ویژه باعث نگرانی شده است زیرا بسیاری از کارکنان دولتی به اشتراک‌های ویژه Politico Pro برای پیگیری اخبار دقیق سیاستی و قانون‌گذاری نیاز دارند. بسیاری از مقامات دولتی به دلیل اهمیت خدمات تحلیلی و خبری Politico به این اشتراک‌ها نیاز دارند.

انتقام ترامپ از رسانه‌های سنتی
در تاریخ ۷ فوریه، دولت ترامپ دستور داد که چهار رسانه معتبر از جمله نیویورک تایمز، NPR، NBC News و Politico دفترهای خود در پنتاگون را ترک کنند. این رسانه‌ها جای خود را به رسانه‌هایی چون بریتبارت نیوز و هاف پست دادند. این تغییر بخشی از برنامه‌ای به نام “چرخش رسانه‌ها” بود که در آن یک رسانه از چهار گروه رسانه‌ای (مطبوعات، آنلاین، تلویزیون و رادیو) به‌طور سالانه جابجا می‌شد. این تغییرات بیشتر به‌عنوان نوعی “انتقام” از رسانه‌هایی که ترامپ احساس می‌کند به‌طور منصفانه به او پرداخته‌اند، تعبیر می‌شود.

این اقدامات در مجموع نشان می‌دهند که کاخ سفید ترامپ نه‌تنها از رسانه‌های سنتی انتقاد می‌کند بلکه با استفاده از راهکارهایی مانند دسترسی محدود به خبرنگاران و حمایت از رسانه‌های طرفدار خود، به‌طور سیستماتیک بر روابط با رسانه‌ها تأثیر می‌گذارد. کارشناسان معتقدند که این روند احتمالاً ادامه خواهد داشت و بر روند اطلاع‌رسانی و تعامل دولت با رسانه‌ها تأثیر خواهد گذاشت.


منبع خبر:
شارا
/ ۴ نقطه تنش در جنگ کاخ سفید ترامپ با رسانه‌های سنتی

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=25423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.