رهبران روابط عمومی / به گزارش شارا، این گزارش از نظرات بیش از ۳۰۰ حرفهای در صنعت روابطعمومی در ایالات متحده و کانادا به دست آمده و تغییرات مهمی را در رابطه با پذیرش هوش مصنوعی و نقش در حال رشد رهبران روابطعمومی در اتاق فکر سازمانها بیان میکند.
گای آبرامو، مدیرعامل سژن، در این خصوص اظهار داشت که این گزارش نمایی دقیق از نیروهایی است که صنعت روابطعمومی را شکل میدهند، از جمله استفاده گسترده از هوش مصنوعی در استراتژیهای ارتباطی و بازتعریف مفهوم تأثیرگذاری.
یکی از مهمترین نتایج گزارش روابطعمومی ۲۰۲۵ این است که روابطعمومی نسبت به گذشته تأثیر بیشتری در سازمانها پیدا کرده است. طبق این گزارش، ۸۴ درصد از رهبران روابطعمومی اعلام کردهاند که اتاق فکر سازمانها بیشتر از قبل به تخصص آنها اعتماد میکند.
هوش مصنوعی به عنوان یک عامل تحولساز در این صنعت شناخته شده است. حدود ۶۵ درصد از رهبران روابطعمومی گزارش دادهاند که هوش مصنوعی به طور چشمگیری قابلیتهای تجزیه و تحلیل دادههای آنان را بهبود بخشیده است و ۹۰ درصد از آنها میگویند هوش مصنوعی نقش مهمی در استراتژی کلی روابطعمومی ایفا میکند.
تحول دیگری که در این گزارش مورد توجه قرار گرفته، ظهور کارکنان به عنوان اینفلوئنسرها است. در گذشته، افراد مشهور و شخصیتهای آنلاین به عنوان چهرههای اصلی تأثیرگذار در برندها شناخته میشدند، اما اکنون کارکنان داخلی سازمانها نقش مهمتری در اعتبار برند ایفا میکنند.
در نهایت، گزارش نشان میدهد که رهبران روابطعمومی تحت فشار بیشتری قرار دارند تا با منابع محدود، تأثیر بیشتری بگذارند. ۸۱ درصد از رهبران روابطعمومی احساس میکنند که امسال باید بیشتر از قبل با منابع کم کار کنند.
گیدئون فیدلزد، معاون رئیس پیآرویک، نیز در این باره اظهار داشت که این گزارش نشاندهنده حرفهای است که نه تنها در حال تطبیق با تغییرات است، بلکه در حال شکوفایی و اثبات نقش حیاتی خود در موفقیت کسبوکارها و نوآوریها میباشد.
این گزارش به عنوان یک منبع ضروری برای حرفهایهای روابطعمومی و ارتباطات است تا از تغییرات صنعت آگاه شوند، استراتژیهای خود را بهینه کنند و تأثیر معنیداری در کسبوکارها ایجاد کنند.
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.