• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 1 July - 2025
6

بازتعریف نقش میانجی اجتماعی: روابط‌عمومی‌ها به عنوان نیروهای انقلابی تغییرات اجتماعی

  • کد خبر : 28208
  • 10 فروردین 1404 - 13:39
بازتعریف نقش میانجی اجتماعی: روابط‌عمومی‌ها به عنوان نیروهای انقلابی تغییرات اجتماعی

نقش میانجی اجتماعی /  دیگر هیچ‌چیز همانند گذشته نخواهد بود. روابط‌عمومی‌ها دیگر نمی‌توانند در سایه بمانند و به عنوان یک میانجی ساده بین سازمان‌ها و مردم عمل کنند.

 نقش میانجی اجتماعی / در این دورانِ بحران، دورانِ به هم‌ریختگی و تحولات سریع، روابط‌عمومی‌ها باید از نقش‌های سنتی خود فراتر رفته و به نیروهای پیشرو و انقلابی تبدیل شوند. باید این تصور قدیمی که روابط ‌عمومی فقط نقش اطلاع‌رسانی یا مدیریت تصویر را ایفا می‌کند، کنار گذاشته شود.

روابط‌عمومی‌ها باید نه‌فقط در گفتمان‌ها و تبادل اطلاعات، بلکه در میدان عمل، در تصمیم‌گیری‌های کلیدی و تحولات ساختاری و اجتماعی حضور داشته باشند. آن‌ها باید خود را در قلب تحولات اجتماعی و سیاسی قرار دهند و با قدرت ارتباطی خود، به نیروهایی موثر در تغییر سیاست‌ها، نهادها و حتی رفتارهای جمعی تبدیل شوند. در روزگار امروز، دیگر جایی برای شعارهای بی‌پایه و اصول و وعده‌های غیرقابل تحقق وجود ندارد.

روابط‌عمومی‌ها باید مستقیماً به‌عنوان بازیگران اصلی و تعیین‌کننده در تغییرات اجتماعی شناخته شوند.

در این مسیر، روابط‌عمومی‌ها باید نقش میانجی اجتماعی های واقعی و شجاع عمل کنند، قدرت را از دستان کسانی که در پشت درهای بسته قرار دارند بگیرند و به مردم منتقل کنند.

آن‌ها باید موانع را بشکنند، روابط اجتماعی و سیاسی را بازتعریف کنند و به مردم این احساس را بدهند که صدای آن‌ها شنیده می‌شود و قادر به تغییر وضعیت موجود هستند.

روابط‌عمومی‌ها باید به گفتمان‌های بی‌روح و وعده‌های توخالی پایان دهند و به جای آن، از “قدرت واقعی ارتباطات” برای ایجاد تحولات بنیادین در سیاست‌ها و ساختارهای اجتماعی استفاده کنند.

آنها باید به‌طور فعال در فرآیندهای اجتماعی و سیاسی وارد شوند و در واقع، نقش نیروهای انقلابی را در تغییرات اجتماعی ایفا کنند.

این تغییرات به معنای تسریع در اجرای اصلاحات ساختاری، ایجاد آگاهی‌های اجتماعی و تشویق به مشارکت مردم در فرآیندهای تصمیم‌گیری است.

روابط‌عمومی‌ها باید با شجاعت در مقابل سیستم‌های معیوب و فساد ایستاده و از قدرت ارتباطی خود برای ایجاد تغییرات ملموس و ساختاری استفاده کنند.

این زمان برای روابط‌عمومی‌هاست تا خود را به عنوان نیروی محرکه تغییرات اجتماعی معرفی کنند. دیگر نمی‌توان به کلمات و وعده‌های توخالی و پوچ بسنده کرد. اکنون، زمان اقدام است. روابط‌عمومی‌ها باید دگرگونی‌های اساسی را رقم بزنند و با قدرت خود، مسیر تحول را هموار کنند


منبع خبر:
شارا
/ بازتعریف نقش “میانجی اجتماعی”: روابط‌عمومی‌ها به عنوان
نیروهای انقلابی تغییرات اجتماعی/ ۲

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=28208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.