• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 30 June - 2025
3

«روابط عمومی در خط مقدم؛ چگونه در بحران، اعتماد عمومی را حفظ کنیم؟» نوشتاری از حمید شکری خانقاه

  • کد خبر : 32470
  • 05 تیر 1404 - 20:01
«روابط عمومی در خط مقدم؛ چگونه در بحران، اعتماد عمومی را حفظ کنیم؟» نوشتاری از حمید شکری خانقاه

شفقنا- حمید شکری خانقاه خطاب به مدیران روابط عمومی نوشت: «هم اکنون مردم تشنه پیام های امیدبخش هستند و ما می توانیم با بیان برخی از واقعیت‌های موجود ، بر بسیاری از ترس ها و دغدغه های مبهم مردم  غلبه کنیم پس بیایید با طراحی و تولید جملات کلیدی برای آرامش و تاب‌آوری در این شرایط حساس شرایط جنگی گامی رو به جلو برداریم.»

به گزارش شفقنا حمید شکری خانقاه، مدرس دانشگاه و نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی مطلبی با عنوان «روابط عمومی در خط مقدم؛ چگونه در بحران، اعتماد عمومی را حفظ کنیم؟» برای شفقنا رسانه ارسال کرد و نوشت:
 «همکاران پر تلاشم در  روابط عمومی های دستگاههای اجرایی و غیر دولتی در سراسر کشور ؛ خطابم به شماست !
 در این شرایط حساس کنونی و جنگی، آرام ننشینید، به مسئولیت اجتماعی خودتان به صورت حرفه ای عمل کنید و در تمام حوزه های مورد دغدغه مردم  هر چه بیشتر و بیشتر تولید محتوای چند رسانه ای و  مثبت و اثربخش و امید آفرین داشته باشید و   بخشی از مسئولیت های حرفه ای و ارتباطی خود را به سرانجام برسانید. همیشه از خودتان بپرسید: به عنوان  روابط عمومی هوشمند چگونه اطلاعات و مقابله با شایعات در زمان جنگ را مدیریت کنم؟ چگونه نقش کلیدی در حفظ آرامش و تاب‌آوری جامعه داشته باشم؟ چگونه با تولید محتوای جذاب، اعتماد عمومی را جلب کنم؟ چگونه با تولید پیام‌های امیدبخش و انرژی‌زا در زمان بحران اثرگذار تررباشم؟ چگونه با تصاویر و ویدیوهای جذاب، پیام‌های خود را ماندگار کنیم؟
هم اکنون مردم تشنه پیام های امیدبخش هستند و ما می توانیم با بیان برخی از واقعیت‌های موجود ، بر بسیاری از ترس ها و دغدغه های مبهم مردم  غلبه کنیم پس بیایید با طراحی و تولید جملات کلیدی برای آرامش و تاب‌آوری در این شرایط حساس شرایط جنگی گامی رو به جلو برداریم.
 چند مورد از پیامهای کوتاه برای عکس نوشته های اقناعی و اثربخش را تقدیم می کنم، شما به آن بیفزایید ، آن را کوتاه یا بلند کنید، تغییر دهید ، هر کاری که بهتر است را انجام دهید اما لطفاً منتظر و در حاشیه نمانید، اقدام کنید ، پویا باشید و گام‌های بلندی بردارید.
برای آرامش آفرینی  و حفظ روحیه جمعی:
 “آرامش ما، قدرت ماست. با حفظ خونسردی، از این بحران عبور می‌کنیم.”
  “نگرانی، دشمن آرامش است. با توکل به خدا و امید به آینده، قوی بمانیم.”
 “جنگ، ترسناک است اما نه قوی‌تر از اراده ما برای زندگی. آرامش را در آغوش بگیریم.”
  “ایران، سرزمین امید است. با حفظ آرامش، فردایی روشن‌تر خواهیم ساخت.”
  “قلب‌هایمان با هم، دستانمان در دست هم. آرامش را به یکدیگر هدیه دهیم.”
 برای اطمینان‌بخشی در مورد مایحتاج عمومی:
*   “نگران نان نباشید، سفره‌هایمان خالی نمی‌ماند. مسئولان، تامین مایحتاج عمومی را تضمین می‌کنند.”
*   “بنزین هست، زندگی جریان دارد. با مصرف بهینه، به همدیگر کمک کنیم.”
*   “گوشت و مرغ، در دسترس است، آرامش خود را حفظ کنید و به شایعات توجه نکنید.”
*   “ذخایر استراتژیک کشور، پشتوانه امنیت غذایی ماست. نگران کمبود کالا نباشید.”
*   “دولت، تمام تلاش خود را برای تامین مایحتاج عمومی به کار می‌گیرد. اعتماد کنیم و صبور باشیم.”
   “تاب‌آوری، سلاح ما در برابر سختی‌هاست. با قدرت و استقامت، از این بحران عبور می‌کنیم.”
  “ایران، خانه ماست. با مسئولیت‌پذیری و همدلی، از آن محافظت می‌کنیم.”
   “تاب‌آوری فردی، ضامن تاب‌آوری جمعی است. قوی باشیم و به یکدیگر کمک کنیم.”
 “در این شرایط سخت، مسئولیت‌پذیر باشیم و به شایعات دامن نزنیم.”
  “ایران، قوی‌تر از همیشه از این بحران عبور خواهد کرد. به آینده، امیدوار باشیم.”
 “بعد از هر سختی، آسانی است. به رحمت خدا، امیدوار باشیم.”
  “ایران، سرزمین فرصت‌هاست. با تلاش و امید، آینده‌ای بهتر خواهیم ساخت.”
 “نسل ما، نسل امید است. با قدرت و ایمان، آینده‌ای روشن‌تر خواهیم ساخت.
  “آرامش ما، قدرت ماست. با حفظ خونسردی و مسئولیت‌پذیری، از این بحران عبور می‌کنیم و به آینده امیدواریم.”
  “نگران نان نباشید، به شایعات بدخواهان گوش ندهید، سفره‌هایمان خالی نمی‌ماند. با تاب‌آوری و همدلی، از این روزهای سخت عبور می‌کنیم.”
  “این روزها می‌گذرد، سختی‌ها تمام می‌شود. با حفظ آرامش و امید، فردایی روشن‌تر خواهیم ساخت.”
در تولید پیام های اقناعی تصویری تلاش بیشتری داشته باشید، پیامها هر چی بصری تر و جذاب تر و به واقعیت ظرفیت‌های موجود ایران نزدیک تر باشند ، قابل فهم تر و قابل درک تر هستند:
مثلاً  تصویری از یک خانواده که در کنار هم نشسته‌اند و لبخند می‌زنند، با شعار “آرامش ما، قدرت ماست.”
یا   تصویری از یک مزرعه گندم، با شعار “نگران نان نباشید، سفره‌هایمان خالی نمی‌ماند.”
و همچنین تصویری از دست‌های به هم گره‌خورده، با شعار “همدلی و همبستگی، رمز عبور از بحران.”
و یا   تصویری از طلوع خورشید، با شعار “به فردایی روشن‌تر، امیدوار باشیم.”
شاخص روابط عمومی حرفه ای ، تعداد اخبار و گزارش  رویدادها نیست، شاخص کلیدی روابط عمومی راهبردی و هوشمند و حرفه ای بویژه در شرایط حساس و هشدار ، تعداد مشکلات و دغدغه های مردمی  است که قادر به حل آنها بوده و امیدی را در دل آنها روشن نگاه داشته و آرامشی در میان آنها ایجاد کرده و ترسی و دغدغه ای را از آنها دور کرده است.»
لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=32470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.