• امروز : دوشنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 19 May - 2025
7

روابط‌ عمومی‌ها، رسولان امید و همبستگی

  • کد خبر : 10142
  • 28 مهر 1403 - 16:14
روابط‌ عمومی‌ها، رسولان امید و همبستگی

روابط‌ عمومی‌ / هر جامعه و کشوری برای تداوم حیات جمعی خود نیازمند امید، نشاط و  سرزندگی است و جامعه‌ای که در برابر فوران مستمر امواج سرخوردگی و نومیدی به سر می‌برد و خود را در این تلاطم تنها می‌یابد، بیش از پیش نیازمند افراد و جایگاه‌هایی است که آن را جان ببخشند، امیدوار نگاهش دارند و نگذارند که در این امواج غرق شود.

روابط‌ عمومی‌ / شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌ عمومی‌ ایران (شارا) || هر جامعه و کشوری برای تداوم حیات جمعی خود نیازمند امید، نشاط و  سرزندگی است و جامعه‌ای که در برابر فوران مستمر امواج سرخوردگی و نومیدی به سر می‌برد و خود را در این تلاطم تنها می‌یابد، بیش از پیش نیازمند افراد و جایگاه‌هایی است که آن را جان ببخشند، امیدوار نگاهش دارند و نگذارند که در این امواج غرق شود.

از مهم‌ترین جایگاه‌هایی که می‌تواند در این میانه نقش بسزایی ایفا کند و حمایتگر مردم در برابر این امواج باشد، روابط‌ عمومی‌ها و رسانه‌ها هستند.

آنان با بازتاب فعالیت‌ها و اقدامات امیدبخش و معرفی گام‌های بهبوددهنده، می‌توانند مرهم بزرگی بر حس تنهاماندگی و نومیدی از تغییر باشند و این مهم را به جامعه متبادر کنند که نیازها و اولویت‌های آن شنیده و دیده می‌شود و از همه مهم‌تر آنکه در برنامه‌ریزی‌های سازمانی و اداری کشور مورد توجه قرار می‌گیرد. این نهادها بواسطه دسترسی به اطلاعات و واسطه‌گری میان نهادها و جامعه رکنی اساسی در این عرصه هستند.

علاوه بر این روابط‌ عمومی‌ها می‌توانند با بسترسازی درست، هدفمند و تسهیل دسترسی‌های جامعه و مدیرانش در تقویت و اعتلای روح همبستگی جامعه نیز نقش‌آفرین باشند و چونان زنجیره‌ای مهم اجزای اصلی جامعه را به‌هم متصل کرده و نگذارند شیرازه این ما بودگی از هم بپاشد.

و البته بدیهی است در صورت دسترسی به مواردی که ذکر شد، جامعه حس خوشایندتری از تحولات به خود بگیرد و از یکسو در چالش‌ها و بحران‌های خود از هم نگسلد و از سوی دیگر به واسطه اطلاعات و اخبار صادقانه ای که دریافت می‌کند، مانع از عمیق تر شدن چالش‌ها و نشر شایعاتی شود که زخم‌های اجتماعی را عمیق تر می‌کنند.

روابط‌ عمومی‌ها برای رسیدن به این مقاصد و تحقق اهداف مهمی که ذکر شد نیازمند موارد ذیل هستند:

✔️ برنامه ریزی، خلاقیت و ابتکار در ایجاد و گسترش مسیرهای ارتباطی میان مردم و سازمان‌ها
✔️ صداقت در گفتار و پرهیز از امیدآفرینی های بیهوده و ساختگی
✔️ شنیدن و دیدن دردها و نواقص موجود در نظام حکمرانی
✔️ اصرار بر شفافیت و ایجاد و گسترش مکانیزهای تقویت کننده آن
✔️ و از همه مهم‌تر ارتباط گسترده، سالم و مستمر با آحاد جامعه تا آنان را در فهم و درک نیازهای جامعه دچار کج‌فهمی یا فهم‌های ساختگی و ناقص نکند.

نیاز به خاطرنشانی است که نقش روابط‌ عمومی‌ها در روزگار و عصر رسانه هر روز پیچده و مهم‌تر می‌شود. بطوری که دیگر نمی‌توان عرصه و موقعیت و جایگاهی را از روابط‌ عمومی و رسانه بی نیاز دید و این خود روابط‌ عمومی‌ها هستند که با امید آفرینی و باور و اهتمام به نقش مهم خود در روزگار ما می توانند علاوه بر رفع چالش‌ها و کمبودها، جایگاه خود را نیز در این میانه ارتقا بخشیده و بیش از هر زمان دیگری ضرورت و اهمیت خود را به جامعه و مدیرانش گوشزد کنند و اگر نتوانند در رسیدن به اهداف فوق الذکر موفق عمل کنند، لطمات جبران‌ناپذیری به جامعه و جایگاه خودشان وارد خواهند آورد.

در پایان می‌توان به این جمع‌بندی رسید که جایگاه، شان و اهمیت روابط‌عمومی‌ها، بیش و پیش از هر عامل دیگری به عملکرد و فعلیت خود آنان بستگی دارد.


منبع خبر:
شارا
/ روابط‌عمومی‌ها، رسولان امید و همبستگی

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=10142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.