با احترام به تصمیمات و افراد، بهکارگیری نیروهای رسانهای در حوزه روابطعمومی موجب تکبعدیشدن عملکرد آن میشود. این در حالی است که روابطعمومی گستره وسیعی از فعالیتها را در بر میگیرد که اغلب رسانهایها تجربهای در آن ندارند و گاهی حتی به آن توجه نمیکنند.
وقتی تنها بر اطلاعرسانی تمرکز میکنیم، حتی اثربخشی در اطلاعرسانی را نیز از دست میدهیم. مدلهای اطلاعرسانی و تبلیغاتی که زمانی در روابطعمومی رواج داشتند، مدتهاست در دنیا منسوخ شدهاند.
امروزه، الگوی دوسویه همسنگ جایگزین این رویکردها شده است. این الگو نهتنها به افزایش سرمایه اجتماعی دولت و سازمان کمک میکند، بلکه موجب ارتقای رضایت مردمی نیز میشود.
با این حال، در کشور ما، تقلیلگرایی و تکرار رویکردهای اشتباه گذشته به یک آفت برای روابطعمومی تبدیل شده است و مانع تحول و پیشرفت این حوزه میشود.
منبع خبر:
شارا
/ پیامدهای استفاده از نیروهای رسانه ای در روابط
عمومی
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.