• امروز : دوشنبه - ۴ فروردین - ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 24 March - 2025
9

 پیامدهای استفاده از نیروهای رسانه‌ ای در روابط عمومی

  • کد خبر : 11179
  • 07 آبان 1403 - 10:52
 پیامدهای استفاده از نیروهای رسانه‌ ای در روابط عمومی

  روابط عمومی / نویسنده: سعیده آقاخانی: پژوهشگر فرهنگ وارتباطات – مدرس دانشگاه

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || به اعتقاد من، تنها متخصصان مجرب روابط عمومی یا علوم ارتباطات اجتماعی می‌توانند با درک صحیح از این حرفه، وظایف روابط‌عمومی را به درستی پیش ببرند. روابط‌عمومی صرفاً خبرنگاری نیست و دارای شاخه‌های متعدد و متنوعی است.

با احترام به تصمیمات و افراد، به‌کارگیری نیروهای رسانه‌ای در حوزه روابط‌عمومی موجب تک‌بعدی‌شدن عملکرد آن می‌شود. این در حالی است که روابط‌عمومی گستره وسیعی از فعالیت‌ها را در بر می‌گیرد که اغلب رسانه‌ای‌ها تجربه‌ای در آن ندارند و گاهی حتی به آن توجه نمی‌کنند.

وقتی تنها بر اطلاع‌رسانی تمرکز می‌کنیم، حتی اثربخشی در اطلاع‌رسانی را نیز از دست می‌دهیم. مدل‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی که زمانی در روابط‌عمومی رواج داشتند، مدت‌هاست در دنیا منسوخ شده‌اند.

امروزه، الگوی دوسویه همسنگ جایگزین این رویکردها شده است. این الگو نه‌تنها به افزایش سرمایه اجتماعی دولت و سازمان کمک می‌کند، بلکه موجب ارتقای رضایت مردمی نیز می‌شود.

با این حال، در کشور ما، تقلیل‌گرایی و تکرار رویکردهای اشتباه گذشته به یک آفت برای روابط‌عمومی تبدیل شده است و مانع تحول و پیشرفت این حوزه می‌شود.


منبع خبر:
شارا
/  پیامدهای استفاده از نیروهای رسانه‌ ای در روابط
عمومی

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=11179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.