• امروز : سه شنبه - ۲۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 12 November - 2024
2

چرا کمپین‌های چندبازاری مؤثر بر عملکرد ذهنی تأثیردارند؟

  • کد خبر : 11570
  • 09 آبان 1403 - 8:18
چرا کمپین‌های چندبازاری مؤثر بر عملکرد ذهنی تأثیردارند؟

عملکرد ذهنی / ارتباطات چندبازاری به ما آموخته که یک راه درست برای انجام کارها وجود ندارد. بلکه باید به تفاوت‌های فرهنگی توجه کرده و از دیدگاه‌های مختلف بهره‌برداری کرد.

عملکرد ذهنی  / شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در دنیای پیچیده ارتباطات، مدل‌های سنتی دیگر به‌تنهایی کارایی لازم را ندارند. امروز، زمان آن رسیده است که ذهنیت “کندو” را جایگزین مدل قدیمی “هاب و اسپیکر” کنیم. مدل‌های سنتی که یک مرکز تصمیم‌گیری داشتند و بقیه ساختارها باید از آن پیروی می‌کردند، دیگر پاسخگوی نیازهای متنوع و پیچیده بازارهای جهانی نیستند.

ارتباط مؤثر معمولاً باید به شکل یک گفت‌وگو باشد، نه یک دستور. بسیاری از شرکت‌های چندملیتی به‌ویژه در تعامل با شبکه‌های آژانس‌های خدماتی خود، به شیوه‌ای دیکتاتوری عمل می‌کنند؛ آن‌ها استراتژی، KPI و بودجه را دیکته می‌کنند و انتظار دارند دیگران بدون پرسش یا مخالفت آن‌ها را اجرا کنند. این شیوه عملاً برعکس یک گفت‌وگوی دموکراتیک است و نمی‌تواند به نتایج مطلوب برسد.

 دموکراسی در برابر دیکتاتوری

در گذشته، مدل‌های متمرکز سنتی به دلیل سرعت و کارایی خود محبوبیت داشتند. با تصمیم‌گیری سریع و استفاده از منابع موجود، سازگاری و پیگیری عملکرد نیز آسان‌تر می‌شد. اما این مدل تنها زمانی مؤثر بود که به بومی‌سازی کمی نیاز بود. کشورهایی مثل ژاپن به دلیل ارزش‌های فرهنگی متفاوت، همیشه برای شرکت‌های چندملیتی آمریکایی چالش‌برانگیز بوده‌اند. بسیاری از شرکت‌ها در درک عمیق فرهنگ و آداب و رسوم ژاپنی ناکام مانده‌اند و همین باعث شکست کمپین‌های آن‌ها شده است.

همین مسئله در مورد شرکت‌های چندملیتی آسیایی که به دنبال فعالیت در بازارهای غربی بوده‌اند نیز صدق می‌کند. تفاوت‌های فرهنگی و شیوه‌های ارتباطی باعث می‌شود تا بسیاری از استراتژی‌ها نتوانند به‌درستی عمل کنند.

مدل کندو: نیازی به یک نقطه متمرکز نیست

بازارهای در حال توسعه، با بلوغ بیشتر اقتصادی و فرهنگی، به دنبال بازتاب هویت منحصربه‌فرد خود در کمپین‌های ارتباطی هستند. در این میان، مدل هاب و اسپیکر سنتی که قدرت را در یک نقطه متمرکز می‌کند، دیگر پاسخگوی این نیازها نیست. مدل جدیدی که از آن به‌عنوان “ذهنیت کندو” یاد می‌شود، فضایی را فراهم می‌کند که هر بازار می‌تواند به‌عنوان یک عنصر فعال در توسعه استراتژی‌ها عمل کند. این رویکرد دموکراتیک به جای تمرکز قدرت در یک نقطه، به تعامل و گفت‌وگو در میان بازارها و مناطق مختلف اهمیت می‌دهد.

در این مدل، اطلاعات به‌صورت دوسویه جریان می‌یابد و بینش‌های محلی در تصمیم‌گیری‌های کلان لحاظ می‌شوند. این رویکرد باعث می‌شود که هم به صداهای محلی گوش داده شود و هم خودمختاری بیشتری به تیم‌های محلی داده شود.

 قدرت جمعی

به‌عنوان یک آژانس مستقر در ایالات متحده، ما دریافته‌ایم که اگر تنها بر ایده‌ها و دیدگاه‌های محلی تکیه کنیم، نمی‌توانیم موفق شویم. از زمان ورود به بازارهای آسیایی در اواسط دهه نود، تلاش کرده‌ایم تا با اعطای استقلال به دفاتر محلی، آن‌ها را تشویق به رشد کنیم. علاوه بر این، ما تلاش کرده‌ایم شرق و غرب را از طریق برنامه‌های تعاملی مثل “ساختن پل‌ها” به هم نزدیک کنیم. این برنامه‌ها شامل اعزام کارکنان به بازارهای مختلف و همکاری نزدیک آن‌ها برای ایجاد اعتماد و گشودگی در تیم‌هاست.

این روش باعث شده تا درآمد قابل‌توجهی از بازارهای آسیایی به دست آوریم. بیش از نیمی از درآمد منطقه آسیا-اقیانوسیه از همکاری بین دو یا چند بازار به‌دست می‌آید و این نشان‌دهنده موفقیت مدل چندبازاری است.

پر کردن شکاف‌های فرهنگی

درک تفاوت‌های فرهنگی و توجه به جزئیات محلی، کلید موفقیت در مدل کندو است. پل‌زدن میان فرهنگ‌ها چیزی فراتر از واکنش به شکست‌های احتمالی است. این فرآیند به ایجاد و حفظ یک ذهنیت واقعاً چندبازاری و چندمنطقه‌ای کمک می‌کند.

برای مثال، آنچه در یک فرهنگ به‌عنوان “ارتباط مؤثر” شناخته می‌شود، در فرهنگی دیگر ممکن است به‌عنوان یک اشتباه برداشت شود. درک و پذیرش این تفاوت‌ها به نوآوری و خلاقیت کمک می‌کند و باعث می‌شود که تیم‌ها بتوانند بهترین نتایج را برای بازارهای خود به دست آورند.

ارتباطات چندبازاری به ما آموخته که یک راه درست برای انجام کارها وجود ندارد. بلکه باید به تفاوت‌های فرهنگی توجه کرده و از دیدگاه‌های مختلف بهره‌برداری کرد. این رویکرد باعث می‌شود که استراتژی‌ها و کمپین‌ها نه‌تنها به‌صورت محلی مؤثر باشند، بلکه به بازارهای جهانی نیز به‌درستی پیام‌رسانی کنند.


منبع خبر:
شارا
/ چرا کمپین‌های چندبازاری مؤثر بر عملکرد ذهنی تأثیر
دارند؟

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=11570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.