• امروز : شنبه - ۲۴ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 14 December - 2024
3

استفاده از داده‌ها برای متحول کردن تجربیات مشتری

  • کد خبر : 12312
  • 13 آبان 1403 - 9:14
استفاده از داده‌ها برای متحول کردن تجربیات مشتری

یکی از نکات کلیدی در این فرآیند، سفارشی‌سازی راه‌حل‌های هوش مصنوعی بر اساس نیازهای خاص هر مشتری است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌ عمومی‌ ایران (شارا) || امروزه استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی به عنوان ابزاری مؤثر برای بهبود تجربه مشتری (CX) در کسب‌وکارها شناخته می‌شود. این فناوری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا نیازها و خواسته‌های مشتریان خود را شناسایی کرده و از این دانش برای ارتقاء خدمات و پشتیبانی در تمامی مراحل سفر مشتری بهره‌برداری کنند.

با ادغام دانش عمیق کسب‌وکار و قابلیت‌های پیشرفته فناوری دیجیتال، شرکت‌های مختلف می‌توانند تجربیات مشتریان را به صورت شخصی‌سازی‌شده و متناسب با نیازهای هر فرد طراحی کنند. این رویکرد به برندها اجازه می‌دهد تا خدمات خود را با دقت بیشتری ارائه دهند و وفاداری مشتریان را افزایش دهند.

یکی از نکات کلیدی در این فرآیند، سفارشی‌سازی راه‌حل‌های هوش مصنوعی بر اساس نیازهای خاص هر مشتری است. این روش موجب می‌شود که کسب‌وکارها قادر به دستیابی به نتایج بهتری باشند و در عین حال کارایی و مقیاس‌پذیری را نیز حفظ کنند.

به گفته Len Pienaar، مدیر عامل AdvanceGuidance، هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری، پیشنهادات مناسبی ارائه دهد و به شخصی‌سازی تجربیات کمک کند. او بر این باور است که این تکنولوژی می‌تواند به طور مؤثر روابط بین برندها و مشتریان را بهبود بخشد.

به علاوه، استفاده از فناوری‌های پیشرفته در مدیریت موجودی و پیش‌بینی تقاضا، به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که محصولات را در زمان مناسب در دسترس مشتریان قرار دهند و از مازاد موجودی جلوگیری کنند. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده می‌تواند به کاهش قابل توجهی در موجودی و همچنین افزایش رضایت مشتری منجر شود.

در زمینه‌های مالی، استفاده از داده‌های جایگزین برای توسعه مدل‌های اعتباری جدید نیز به عنوان یک راهکار مؤثر شناخته می‌شود. این داده‌ها به بانک‌ها و مؤسسات مالی کمک می‌کند تا پروفایل‌های دقیق‌تری از مشتریان بسازند و در نتیجه دسترسی به تسهیلات اعتباری را برای افراد و گروه‌های حاشیه‌نشین فراهم کنند.

در نهایت، با توجه به سرعت تغییرات در صنعت و نیازهای متغیر مشتریان، شرکت‌ها باید به طور مداوم استراتژی‌های خود را به‌روزرسانی کنند تا در خط مقدم نوآوری باقی بمانند و بتوانند به بهترین نحو ممکن به نیازهای مشتریان پاسخ دهند.

 


منبع خبر:
شارا
/ استفاده از داده‌ها برای متحول کردن تجربیات مشتری

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=12312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.